2013-03-06, 20:59
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vet ej än. Jag hade hoppats att någon visste något ställe i EU som sålde Le Labo. Annars får det bli från deras egen webshop. Av de jag har testat så är Rose 31, Neroli 26, Oud 27 och Ambrette 9 de bästa. Oud 27 står jag nog över pga att jag redan har så många oudbaserade dofter, Ambrette 9 är också lite åt det femininare hållet. Kvar återstår alltså Rose 31 som faktiskt blir helt underbar efter några timmar på huden, samt Neroli 26 som doftar fräscht och gott helt enkelt (lite som ett fräscht schampo utan att för den skull dofta "billigt"). Sedan har vi även Fleur D'Oranger 27 som påminner en hel del om Amouage Reflection, men den har jag redan så jag behöver inte en till liknande doft.
Hoppas lite också att hitta inom EU, vet ej hur det funkar på deras egna sida. Är själv lite sugen på oud 27 och bergamotte 22.
Citera
2013-03-06, 21:28
Medlem
irrblosss avatar
Nu ändrar jag mig angående Neroli 36. Den blev inte alls så kul efter ett par timmar på huden. Allt det fräscha försvann, nu doftar det bara lite sött och unket. Rose 31 och Oud 27 är de enda som jag anser vara köpvärda.
Citera
2013-03-06, 22:22
Medlem
NirvanAs avatar
Drog nyss på Michael Kors for Men, som jag inte gjort på jävligt länge. Vilken retro doft alltså...mer oldschool går det inte att bli med dessa starka tobaksnoter

Den är cool och manlig.. men svårt att säga om den verkligen doftar "gott". Inget som unga tjejer skulle tycka lukta gott, men vem bryr sig i det?
Citera
2013-03-06, 22:23
Medlem
Tänkte svänga förbi Cow Parfymeri på mäster samuelsgata i helgen. Är det en stor affär? Brukar det vara många där? Sist men inte minst, hur är personalen där? Är tacksam för svar!
Citera
2013-03-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Tänkte svänga förbi Cow Parfymeri på mäster samuelsgata i helgen. Är det en stor affär? Brukar det vara många där? Sist men inte minst, hur är personalen där? Är tacksam för svar!
Liten butik. Trevlig- och kunnig personal.
Citera
2013-03-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Liten butik. Trevlig- och kunnig personal.
Tack!

Bäst att fråga när man ändå är på, vet du ifall dem har Parfumeri Generale i butik? eller borde jag kanske ringa dem och fråga istället?
Senast redigerad av fragsforyou 2013-03-06 kl. 22:35.
Citera
2013-03-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Tack!

Bäst att fråga när man ändå är på, vet du ifall dem har Parfumeri Generale i butik? eller borde jag kanske ringa dem och fråga istället?
Det som finns på deras hemsida skall även finnas i deras butik.
Citera
2013-03-07, 00:10
Medlem
bubbdäcks avatar
Hej nördar. Ny på tråden här...
Nån som provat Frapins L`Humaniste?
Verkar vara en riktig fining inför sommaren.
Citera
2013-03-07, 01:27
Medlem
heiss avatar
Läst igenom en hel del i tråden igår kväll men blev inte mycket klokare då alla rekommenderar saker till höger och vänster och det är bara en enda djungel. Hade polo blue innan som jag tyckte var helt okej, omtyckt och som luktar bättre ju tiden går tyckte jag.
Var först inne på något från Hugo Boss men följde det smarta rådet att man borde pröva i butiken. So i did, men blev lite besviken och förvirrad då jag tyckte att det mesta luktade snarlikt varandra, "sportiga" och ingen som stack ut och föll i min smak initialt (vet att man måste vänta ett tag för att få en mer korrekt bedömning).
Allt från Polo, Armani, Hugo, CK, replay, blåa kroppen-parfymen o.s.v. Var beredd att inte riktig bry mig och gå på burberry london som föll mig i smaken bäst, tills jag prövade Paco rabanne black xs, var såld direkt, den här ska jag ha. Unik söt lukt som direkt skiljde sig från alla andra. Tydlig jordgubbscidrig ton som övergår till mer en mer manlig, "ung" doft, inte för stark men som ändå höll sig kvar länge subtilt.

Jättenöjd, men, betalade 485kr för 50ml (kicks). Ser nu på nätet att jag kunde fått det 150kr billigare, sedan har de http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=733739 100ml för 319kr (billigare än 50ml). Vad fan?
Senast redigerad av heis 2013-03-07 kl. 01:32.
Citera
2013-03-07, 01:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Jättenöjd, men, betalade 485kr för 50ml (kicks). Ser nu på nätet att jag kunde fått det 150kr billigare, sedan har de http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=733739 100ml för 319kr (billigare än 50ml). Vad fan?

All parfym är betydligt billigare på nätet än i retail butik.
Citera
2013-03-07, 07:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inget som unga tjejer skulle tycka lukta gott, men vem bryr sig i det?
Definiera ung? Jag vet minst en tjej strax över 20 som älskar den .
Citera
2013-03-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbdäck
Hej nördar. Ny på tråden här...
Nån som provat Frapins L`Humaniste?
Verkar vara en riktig fining inför sommaren.

Bra skit. Den tillsammans med deras "1270" är mina personliga favoriter ifrån Frapin. Visserligen bara provat 3 stycken därifrån, det finns väl runt 8 stycken dofter har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in