Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Btw, var det några problem att beställa från EN? Kom grejerna med posten el nåt annat?
Jag har beställt därifrån tidigare en gång, Atelier Cologne Rose Anonyme för att vara exakt. Den tog lite tid på sig då den inte fanns i lager. För varje beställning får man välja tre samples. Det är riktiga spraysamples på säkert 2-3 gånger mer innehåll än ett vanligt LS-sample. Denna gången kom beställningen på under en vecka. Då liksom nu skickas det med DHL från Tyskland.
Av någon anledning verkar det som att DHL-paket från just Tyskland hanteras av Posten i Sverige, vilket jag gillar bättre än att få hämta ut hos DHL-ombud eller vänta en hel dag hemma på hemleverans. Enda nackdelarna är att det görs ett leveransförsök, är man inte hemma då kommer paketet vanligtvis dagen efter till ens ordinarie utlämningsställe för Posten.
Andra nackdelen är att kollinummret från DHL inte funkar på Posten, man får alltså ringa Posten när man ser att paketet är i Sverige och be om ett Posten-kollinummer utifrån DHL-kollinummret. Väntar man tillräckligt länge kommer det även en avi i brevlådan, men den kan dröja ytterligare ett par dagar.
Den här gången fick jag säkert runt tio samples, antagligen pga att priset på CC:n motiverade det

. Kan rekommendera att beställa därifrån nu när det inte funkar från UK. Priserna är något högre, men fortfarande billigare än i Sverige, dessutom har de ett riktigt stort utbud av nischdofter man inte ens hört talas om från Lucky Scent.
Edit: Efter en dusch och lite nya tester av mina samples från EN kan jag konstatera att Bond No 9 är överskattat. Inte jättedåligt, men tråkiga dofter som många har samma tråkiga syntetiska bas. Det finns några bra, t.ex. New Haarlem och Chinatown, men annars var det inte så mycket att hänga i granen.