2013-03-01, 22:49
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som testat något från "Floris" te.x no.89 eller no.127?
Citera
2013-03-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag är inte den bästa på kvinnliga parfymer men Dior Midnight Poison diggar jag på det kvinnliga könet.

"En magisk doft vars element av citrus, mandarin, ros, ambra och vanilj skapar en mystisk och fantasifull känsla av lyx och elegans."
+1

Tycker personligen att Hypnotic Poison av samma parfymhus är snäppet bättre än ovan nämnda.
Citera
2013-03-02, 08:24
Medlem
3rds avatar
Citat:
Någon som testat något från "Floris" te.x no.89 eller no.127?
Ja. Har stora samples på samtliga dofter. JF och Santal är de bästa. Kan kolla de övriga under dagen om du vill.
Citera
2013-03-02, 10:47
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Bärnsten är väl bl.a det som kallas amber.

Tror "Oud" är en bra not att utgå från om man gillar trä. Sen finns det ju ett antal andra designerdofter att kolla in. Chanel Egoiste och Marc Jacobs Bang är träiga och bra. Den sistnämnda är väl mer åt gran/tall-hållet.
Får väl leta upp ett passande ord, lör ju vara ett som på pricken beskriver det jag menar!
Men ni som sniffat/druckit en bowmore 12år (whisky) vet nog vad jag menar... Kanske åt det frukiga hållet som russin?
Märker redan nu att det kommer bli en utmaning att hitta rätt!
Citera
2013-03-02, 11:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ja. Har stora samples på samtliga dofter. JF och Santal är de bästa. Kan kolla de övriga under dagen om du vill.
Ja, testa så många du kan , skriv ner några hjärtnoter du känner, om de påminner om några andra parfymer, ja lite allmänt så där.
Citera
2013-03-02, 12:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Några snabba intryck på några av de prover jag testat det sista.

By Kilian - Incense Oud, Mörk, krämig, förförande, trä och rökelse. Riktigt bra och en av dom som jag verkligen vill köpa. Funderar på det lite billigare "Travel kit'et" till att börja med. Även om flaskan och lådan till 50ml är jävligt lockande. Bland de snyggaste förpackningarna jag sett...men 300€?

Parfums MDCI - Invasion Barbare, har den på mig nu. Sjukt bra, maskulin och fräsch. På något sätt så känns den som den hamnar under samma kategori som Aventus. Denna kommer jag iaf att köpa förr eller senare.

By Kilian - Cruel Intentions, bra parfym, ros och lite trä i bakgrunden. Känns kanske lite feminin.

Montale - Black Aoud, får inte riktigt denna att funka på mig. Väldigt stark tvåldoft och sen försvinner den helt på mig. Skulle antagligen behöva ett ordentligt spray för att få lite hållbarhet.

PARFUMS DE NICOLAI - New York, påminner till viss del om AdP iom kvalitén på citrusnoterna. Efter ett tag blir den dock lite bitter på mig. Föredrar AdP.

IL PROFUMO - Aria di Mare, frisk, fräsch sommardoft. Melon och jenka-tuggummi

Mona di Orio - Les Nombres d'Or Cuir, Rökig, läder, manlig, riktigt bra faktiskt. En av de jag måste testa lite mer. Intresssant iaf.

Le Labo - Rose 31, tja...väldigt feminin. Väldigt trevlig men inget jag skulle ha på mig, kanske flickvännen dock.

Amouage - Jubilation XXV, har inte hårdtestat denna så mycket än men inledningen är nysågad gran/tall vilket påminner om Royal Oud som jag kommer ihåg den. Går ganska snabbt över i nån form av rökelse. Skall också testas lite mer noga. Mycket intressant.

Har fortfarande Chypre Palatin från Parfums MDCI och Rose Oud från Kilian kvar att testa. Tror dock att Rose Oud är något som kommer verka ointressant iom Incense Oud.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-03-02 kl. 12:54.
Citera
2013-03-02, 13:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Serge Lutens, någon som har testat och har några tips om vad som är värt att ge sig på?
Citera
2013-03-02, 14:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Serge Lutens, någon som har testat och har några tips om vad som är värt att ge sig på?
De har väl väldigt mycket unisex parfymer om jag fattat det rätt
Citera
2013-03-02, 14:18
Medlem
Citat:
Chergui är den absolut bästa jag har provat ifrån SL.
Citera
2013-03-02, 14:29
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
De har väl väldigt mycket unisex parfymer om jag fattat det rätt

Det ser helt klart ut så, iaf om man kollar på de där "mätarna" på luckyscent. Ett par väger väl lite över på masculine-sidan fast det verkar inte vara många.

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Chergui är den absolut bästa jag har provat ifrån SL.

Ja den verkar populär om man läste lite på fragrantica iaf. Dom ser ut att ha dessa i Bangkok så tänkte ta en sväng där och lukta mig igenom ett par. Bra att ha någon/några att utgå från iaf.
Citera
2013-03-02, 14:45
Medlem
NirvanAs avatar
Finns det några parfymer som har hyfsat med "kokos" i sig?
Citera
2013-03-02, 14:47
Medlem
Citat:
Finns det några parfymer som har hyfsat med "kokos" i sig?
Creed - Virgin Island Water.
Marc Jacobs Men - doftar som cocos i min mening, men det är egentligen fikon som doftar lika, i alla fall till min näsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in