2013-06-16, 16:47
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror denna frågeställning varit uppe på tapeten i tråden för längesen men jag är nyfiken av hur ni andra gör med era parfymer när det gäller förvaring osv

Har ni dom stående i förpackningen någonstans?
Har ni flaskan utanför förpackningen och förpackningen bakom den?
Har ni dom i kylen eller dylikt?
Har ni bara flaskorna kvar och slänger själva förpackningen eller ställer undan dom i nåt förråd typ?
Annat?

Gärna bilder om ni kan

Har dom i ett skåp i badrummet och alla kartonger är slängda.
Hade som vana att alltid spara på de men när jag blev sambo för massa år sedan så
lyckades hon att se till att de försvann när vi städade.

Alla prover ligger i en låda från Classe O.
Citera
2013-06-16, 16:52
Medlem
Kumhos avatar
Är det någon som vet någon bra plats att köpa, hittar inte rätt ord på svenska i huvudet just nu, "decants" på?
Har köpt på Basenotes men där är det ganska hårda krav på hur och vad som får delas.
Finns det någon annan sida, facebook eller annat forum?
Citera
2013-06-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Är det någon som vet någon bra plats att köpa, hittar inte rätt ord på svenska i huvudet just nu, "decants" på?
Har köpt på Basenotes men där är det ganska hårda krav på hur och vad som får delas.
Finns det någon annan sida, facebook eller annat forum?
The Perfumed Court! Riktigt känd sida som många inkl jag själv använt mig utav. Kan blir liiiite dyrt, men annars riktigt bra sida med grym service.
http://theperfumedcourt.com
Citera
2013-06-16, 19:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
The Perfumed Court! Riktigt känd sida som många inkl jag själv använt mig utav. Kan blir liiiite dyrt, men annars riktigt bra sida med grym service.
http://theperfumedcourt.com
Väldigt dyrt indeed, speciellt om man vill köpa lite större mängd. Jag ser enbart det som en sida för köp av samples som är omöjliga att hitta någon annanstans. Dekanter skulle jag nog aldrig köpa därifrån tror jag .
Citera
2013-06-16, 19:54
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
En riktigt fin lista!

Har länge velat beställa hem ett sample av Aqua Universalis Forte men aldrig blivit av. Vad doftar den? Hållbarhet? Projection? Är riktigt tacksam för svar!

Tack. Svårt det där med listor, om jag gjort den idag kanske den skulle se annorlunda ut.

Den öppnar upp med en skarp ren citruston. I bakgrunden finns ros och jasmin som slutligen tonar ut i en lite träig mysk. Hållbarheten för mig är bra, minst 8-12 timmar men ändå upp till 16 timmar vid ett par tillfällen. Projektionen är riktigt bra för mig med. Har hört dem som tycker den är svag till medel men det tror jag i första hand gäller för Aqua Universalis, den vanliga EDT-varianten. Aqua Universalis Forte varuförs som en EDP men då den har en koncentrationsnivå på hela 40% bör den i själva verket räknas som ett parfymextrakt och levererar därefter.

Tycker personligen att det är en perfekt all-round parfym som kan bäras vid i stort sätt alla tillfällen. Med den mjuka framtoning den har kommer ingen att störa sig på den.
Den kan nog uppfattas som något feminin av vissa på grund av blommorna i bakgrunden men jag har inget problem med det och tycker den luktar kanonbra på mig.
Citera
2013-06-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Tack. Svårt det där med listor, om jag gjort den idag kanske den skulle se annorlunda ut.

Den öppnar upp med en skarp ren citruston. I bakgrunden finns ros och jasmin som slutligen tonar ut i en lite träig mysk. Hållbarheten för mig är bra, minst 8-12 timmar men ändå upp till 16 timmar vid ett par tillfällen. Projektionen är riktigt bra för mig med. Har hört dem som tycker den är svag till medel men det tror jag i första hand gäller för Aqua Universalis, den vanliga EDT-varianten. Aqua Universalis Forte varuförs som en EDP men då den har en koncentrationsnivå på hela 40% bör den i själva verket räknas som ett parfymextrakt och levererar därefter.

Tycker personligen att det är en perfekt all-round parfym som kan bäras vid i stort sätt alla tillfällen. Med den mjuka framtoning den har kommer ingen att störa sig på den.
Den kan nog uppfattas som något feminin av vissa på grund av blommorna i bakgrunden men jag har inget problem med det och tycker den luktar kanonbra på mig.
Kanon! Har hört och läst att den doftar väldigt feminint, just därför tror jag att jag ännu inte köpt mig ett sample. Men, måste nog göra det tror jag Tack!
Citera
2013-06-16, 20:46
Medlem
3rds avatar
Citat:
Kanon! Har hört och läst att den doftar väldigt feminint, just därför tror jag att jag ännu inte köpt mig ett sample. Men, måste nog göra det tror jag Tack!
Den är mer feminin än maskulin. Doften i sig är riktigt fräsch men jag tycker den passar bättre på en tjej. Gav mitt sample till tjejen och blev nästan förälskad på nytt, för den doftar riktigt bra
Citera
2013-06-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Den är mer feminin än maskulin. Doften i sig är riktigt fräsch men jag tycker den passar bättre på en tjej. Gav mitt sample till tjejen och blev nästan förälskad på nytt, för den doftar riktigt bra
Jag brukar inte ha något större problem med parfymer som är riktade mot just tjejer. Men då har det alltid varit vanilj eller dylikt, sånt som inte luktar så värst feminint. Nu handlar det ju om blommor, vilket nästan alltid luktar bara feminint. Blir spännande att se hur det blir
Citera
2013-06-16, 21:31
Medlem
Nic78s avatar
Ja smaken är ju olika men den funkar definitivt på killar också.
Tycker absolut du ska köpa ett sample och testa den. Gillar du den inte kan jag köpa den av dig.
Citera
2013-06-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Ja smaken är ju olika men den funkar definitivt på killar också.
Tycker absolut du ska köpa ett sample och testa den. Gillar du den inte kan jag köpa den av dig.
Gillar jag den inte så får du den utan kostnad Ingen betalning här inte
Citera
2013-06-17, 00:55
Medlem
Nic78s avatar
Jag får återgälda tjänsten på annat vis i sånt fall.
Citera
2013-06-17, 01:07
Medlem
Nic78s avatar
Blindköpte en 100ml flaska Houbigant - Duc De Vervins för ett tag sedan som jag nämnt tidigare i tråden och tänkte nu kolla om någon är intresserad av ett byte? Jag har provat den vid ett par tillfällen och den är inte alls min kopp te helt enkelt. Lite för grön och mossig för min smak. Det är en överlag hyllad parfym som ni kan se på Fragrantica och Basenotes länkarna nedan. Om ni inte har nån gammal parfym ni vill bli av med kan jag tänka mig att byta mot några samples. Jag vill mest att parfymen ska komma till användning och slippa stå och samla damm hemma hos mig.

http://www.fragrantica.com/perfume/Houbigant/Duc-de-Vervins-5137.html

http://www.basenotes.net/products/duc-de-vervins
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in