2013-07-10, 14:55
Medlem
Fick imorse mina två flaskor av Vanille Absolument! Det är helt sjukt, jag blir blown away varje gång jag doftar på den. Super!
Citera
2013-07-10, 15:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Funderar själv på att köpa en hel flaska av MR nu.
Vissa dagar gillar jag MR riktigt mycket. Andra dagar så är jag inte lika säker. Otrolig hållbarhet. Ett spray varade på min arm +20h (med dusch emellan). Men då var doften väldigt svag såklart, men helt klart noterbar... Övertyg mig nu!
Jag har en hel flaska. Bra doft, men jag hittar nästan alltid något i min samling som passar bättre, så den används väldigt sällan. Kanske en dag om året på sin höjd. Inte helt FBW enligt mig.
Citera
2013-07-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har en hel flaska. Bra doft, men jag hittar nästan alltid något i min samling som passar bättre, så den används väldigt sällan. Kanske en dag om året på sin höjd. Inte helt FBW enligt mig.
1 dag om året? Oj... Okej. Ja, alla är vi olika. Jag gillar som sagt doften, men är ändå kluven om jag gillar den tillräckligt mycket för att ändå lägga ut 1000 kr på den. Vi får se.
Citera
2013-07-10, 15:24
Medlem
3rds avatar
Citat:
1 dag om året? Oj... Okej. Ja, alla är vi olika. Jag gillar som sagt doften, men är ändå kluven om jag gillar den tillräckligt mycket för att ändå lägga ut 1000 kr på den. Vi får se.
Jag tycker öppningen är lite funky men den lägger sig rätt snabbt, på mig i alla fall. Så efter kanske 20-30 min tycker jag att den är fantastisk. Skulle själv kunna tänka mig att köpa den. Den lär ju räcka ett tag så jag ser inte utgiften som något direkt problem. Att tjejen gillar den är ju också ett plus
Citera
2013-07-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Jag tycker öppningen är lite funky men den lägger sig rätt snabbt, på mig i alla fall. Så efter kanske 20-30 min tycker jag att den är fantastisk. Skulle själv kunna tänka mig att köpa den. Den lär ju räcka ett tag så jag ser inte utgiften som något direkt problem. Att tjejen gillar den är ju också ett plus
Samma här, själv öppningen är lite vass, men lägger sig tämligen snabbt.
Citera
2013-07-10, 15:28
Medlem
JBugsters avatar
Varit i sex butiker, Bvlgari Pour Homme finns inte någonstans! Är det ett tillräckligt säkert kort för att våga beställa från Internet utan att provdofta först?
Citera
2013-07-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Varit i sex butiker, Bvlgari Pour Homme finns inte någonstans! Är det ett tillräckligt säkert kort för att våga beställa från Internet utan att provdofta först?
Du kan finna den väldigt billigt online, så vågar du det, kör på. Inget fan av Blvgaris dofter själv.
Citera
2013-07-10, 15:48
Medlem
3rds avatar
Citat:
Samma här, själv öppningen är lite vass, men lägger sig tämligen snabbt.
Då så, go for it
Citera
2013-07-10, 15:59
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Jo det är samma för mig, det blir en trevlig doft, men tyvärr ingen spektakulär doft. Helt ok, lite kanelbulle, men inte så mycket utveckling tyvärr. Gillade den mer i början än nu. Definitivt en höstdoft, och min samling består säkert till 75-80% av höstdofter, varav de flesta är mer intressanta än MR .
Citera
2013-07-10, 16:06
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Du kan finna den väldigt billigt online, så vågar du det, kör på. Inget fan av Blvgaris dofter själv.

Tror du att du tillhör undantaget eller regeln?
Citera
2013-07-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Tror du att du tillhör undantaget eller regeln?

Undantaget, antar jag. ;-)
Huvudsaken är att man själv gillar doften man bär, det är ju därför man bär en doft.
Alltid riskabelt att "blindköpa" någonting. I värsta fall betalar du för något du absolut inte gillar.
Citera
2013-07-10, 16:13
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jo det är samma för mig, det blir en trevlig doft, men tyvärr ingen spektakulär doft. Helt ok, lite kanelbulle, men inte så mycket utveckling tyvärr. Gillade den mer i början än nu. Definitivt en höstdoft, och min samling består säkert till 75-80% av höstdofter, varav de flesta är mer intressanta än MR .
Fast det är ju som med allt annat när det gäller dofter, vad som är spektakulärt för en kan vara alldagligt för någon annan. Gillar man en doft ska man bära den oavsett vad någon annan tycker. Anser jag .

Höst/vinter-dofter är helt klart de roliga att köpa och äga. Nu vet jag såklart inte vilka dofter i din samling som är mer intressanta så jag har inga synpunkter på det. Men du får gärna ge förslag så kanske man får lite bra tips .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in