2013-04-17, 17:42
Medlem
God eftermiddag!

Jag undrar om ni kan tipsa om någon fräsch sommarparfym? Har inga särskilda krav, bortsett från att lukten gärna får sitta kvar ganska länge (cirkus en dag?). Blow my mind!

Mvh
Citera
2013-04-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ingen. Jag ogillar 1 Million och eftersom denna doftar i princip identiskt så blir det samma betyg. Hållbarheten var mycket bra, dock.
Nu blir det kanske lite svårt för dig att svara... men om du var tvungen att nämna något som skiljer dem två åt, vad skulle du säga då? Då menar jag hur den doftar. Dom är identiska enligt dig, men om du var tvungen att nämna en skillnad, vad skulle du sagt då?

Förlåt om jag är lite jobbig, hehe.
Citera
2013-04-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Nu blir det kanske lite svårt för dig att svara... men om du var tvungen att nämna något som skiljer dem två åt, vad skulle du säga då? Då menar jag hur den doftar. Dom är identiska enligt dig, men om du var tvungen att nämna en skillnad, vad skulle du sagt då?

Förlåt om jag är lite jobbig, hehe.
VIP Men är nog inte lika söt som 1 Million. Nu var det ett bra tag sedan jag privade VIP, men dessa två är väldigt lika, som sagt. Gillar man inte 1 Million kommer man inte gilla VIP. En dussindoft som är väldigt generell för den stora massan.
Citera
2013-04-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
VIP Men är nog inte lika söt som 1 Million. Nu var det ett bra tag sedan jag privade VIP, men dessa två är väldigt lika, som sagt. Gillar man inte 1 Million kommer man inte gilla VIP. En dussindoft som är väldigt generell för den stora massan.
Allright! Tack för alla svar Ritinkin
Citera
2013-04-18, 07:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Edit: Efter en dusch och lite nya tester av mina samples från EN kan jag konstatera att Bond No 9 är överskattat. Inte jättedåligt, men tråkiga dofter som många har samma tråkiga syntetiska bas. Det finns några bra, t.ex. New Haarlem och Chinatown, men annars var det inte så mycket att hänga i granen.

Testat många från Bond No 9? Snabbluktade på några stycken i Bangkok...på sticka dock. Chinatown är ingen herrdoft va? Av det jag luktade på så kändes iaf Coney Island fräsch, även Wall Street hade något jag tyckte kändes bra. Problemet var väl mest att priset på över 2000:- per flaska där i Bangkok gjorde att jag inte orkade lägga nån större energi på att hitta nåt.
Citera
2013-04-18, 10:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testat många från Bond No 9? Snabbluktade på några stycken i Bangkok...på sticka dock. Chinatown är ingen herrdoft va? Av det jag luktade på så kändes iaf Coney Island fräsch, även Wall Street hade något jag tyckte kändes bra. Problemet var väl mest att priset på över 2000:- per flaska där i Bangkok gjorde att jag inte orkade lägga nån större energi på att hitta nåt.
Jag har testat kanske 7-8 olika nu. Wall Street kändes bra de första sekunderna, sedan blev den bara för påträngande och syntetisk. Har för mig att även Wall Street ska vara för kvinnor (enligt Fragrantica om jag minns rätt).

Edit: Nej den var visst unisex enligt Fragrantica. Hur som helst tycker jag även Chinatown är unisex.
Senast redigerad av irrbloss 2013-04-18 kl. 10:07.
Citera
2013-04-18, 13:08
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har testat kanske 7-8 olika nu. Wall Street kändes bra de första sekunderna, sedan blev den bara för påträngande och syntetisk. Har för mig att även Wall Street ska vara för kvinnor (enligt Fragrantica om jag minns rätt).

Edit: Nej den var visst unisex enligt Fragrantica. Hur som helst tycker jag även Chinatown är unisex.

Jag testade ju bara lite snabbt några på sticka så det var lite svårt att avgöra vad som kunde tänkas vara bra. Sen när jag bad om att få testa Chinatown som man hade hört bra om så kollade han lite konstigt på mig och visade den ganska kraftigt o-unisexa flaskan ...jag avböjde då.

Hade du Coney Island bland dina prover och vad tycker du om den? Du kanske har testat tidigare dock...
Citera
2013-04-18, 13:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hade du Coney Island bland dina prover och vad tycker du om den? Du kanske har testat tidigare dock...
Nepp den har jag inte testat.
Citera
2013-04-18, 15:11
Medlem
ska köpa en ny vår/sommarparfym. det står mellan DHS (Dior Homme Sport) eller Issey Miyake L'Eau D'Issey Pour Homme, vad tycker ni? jag har hört att hållbarheten på den sistnämnda ska vara riktigt bra, vilket är en fördel såklart. är 20 år.
Citera
2013-04-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnmnm
ska köpa en ny vår/sommarparfym. det står mellan DHS (Dior Homme Sport) eller Issey Miyake L'Eau D'Issey Pour Homme, vad tycker ni? jag har hört att hållbarheten på den sistnämnda ska vara riktigt bra, vilket är en fördel såklart. är 20 år.
Båda är helt ok. Skit i vad andra tycker och kör på den du finner doftar bäst.
Citera
2013-04-18, 16:34
Medlem
Citat:
Jag skulle personligen valt DHS. Men i slutändan så är det som Ritinkin säger, skit i vad andra tycker och gå med det tycker doftar bäst!
Citera
2013-04-18, 18:17
Medlem
3rds avatar
Citat:
Och jag skulle köra på Issey. Dels för att jag tycker den är fräschare samt att det inte är lika många som har den jämfört med DHS. Dessutom tycker jag DHS är ganska sur/frän på mig. Men i slutändan ska du, precis som andra redan påpekat, välja den du själv tycker mest om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in