2013-03-20, 15:38
Medlem
Vilken/vilka parfym(er) har ni använt som mest i vinter?

Mina två mest använda kommer ifrån samma italienska parfymhus, nämligen Profumum Roma. Dom heter Dulcis In Fundo och Vanitas!
Citera
2013-03-20, 15:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Vilken/vilka parfym(er) har ni använt som mest i vinter?

Mina två mest använda kommer ifrån samma italienska parfymhus, nämligen Profumum Roma. Dom heter Dulcis In Fundo och Vanitas!
Invasion Barbare från Parfums MDCI
Aventus från Creed
Michael från Michael Kors
Citera
2013-03-20, 16:09
Medlem
J.Bergs avatar
Någon som har testat den nya Dior Homme Cologne?
Citera
2013-03-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Någon som har testat den nya Dior Homme Cologne?
Jag. Ointressant. Sämst av hela deras "Homme-linje". Det är som en nedtonad Dior Homme Sport utan någon iris med med en massa citrus istället.
Citera
2013-03-20, 18:48
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag. Ointressant. Sämst av hela deras "Homme-linje". Det är som en nedtonad Dior Homme Sport utan någon iris med med en massa citrus istället.

Faaaan vad tråkigt! Gillar du Dior Homme? Det är lätt min favorit av parfymer, tätt följt av Dsquared HeWood. Café hypade ju den nya Dior Homme Cologne som årets sommarparfym..
Citera
2013-03-20, 18:51
Medlem
NG88s avatar
Jag har en fråga till Er proffs, stämmer det att om man lägger parfym i ljumsken, att pga värmen så bevaras doften längre samt att doften stiger "upp" och täcker hela kroppen?
Citera
2013-03-20, 19:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NG88
Jag har en fråga till Er proffs, stämmer det att om man lägger parfym i ljumsken, att pga värmen så bevaras doften längre samt att doften stiger "upp" och täcker hela kroppen?
Skulle inte rekommendera parfym i ljumsken. Torkar ut och värme gör ju att parfym avges snabbare än om det inte är varmt. Tycker man får bra effekt på de traditionella ställena. Antar att du läst i Aftonhoran om att någon kvinnlig filmstjärna (glömt vem det var) gör så?
Citera
2013-03-20, 19:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Dsquared HeWood.

Någon annan som har kommentar kring denna? Den är billig och designerparfym så jag antar man får ta in det i beräkningen. Jag har dock fått för mig att jag gillar vissa kryddiga/träiga dofter, men jag vet inte om jag vet exakt hur Ambra och vetiver doftar som står som två av noterna i denna
Citera
2013-03-20, 19:39
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon annan som har kommentar kring denna? Den är billig och designerparfym så jag antar man får ta in det i beräkningen. Jag har dock fått för mig att jag gillar vissa kryddiga/träiga dofter, men jag vet inte om jag vet exakt hur Ambra och vetiver doftar som står som två av noterna i denna
Ambra doftar sött, varmt och lite vaniljaktigt. Vetiver doftar lite jordigt, träigt, gräsigt, friskt och beskt på samma gång. Enligt mig påminner vetiver oftast om färsk västerländsk (alltså inte indisk/mellanöstern-) armsvett.
Citera
2013-03-20, 20:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Testat Marc Jacobs Bang?
Citera
2013-03-20, 20:26
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Skulle inte rekommendera parfym i ljumsken. Torkar ut och värme gör ju att parfym avges snabbare än om det inte är varmt. Tycker man får bra effekt på de traditionella ställena. Antar att du läst i Aftonhoran om att någon kvinnlig filmstjärna (glömt vem det var) gör så?
Tack för svaret!
Nej faktiskt, jag hörde det av en vän. Han kanske hade läst aftonblaskan :P
Citera
2013-03-20, 20:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testat Marc Jacobs Bang?
Nope.. men har Spicebomb, hur skiljer dom sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in