Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Finns inga bra icke-nischrosdofter, åtminstone inte ämnade för män. Inte vad jag vet iaf

. Annars är en favorit Heeley's Agarwoud, men den innehåller även oud och passar nog inte alla.
Ser nu att man kan köpa sample från luckyscent på den, synd att jag inte tänkte på att kolla den när jag beställde prover ganska nyligen. Är riktigt sugen på att testa den, hur är den i jämförelse med by Kilian Incense Oud?
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley
Såpass minsann? Synd.
Lite skeptisk till Oud då det verkar som en väldigt.. speciell doft.
Men iaf, som jag förstått är det ni nämn hittills lite mer ämnat för dagtid, eller? Om man ska tänka vidare när det gäller kväll och natt, vad bör man ha i åtanke när man väljer då? Exempel?
Finns många varianter på oud-baserade parfymer men oftast så räknar man väl dom till orientaliskt träiga dofter. Bara för att man tycker någon oud-parfym är dålig kan det lika gärna finnas flera andra som du kanske tycker är riktigt bra. Brukar ofta passa bra som kvällsdoft iaf.
Btw är det någon som vet om Versace Oud Noir finns/kommer till Sverige? Jag sprang på den inne på tax free'n i DOHA men jag hann bara snabbt lukta på sticka då jag hade armarna fulla med olika Amouage. Skulle iaf vilja testa lite mer.