2013-04-19, 16:11
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vilka svenska återförsäljare har Michael for Men? Vivamondo hittar jag bara, men är inte den sidan strulig?
Har inte hittat någon utan bara på Vivamondo. Däremot har jag inte haft några problem när jag beställt därifrån. Det var ju iofs ett tag sedan nu så jag kan inte uttala mig om hur det är i dagsläget.
Citera
2013-04-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Har inte hittat någon utan bara på Vivamondo. Däremot har jag inte haft några problem när jag beställt därifrån. Det var ju iofs ett tag sedan nu så jag kan inte uttala mig om hur det är i dagsläget.

Okej. Bra att veta. Vill ju undvara problem så gott det går. Tänkte på att Vivamondo är väl utländska egentligen, så de skickar väl doften ifrån ett annat land genom någon svensk distributör.
Citera
2013-04-19, 16:15
Medlem
3rds avatar
Citat:
Okej. Bra att veta. Vill ju undvara problem så gott det går. Tänkte på att Vivamondo är väl utländska egentligen, så de skickar väl doften ifrån ett annat land genom någon svensk distributör.
Jo, det vill man ju. Minns inte var de skickar ifrån men vill minnas att de skickar allt som REK och då brukar det ju vara lugnt.
Citera
2013-04-19, 16:24
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag beställde Michael for Men från FragranceX.com för något år sedan. Fick då den äldre versionen (som är mycket bättre än nya). Sedan gjorde jag en nybeställning ganska nyligen och fick då den nya. Sedan visade det sig ju att Vivamondo hade den gamla versionen. Så ska du ha Michael for Men skulle jag nog rekommendera Vivamondo. Som sagt tror jag inte att någon svensk butik har den, varken den nya eller gamla versionen.

För övrigt - efter allt tal om AdP Colonia så blev det min scent of the day - den är så sjukt underbar. Man glömmer lite hur bra den faktiskt är ibland. Den här tiden på året och under hela sommaren är det nog det bästa man kan ha på sig i doftväg.
Citera
2013-04-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag beställde Michael for Men från FragranceX.com för något år sedan. Fick då den äldre versionen (som är mycket bättre än nya). Sedan gjorde jag en nybeställning ganska nyligen och fick då den nya. Sedan visade det sig ju att Vivamondo hade den gamla versionen. Så ska du ha Michael for Men skulle jag nog rekommendera Vivamondo. Som sagt tror jag inte att någon svensk butik har den, varken den nya eller gamla versionen.

Okej, tack för upplysningen! Hur vet man skillnaden mellan ny- och gammal?
Citera
2013-04-19, 16:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
På den gamla, under flaskan, står det "A division of Parfums Givenchy, Inc." på den gamla. Detta står ej på den nya. Den gamla heter dessutom Michael for Men, medan den nya heter Michael Kors for Men (detta står också i botten av flaskan). Dock har jag för mig det har funnits två nya versioner av den, där en av de nya versionerna också hetat Michael for Men. Det säkraste tecknet är alltså att se om det står något med Givenchy i botten - då är det den gamla.
Citera
2013-04-19, 16:34
Medlem
3rds avatar
Citat:
På den gamla står det bara Michael på flaskan, på den nya Michael Kors. Har jag för mig
Citera
2013-04-19, 16:35
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
För övrigt - efter allt tal om AdP Colonia så blev det min scent of the day - den är så sjukt underbar. Man glömmer lite hur bra den faktiskt är ibland. Den här tiden på året och under hela sommaren är det nog det bästa man kan ha på sig i doftväg.
Vad tycker du om Colonia Assoluta?
Citera
2013-04-19, 16:35
Medlem
bubbdäcks avatar
Dubbepost..
Senast redigerad av bubbdäck 2013-04-19 kl. 16:38.
Citera
2013-04-19, 16:37
Medlem
bubbdäcks avatar
Citat:
Vilka svenska återförsäljare har Michael for Men? Vivamondo hittar jag bara, men är inte den sidan strulig?

http://www.wowhd.se/beauty/MICHAEL-KORS-1103851/Mens-Fragrance-3162273
Citera
2013-04-19, 16:37
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbdäck
http://www.wowhd.se/beauty/MICHAEL-KORS-1103851/Mens-Fragrance-3162273
Det är ingen svensk återförsäljare. Faktum är att jag inte skulle våga beställa därifrån alls, med tanke på mina tidigare erfarenheter därifrån.
Citera
2013-04-19, 16:38
Medlem
bubbdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Det är ingen svensk återförsäljare. Faktum är att jag inte skulle våga beställa därifrån alls, med tanke på mina tidigare erfarenheter därifrån.

Ajdå... Vilka problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in