Citat:
Ursprungligen postat av
fragsforyou
En riktigt fin lista!
Har länge velat beställa hem ett sample av Aqua Universalis Forte men aldrig blivit av. Vad doftar den? Hållbarhet? Projection? Är riktigt tacksam för svar!

Tack. Svårt det där med listor, om jag gjort den idag kanske den skulle se annorlunda ut.
Den öppnar upp med en skarp ren citruston. I bakgrunden finns ros och jasmin som slutligen tonar ut i en lite träig mysk. Hållbarheten för mig är bra, minst 8-12 timmar men ändå upp till 16 timmar vid ett par tillfällen. Projektionen är riktigt bra för mig med. Har hört dem som tycker den är svag till medel men det tror jag i första hand gäller för Aqua Universalis, den vanliga EDT-varianten. Aqua Universalis Forte varuförs som en EDP men då den har en koncentrationsnivå på hela 40% bör den i själva verket räknas som ett parfymextrakt och levererar därefter.
Tycker personligen att det är en perfekt all-round parfym som kan bäras vid i stort sätt alla tillfällen. Med den mjuka framtoning den har kommer ingen att störa sig på den.
Den kan nog uppfattas som något feminin av vissa på grund av blommorna i bakgrunden men jag har inget problem med det och tycker den luktar kanonbra på mig.