Några snabba intryck på några av de prover jag testat det sista.
By Kilian - Incense Oud, Mörk, krämig, förförande, trä och rökelse. Riktigt bra och en av dom som jag verkligen vill köpa. Funderar på det lite billigare "Travel kit'et" till att börja med. Även om flaskan och lådan till 50ml är jävligt lockande. Bland de snyggaste förpackningarna jag sett...men 300€?
Parfums MDCI - Invasion Barbare, har den på mig nu. Sjukt bra, maskulin och fräsch. På något sätt så känns den som den hamnar under samma kategori som Aventus. Denna kommer jag iaf att köpa förr eller senare.
By Kilian - Cruel Intentions, bra parfym, ros och lite trä i bakgrunden. Känns kanske lite feminin.
Montale - Black Aoud, får inte riktigt denna att funka på mig. Väldigt stark tvåldoft och sen försvinner den helt på mig. Skulle antagligen behöva ett ordentligt spray för att få lite hållbarhet.
PARFUMS DE NICOLAI - New York, påminner till viss del om AdP iom kvalitén på citrusnoterna. Efter ett tag blir den dock lite bitter på mig. Föredrar AdP.
IL PROFUMO - Aria di Mare, frisk, fräsch sommardoft. Melon och jenka-tuggummi
Mona di Orio - Les Nombres d'Or Cuir, Rökig, läder, manlig, riktigt bra faktiskt. En av de jag måste testa lite mer. Intresssant iaf.
Le Labo - Rose 31, tja...väldigt feminin. Väldigt trevlig men inget jag skulle ha på mig, kanske flickvännen dock.
Amouage - Jubilation XXV, har inte hårdtestat denna så mycket än men inledningen är nysågad gran/tall vilket påminner om Royal Oud som jag kommer ihåg den. Går ganska snabbt över i nån form av rökelse. Skall också testas lite mer noga. Mycket intressant.
Har fortfarande Chypre Palatin från Parfums MDCI och Rose Oud från Kilian kvar att testa. Tror dock att Rose Oud är något som kommer verka ointressant iom Incense Oud.