Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Smärtgränsen för parfym för mig ligger vid 1000kr, allt över det kan jag bara inte betala oavsett hur gott det luktar, det är helt enkelt inte värt det
Du kan ju beskriva doften, vilken parfym den kanske har likheter med, osv osv
Förstår dig!
Jovisst kan jag beskriva den. Det är en gourmand doft, en doft som inte ändrar sig så mycket från vad den luktar från första början. Kola, vanilj, lakrits och lite citrus noter (bergamott, blodapelsin) är vad jag känner. Den innehåller visst lite lavender, jasmine och mysk, vilket jag inte känner.
Den påminner mig om mjölkchoklad kakor med apelsinsås. Aa, det är en otroligt söt doft helt enkelt som påminner om just det. Den är marknadsförd för kvinnor men jag ser den enkelt som en unisex doft. Hållbarheten är fantastisk, sprayade på mig den igår vid lunch och känner den fortfarande idag, 2 duschar efter. Projection är lika fantastisk den med, minst 7 timmar tills den dör ner till en ganska så hudnära doft.
Vet inte hur jag mer ska beskriva den men mjölkchocklad kakor med apelsinsås är vad jag tänker på. Det finns inget som doftar som Lira. Men den jämförs med Angelo Di Fiume by Linari som går för 145 euro 100 ml på deras sida. Inget jag har doftat på i alla fall, så jag kan inte säga något om det.
Hoppas den här beskrivningen hjälpte lite :P