2013-03-29, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Fick hem min flaska Santos de Cartier, och gissa om jag blev besviken. Jag hade den när jag var ung och tyckte den ägde, nur får jag bara huvudvärk av den.

Nån som har testat Pacsha, Roadster från Cartier osv? Annars får jag väl köra Armani code. Har kört sen starten då den hette Black Code, tycker den är lika bra än.
Cartier gillar jag faktiskt, de andra kan jag inte minnas om jag provat. Om jag har så är det för längesedan och det minns jag ej nu. Cartier fungerar utmärkt på sommaren då den innehåller mycket mint och är allmänt fräsch.
Citera
2013-03-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Cartier gillar jag faktiskt, de andra kan jag inte minnas om jag provat. Om jag har så är det för längesedan och det minns jag ej nu. Cartier fungerar utmärkt på sommaren då den innehåller mycket mint och är allmänt fräsch.
Du menar väl Roadster? Cartier är ju själva märket om jag inte minns fel, eller så heter själva parfymen Cartier?
Citera
2013-03-29, 12:46
Medlem
Calvin Klein Blue.

finns den i fysisk butik i stockholm, går inte att hitta.
oerhört tacksam för svar
Citera
2013-03-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denzolio
Calvin Klein Blue.

finns den i fysisk butik i stockholm, går inte att hitta.
oerhört tacksam för svar
Menar du Free Blue? Just Blue har jag aldrig hört talas om. Är den för män eller kvinnor?

Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Du menar väl Roadster? Cartier är ju själva märket om jag inte minns fel, eller så heter själva parfymen Cartier?
Ja, precis. Roadster menar jag.
Citera
2013-03-29, 17:13
Medlem
[quote=Ritinkin]Menar du Free Blue? Just Blue har jag aldrig hört talas om. Är den för män eller kvinnor?

http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/c/calvin-klein/calvin-klein--ck-free-blue--9392
jo du har nog rätt, free blue. finns den nånstans i sthlm?
Citera
2013-03-29, 17:24
Medlem
[quote=Denzolio]
Citat:
Menar du Free Blue? Just Blue har jag aldrig hört talas om. Är den för män eller kvinnor?

http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/c/calvin-klein/calvin-klein--ck-free-blue--9392
jo du har nog rätt, free blue. finns den nånstans i sthlm?
Osäker, men det är väl bara att beställa online? Orginalet (enbart Free) säljs ju i princip i alla butiker där du finner parfym.
Citera
2013-03-29, 18:41
Medlem
charmadass avatar
Köpte för en månad sedan en ny flaska, äntligen ! Jag har haft en hel del prover och efter att ha velat en del, lite övertalning och lite rabatt blev det till ett inköp. Räknar med att öka på samlingen under våren då jag har fått korn på några riktiga höjdare.

Cuirelle av Ramon Monegal. Jag har samples på samtliga R.M men har inte gått igenom alla rättvist ännu, men det var något med Cuirelle som jag fattade tycke för. Den är väldigt speciell med en blandning av kanel och vetiver. Den har en mycket trevlig doft av honung (bivax tydligen, men för mig blir det honung) och blir till slut en lite träig doft med en mjuk läderton i. Mycket trevlig och jag har burit den ganska ofta senaste månaden för att känna in den. Den fyller också ett hål i min lilla samling, som jag ska posta och uppdatera er snart med, vilket rättfärdigade köpet lite extra!

Det blev bara ett nyinköp då jag har även gjort ett återinköp av Invasion Barbare, min absoluta favorit under de senaste tre åren. Helt underbar och jag har inga som helst problem att rättfärdiga priset på den.
Citera
2013-03-30, 14:25
Medlem
Nu till sommaren så vill man ju ha riktigt fräscha dofter. En doft som jag är riktigt sugen på att testa är Orange Sanguine av Atelier Cologne. Finns det någon här som provat den?
Citera
2013-03-30, 14:37
Medlem
Citat:
Nu till sommaren så vill man ju ha riktigt fräscha dofter. En doft som jag är riktigt sugen på att testa är Orange Sanguine av Atelier Cologne. Finns det någon här som provat den?
Jepp, doftar som färskpressad apelsinjuice. Om det är så man vill dofta, är denna helt rätt.
Citera
2013-03-30, 15:09
Medlem
Citat:
Jepp, doftar som färskpressad apelsinjuice. Om det är så man vill dofta, är denna helt rätt.
Vilka noter framträder mest? Doftar den som den gör från början ända till slutet? Hur var projektion och hållbarhet för dig? Fick för mig att hållbarheten var förvånansvärt bra för en sådan fräsch apelsin baserad doft. Den är ju koncentrerad 15% vilket är riktigt högt.
Senast redigerad av fragsforyou 2013-03-30 kl. 15:12.
Citera
2013-03-30, 15:47
Medlem
Citat:
Vilka noter framträder mest? Doftar den som den gör från början ända till slutet? Hur var projektion och hållbarhet för dig? Fick för mig att hållbarheten var förvånansvärt bra för en sådan fräsch apelsin baserad doft. Den är ju koncentrerad 15% vilket är riktigt högt.

Det tycker jag. Den tonas ju ner efter tid på huden. Men som sagt, doftar precis som en mogen apelsin som du skär mitt itu. Doftar mycket naturligt.

Runt 7-8 timmar vill jag minnas att den höll i sig på huden.

Projektion är runt medel, ingenting som kommer bilda värsta doftmolnet. Men fullt godkänd.

Atelier har är ju kända för sina 'cologne absolutes'. Höga koncentrationer, alltså.
Citera
2013-03-30, 18:39
Medlem
Citat:
Det tycker jag. Den tonas ju ner efter tid på huden. Men som sagt, doftar precis som en mogen apelsin som du skär mitt itu. Doftar mycket naturligt.

Runt 7-8 timmar vill jag minnas att den höll i sig på huden.

Projektion är runt medel, ingenting som kommer bilda värsta doftmolnet. Men fullt godkänd.

Atelier har är ju kända för sina 'cologne absolutes'. Höga koncentrationer, alltså.
Allt som folk säger om OS låter som ett garanterat blind köp för mig. Tänker banne mig ta och beställa 200 ml för ca 1000kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in