2013-04-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Fan vad bra ni förklarar Jag hänger med i det ni säger trots min bristande kunskap.

Det får bli lite prover från Creed.
Samt ev chansköpa Mont Blanc individuel.

Stort tack.Ha en trevlig valborg

Märk väl att Individuel är väldigt söt. Så är söta dofter inget för dig, så kommer denna troligtvis inte vara det heller. Alltid riskabelt att "blindköpa". Men du gör som du vill.
Citera
2013-04-30, 20:46
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Märk väl att Individuel är väldigt söt. Så är söta dofter inget för dig, så kommer denna troligtvis inte vara det heller. Alltid riskabelt att "blindköpa". Men du gör som du vill.

Okej.Jag har sett att några tycker att individuel är ganska lika Creed original santal.
Då är Creed original santal kanske inget för mig heller?
Då får det nog bli Creed aventus...

Tack för svaret och att du tog dig tid,Jag är väldigt tacksam.
Citera
2013-05-01, 12:01
Medlem
Tjenare. Är det någon som handlat ifrån grandparfym.se ? Är de något å lita på eller? De säljer adp colonia för 1090kr 100ml. Det anses väll vara ett ok pris för denna eller?

MVH Emil

Edit: Såg att den fanns billigare på andra sidor
Senast redigerad av Maddebidden 2013-05-01 kl. 12:14.
Citera
2013-05-01, 12:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Okej.Jag har sett att några tycker att individuel är ganska lika Creed original santal.
Då är Creed original santal kanske inget för mig heller?
Då får det nog bli Creed aventus...

Tack för svaret och att du tog dig tid,Jag är väldigt tacksam.

Annars beställer du hem prover på parfymer du tycker verkar intressanta. Luckyscent och theperfumedcourt är två sidor som funkar bra. Tror inte luckyscent har creed-prover dock, men TPC har.
Tror även TPC har på Tom Fords private blend om jag inte minns fel
Amouage kan vara en idé att kolla på också, riktigt fin kvalité på deras dofter.
Citera
2013-05-01, 13:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Annars beställer du hem prover på parfymer du tycker verkar intressanta. Luckyscent och theperfumedcourt är två sidor som funkar bra. Tror inte luckyscent har creed-prover dock, men TPC har.
Tror även TPC har på Tom Fords private blend om jag inte minns fel
Amouage kan vara en idé att kolla på också, riktigt fin kvalité på deras dofter.
Amouage är väldigt speciella, det är väldigt mycket mellanöstern över dom IMO
Citera
2013-05-01, 14:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Amouage är väldigt speciella, det är väldigt mycket mellanöstern över dom IMO

Jepp! Gillar flertalet av de jag testat skarpt, grym hållbarhet och projektion. Ska fixa prover på resten jag inte testat nästa gång jag beställer.
Citera
2013-05-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddebidden
Tjenare. Är det någon som handlat ifrån grandparfym.se ? Är de något å lita på eller? De säljer adp colonia för 1090kr 100ml. Det anses väll vara ett ok pris för denna eller?

MVH Emil

Edit: Såg att den fanns billigare på andra sidor
Vivamondo och Grandparfym är riktigt dyra sidor att hitta parfymer på. Du kan lätt hitta en pålitlig svensk sida som säljer Colonia för ca 700-800 kr. Ta hjälp av prisjakt vetja
Citera
2013-05-01, 18:37
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Vivamondo och Grandparfym är riktigt dyra sidor att hitta parfymer på. Du kan lätt hitta en pålitlig svensk sida som säljer Colonia för ca 700-800 kr. Ta hjälp av prisjakt vetja
Jepp. Tror beautystore tar 699:- plus frakt för 100 ml. Beställde själv en 50 ml (assoluta) för 455:- inkl frakt tidigare idag, dock från annat ställe .
Citera
2013-05-01, 19:00
Medlem
Sudden777s avatar
Jag letar efter en parfym som doftar mycket och länge men med en mjuk doft. Helst ska den inte kosta mer än 350 kr för 100 ml, alltså bryr jag mig inte särskilt mycket om märken. Kan tillägga att jag är 18 år gammal så jag vill inte ha någon "gubbdoft"

Så om det är någon som har nått tips så kan ni väl svara
Citera
2013-05-01, 19:05
Medlem
Är det ok att beställa från cheapsmells? Beställde en Dior Homme Intense förra året och då gick det bra men har sett att flera skrivit att dom inte skickar till Sverige längre. Börjar närma sig att min DHI snart är slut så man vill ju ha en innan dess.

Annars får det bli denna från blocket:http://www.blocket.se/kristianstad/Dior_Homme_Intense_edp_100ml_46450657.htm?ca=23_12 &w=3

Edit: Hittade inte DHI alls nu på cheapsmells, så då spelar det ju ingen roll om dom skickar eller inte
Senast redigerad av Mattej 2013-05-01 kl. 19:18.
Citera
2013-05-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Är det ok att beställa från cheapsmells? Beställde en Dior Homme Intense förra året och då gick det bra men har sett att flera skrivit att dom inte skickar till Sverige längre. Börjar närma sig att min DHI snart är slut så man vill ju ha en innan dess.

Annars får det bli denna från blocket:http://www.blocket.se/kristianstad/Dior_Homme_Intense_edp_100ml_46450657.htm?ca=23_12 &w=3

Edit: Hittade inte DHI alls nu på cheapsmells, så då spelar det ju ingen roll om dom skickar eller inte
Det konstiga med Cheapsmells är att när en vara inte finns på lager längre så försvinner den från sidan, tills den finns på lager igen, då kommer varan upp. Såg DHI för bara någon vecka sedan så den finns.

Angående leveransen så ska det gå efter allt. Om jag inte minns fel så var det någon här på tråden som nyligen beställt därifrån, och då kom paketet ifrån Belgien (kan ha fel dock) så det ska nog vara OK.

Om jag vore du så skulle jag utan tvekan köpt från blocket-säljaren som du länkade till. Otroligt bra pris för 100 ml. Men, risken finns att den kan vara fejk...
Citera
2013-05-01, 22:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Det konstiga med Cheapsmells är att när en vara inte finns på lager längre så försvinner den från sidan, tills den finns på lager igen, då kommer varan upp. Såg DHI för bara någon vecka sedan så den finns.

Angående leveransen så ska det gå efter allt. Om jag inte minns fel så var det någon här på tråden som nyligen beställt därifrån, och då kom paketet ifrån Belgien (kan ha fel dock) så det ska nog vara OK.

Om jag vore du så skulle jag utan tvekan köpt från blocket-säljaren som du länkade till. Otroligt bra pris för 100 ml. Men, risken finns att den kan vara fejk...
Har en beställning från cheapsmells på G, köpt i slutet av förra veckan, så jag låter er andra veta hur det gick sen. Enligt dom själva så skickar dom till Sverige, körs tydligen med lastbilar istället för Flygplan som de nya lagarna gäller för. Men jag vill se det med mina egna ögon först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in