2013-04-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Håller med fast i mitt fall är jag säker på det . Hade lätt köpt den för typ halva priset iofs.
Jag citerade helt fel, märkte jag nu.
Ja precis.
Citera
2013-04-19, 19:46
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag citerade helt fel, märkte jag nu.
Ja precis.
Citera
2013-04-19, 21:13
Medlem
3rds avatar
Citat:
Håller med fast i mitt fall är jag säker på det . Hade lätt köpt den för typ halva priset iofs.
Fortsätter på din felcitering , men efter det sista snacket om BtB så var jag tvungen att testa lite igen. Jag minns en sommar då jag och min nyblivna fru var och reste i Grekland. Vi var i en liten by och hade precis badat i havet, lukten av örter spreds med en varm bris och vi åt nygjord yoghurt med färsk honung. Precis den doften finns samlad i BtB .
Citera
2013-04-19, 21:19
Medlem
Citat:
Fortsätter på din felcitering , men efter det sista snacket om BtB så var jag tvungen att testa lite igen. Jag minns en sommar då jag och min nyblivna fru var och reste i Grekland. Vi var i en liten by och hade precis badat i havet, lukten av örter spreds med en varm bris och vi åt nygjord yoghurt med färsk honung. Precis den doften finns samlad i BtB .
Det spelar väl ingen roll egentligen, men, när jag väl skulle prova BTB första gången (efter bara ha läst om den) så hade jag uppfattningen att denna skulle vara en mörk och tung doft, men ändå elegant och ganska så "sexig". Och det är den visserligen, till en grad, men absolut inte så som jag hade tänkt mig den skulle vara. Jag tror bara det fick mig att bli lite "avig" till denna doft.

Nu har jag mina ögon på Michael For Men, den tillsammans med mina andra favoriter iform av Gucci Envy och Chanel Egoiste, så tror jag denna kan bli ett bra syskon och komplettera varandra bra. Vi går visserligen åt fel årstid för dessa pjäser, men då har man hösten säkrad.
Citera
2013-04-19, 21:30
Medlem
NirvanAs avatar
Gillar man Michael for Men ska man verkligen ha en förkärlek till rökighet och läder, oerhört tung doft imo.
Citera
2013-04-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Gillar man Michael for Men ska man verkligen ha en förkärlek till rökighet och läder, oerhört tung doft imo.
Jag är medveten om det. Jag tror jag har läst tillräckligt om denna, den är inte för dyr heller. Så jag ger mig på ett blindköp, även om jag ogillar att göra det, och alltid varnar andra för att göra det.
Citera
2013-04-19, 21:34
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag är inte så förtjust i läder, dock extremt förtjust i rökighet, och jag älskar ju Michael for Men . Tycker inte den har speciellt mycket läder. Det är mest torkad frukt och tobak.
Citera
2013-04-19, 21:36
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det spelar väl ingen roll egentligen, men, när jag väl skulle prova BTB första gången (efter bara ha läst om den) så hade jag uppfattningen att denna skulle vara en mörk och tung doft, men ändå elegant och ganska så "sexig". Och det är den visserligen, till en grad, men absolut inte så som jag hade tänkt mig den skulle vara. Jag tror bara det fick mig att bli lite "avig" till denna doft.

Nu har jag mina ögon på Michael For Men, den tillsammans med mina andra favoriter iform av Gucci Envy och Chanel Egoiste, så tror jag denna kan bli ett bra syskon och komplettera varandra bra. Vi går visserligen åt fel årstid för dessa pjäser, men då har man hösten säkrad.
Samma här. Testade ganska mycket i vintras men kände att den inte satt helt rätt. Men nu och efter längtan till sommaren omvärderar jag den känslan.

Inte bara jag som planerar hösten alltså . Jag köpte iofs Michael förra sommaren men kan inte säga att jag använde den så mycket till hösten. Den är fantastisk på nåt sätt men jag vet inte om jag vill dofta så, får testa igen i höst. Jag testade fö Lexington för några veckor sedan, där har vi en trevlig höstdoft imo .
Citera
2013-04-19, 21:39
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är mest torkad frukt och tobak.
Precis. En söt piptobak .
Citera
2013-04-19, 23:36
Medlem
Citat:
Smått nyfiken på om det finns det någon likhet dessa två emellan? Har ej testat TV men finner BtB intressant på nåt sätt. Älskar den i början men tycker den surnar lite på nåt sätt efter ett tag.
Det finns många som jämför dessa med varandra. Personligen så tycker jag inte att dom doftar likadant på något sätt alls. Dom är två helt olika dofter. Visst, dom delar samma noter och så, men där tar det slut!

Favoriten för mig är Back to Black. Jag älskar i princip allt om den. Honung, sötad tobak och hallon! Bättre än så blir det nog inte för mig
Citera
2013-04-20, 00:22
Medlem
Tänkte köpa dessa två parfymer, någon som känner till dessa?
skulle vara tacksam för tips

Azzaro Chrome edt 100ml

Spicebomb - Viktor & Rolf
Citera
2013-04-20, 15:37
Medlem
Någon som har förslag på en parfym som luktar gott? Tjejer ska gilla lukten. Sen ska den inte vara för dyr och finnas i några butiker i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in