2013-01-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Så det är altså en damperfym?

Ja,

http://www.basenotes.net/ID10210628.html
Citera
2013-01-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Köpte chanel no.5 på flyget häromdagen, är den sjysst? Fick aldrig provlukta den i butiken.

Folk verkar tycka att den är "Tantig" ? Fan menas med det? Har jag gått och köpt mig en damperfym nu?
Det är en av de mest välkända damparfymerna i världen, man kan tycka att du borde ha hört talas om den . Du kan nog lyckas sälja den begagnat och minska förlusten, men tror nog inte att det kommer bli så bra ifall du själv bär den ^^. (Eller ge bort den i present, finns säkert någon släkting/svärmor som den kan passa till).
Citera
2013-01-29, 12:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kolla luckyscent.com, de är oftast mycket billigare än TPC. De har även prover på bl.a. Agarwoud och Black Aoud, ja de har faktiskt prover på det mesta. TPC använder jag endast i nödfall.

Har kikat lite på luckyscent, antar att man inte får provrör med sprayfunktion där eller? Tycker det kan vara lite jobbigt att applicera ordentligt utan. Antar att jag gör fel.
Är det lång leveranstid från luckyscent? Beställde prover tidigare från TPC och det tog väl närmare 3 v innan man fick leveransen.

Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Finns på luckyscent men tror det blir billigare att beställa direkt från dom. Vill du kolla in fler från MFK kan jag rekommendera denna länk -> http://www.franciskurkdjian.com/fragrances-to-share_3_samples__echantillons.html?lang=2

Såg det och det var helt klart intressant! Några andra än just Oud som bör testas isåfall?
Citera
2013-01-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Såg det och det var helt klart intressant! Några andra än just Oud som bör testas isåfall?

Jag har bara provat Lumière Noire pour Homme och Aqua Universalis från MFK, men jag gillade dessa. Speciellt Lumière Noire.
Citera
2013-01-29, 12:52
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ja, Lumière Noire är grym så kör på den. Blir nog en flaska av den så småningom för egen del. Aqua Universalis Forte har jag inte hunnit testa än men körde på APOM lite igår. Ingen jättehit kanske, men smaken är som baken. Improvisera lite annars
Citera
2013-01-29, 12:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Har kikat lite på luckyscent, antar att man inte får provrör med sprayfunktion där eller? Tycker det kan vara lite jobbigt att applicera ordentligt utan. Antar att jag gör fel.
Är det lång leveranstid från luckyscent? Beställde prover tidigare från TPC och det tog väl närmare 3 v innan man fick leveransen.
Nej det är vanliga rör med plastkorkar med en "sticka" på. Personligen föredrar jag dessa framför sprayer när det gäller samples, eftersom man kan justera mängden lite bättre än med spray. De där små sprayflaskorna räcker oftast inte så länge eftersom det kommer relativt mycket parfym i varje spray. Bara att dra "stickan" över handleden typ. Brukar räcka för att få en uppfattning om hur det doftar. Leveranstiden på samples från Luckyscent ligger nog på ca 1-2 veckor.
Citera
2013-01-29, 16:56
Medlem
Makss avatar
Helvete, blir en fin present till den som får den då xD Köpte en "One million" iaf. Lite för använd bland mina vänner, men den luktar ju iaf. fint =)
Citera
2013-01-29, 17:33
Medlem
irrblosss avatar
Idag på jobbet hade jag allvarliga Clive Christian No 1-cravings. Första jag gjorde när jag kom hem var att sniffa på provet för att stilla mina begär. De måste ha lagt knark i den...
Citera
2013-01-29, 18:17
Medlem
3rds avatar
Citat:
Idag på jobbet hade jag allvarliga Clive Christian No 1-cravings. Första jag gjorde när jag kom hem var att sniffa på provet för att stilla mina begär. De måste ha lagt knark i den...
Stå emot!

Beställ ett sample av MFK Oud istället vettja. Den fick jag cravings efter idag
Citera
2013-01-29, 20:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag har bara provat Lumière Noire pour Homme och Aqua Universalis från MFK, men jag gillade dessa. Speciellt Lumière Noire.

Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ja, Lumière Noire är grym så kör på den. Blir nog en flaska av den så småningom för egen del. Aqua Universalis Forte har jag inte hunnit testa än men körde på APOM lite igår. Ingen jättehit kanske, men smaken är som baken. Improvisera lite annars

Ok då är två spikade iaf, tack!!

Citat:
Nej det är vanliga rör med plastkorkar med en "sticka" på. Personligen föredrar jag dessa framför sprayer när det gäller samples, eftersom man kan justera mängden lite bättre än med spray. De där små sprayflaskorna räcker oftast inte så länge eftersom det kommer relativt mycket parfym i varje spray. Bara att dra "stickan" över handleden typ. Brukar räcka för att få en uppfattning om hur det doftar. Leveranstiden på samples från Luckyscent ligger nog på ca 1-2 veckor.

Var inga problem med refund från TPC så nu får det bli lite olika från luckyscent istället.
Blir Heeleys Agarwoud, Montale Black Aoud, Parfums MDCI Invasion Barbare och Chypre Palatin som man hört bra om här. Det lär åka med ett par till men inget bestämt just nu.

Edit: Agarwoud fanns inte som sample
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-01-29 kl. 20:28.
Citera
2013-01-29, 22:35
Medlem
Maravillas avatar
Efter att ha läst en del rekommendationer från tråden så var Dior Homme den parfym som kändes mest lockande. Svängde förbi Kicks idag för att få mig ett provsmak och jag måste säga att jag blev besviken. Den var inte äcklig eller så, men den motsvarade inte förväntningarna jag fick efter att ha läst om den.
(Talar om Dior Homme Sport(?))

Dior Homme intense var alldeles för söt för min smak.
Citera
2013-01-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Efter att ha läst en del rekommendationer från tråden så var Dior Homme den parfym som kändes mest lockande. Svängde förbi Kicks idag för att få mig ett provsmak och jag måste säga att jag blev besviken. Den var inte äcklig eller så, men den motsvarade inte förväntningarna jag fick efter att ha läst om den.
(Talar om Dior Homme Sport(?))

Dior Homme intense var alldeles för söt för min smak.

Tror inte det är samma som du läst om i tråden ifall det är sport versionen du luktat på, sport är mer citrusaktig och inte som som orginalet jag tror du faktiskt läst om i tråden? Finns även intense som du hade luktat på. Homme är dels deras kollektion, men även en enskild parfym.
Läs och se vilken som stämmer in på vad du luktade på under dior homme:
http://www.fragrantica.com/designers/Dior.html

EDIT: rättade till direkta felaktigheter i inlägget.
Senast redigerad av Simcon 2013-01-30 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in