2013-03-02, 16:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Kan skriva lite om några:
JF - Grymt nice. Gillar man GIT behöver man inte vara orolig att blindköpa
Är det värt att ha både JF och GIT? Jag har ännu inte testat någon Floris, vet bara att många tydligen blivit omgjorda (som vanligt till det sämre).
Citera
2013-03-02, 16:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Är det bara jag som hittar kokos i Obsession Night?

Ah här har vi en annan intressant om man vill ha en parfym åt kokos hållet, billig också.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Är det värt att ha både JF och GIT? Jag har ännu inte testat någon Floris, vet bara att många tydligen blivit omgjorda (som vanligt till det sämre).
Detta undrar jag också, man vill ju inte ha två som ligger väldigt nära varandra.
Citera
2013-03-02, 17:17
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Alltså, det är ju två olika dofter även om de påminner om varandra. Om GIT går mer mot lite mörkare går JF mot ljusare. Svårt att förklara. Kanske typ viol vs cypress el nåt. Men priset på JF är ju lägre än GIT så varför inte egentligen? JF i veckorna och GIT till helgen .
Citera
2013-03-02, 18:05
Medlem
3rds avatar
Citat:
Elite - En vuxen och mogen doft. Kan känna inslag av enbär, svart vinbär blandat med lavendel och grape.
Fick fö lite lätt ångest av denna då den påminner väldigt mycket om min fars (RIP) signaturdoft Aramis Tuscany
Citera
2013-03-02, 21:33
Medlem
NirvanAs avatar
Ni andra som doftat på både Marc Jacobs Men och CK Obsession Night, vilken är mest "prisvärd" om man vill ha kokos och lite exotisk doft framåt våren/sommaren? MJ Men verkar ha mer tydlig kokos medan "3rd" här i tråden upplever att även obession har det (obsession kostar ungefär hälften så mycket som MJ Men). Vad säger ni andra? Irrbloss mf.l?

Edit: 3rd - tack för kommentarerna kring Floris parfymerna, ingen klockren där då (har redan GIT)
Citera
2013-03-02, 21:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ni andra som doftat på både Marc Jacobs Men och CK Obsession Night, vilken är mest "bang for the buck" om man vill ha kokos och lite exotisk doft framåt våren/sommaren? MJ Men verkar ha mer tydlig kokos medan "3rd" här i tråden upplever att även obession har det (obsession kostar ungefär hälften så mycket som MJ Men). Vad säger ni andra? Irrbloss mf.l?
Om jag får svara säger jag ON eftersom doften av MJ var borta efter typ 1h.
Citera
2013-03-02, 21:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Om jag får svara säger jag ON eftersom doften av MJ var borta efter typ 1h.
Så ON har bättre hållbarhet än MJ?
Är du helt 100 att alla näsor kommer känna kokos och inte päron (som beskrivningen säger)
Citera
2013-03-03, 07:56
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så ON har bättre hållbarhet än MJ?
Är du helt 100 att alla näsor kommer känna kokos och inte päron (som beskrivningen säger)
På fråga ett svarar jag ja och på fråga två svarar jag: jag utgick från min egen näsa så det kan jag inte garantera till 100%. Däremot tycker jag personligen inte att MJ har så mycket kokos i sig. Däremot väldigt mycket fikon. Men det är väl bara å dra till någon affär å testa ON och avgöra själv iofs.
Citera
2013-03-03, 11:22
Medlem
Citat:
På fråga ett svarar jag ja och på fråga två svarar jag: jag utgick från min egen näsa så det kan jag inte garantera till 100%. Däremot tycker jag personligen inte att MJ har så mycket kokos i sig. Däremot väldigt mycket fikon. Men det är väl bara å dra till någon affär å testa ON och avgöra själv iofs.
Har inte sett ON i någon affär än så länge, vart tror du att den finns? Har kollat Åhlens & NK hittills.
Citera
2013-03-03, 15:35
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Har inte sett ON i någon affär än så länge, vart tror du att den finns? Har kollat Åhlens & NK hittills.
Kicks kanske? Jag var övertygad att den var vanlig då det är en CK.
Citera
2013-03-03, 15:57
Medlem
qptrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nya Armani Eau Nuit, någon som provat den?

En dussindoft enligt min sambo. Luktar väldigt intensivt i början men toppnoterna avtar fort. Lång hållbarhet däremot. Väldigt lik Dior Homme Intense.
Senast redigerad av qptrm 2013-03-03 kl. 16:03.
Citera
2013-03-03, 20:09
Medlem
Citat:
Kicks kanske? Jag var övertygad att den var vanlig då det är en CK.
Den finns inte på min lokala kicks inte Den borde ju finnas som du sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in