2013-01-28, 21:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hej! Helt ny här inne! Efter ett ganska nystartat intresse av parfymer och en del googlande så hittade man ju denna tråden vilket har gett en hel del riktigt trevlig info och tips. Skulle gärna vilja lära mig mer om vad det är som luktar vad, som det är nu så kan jag bara utskilja vanilj i stort sett och det är lite trist.

Håller för tillfället på och försöker hitta mig en ny doft bland "premium"-märkena och har väl snöat in lite på Creed. Har varit på NK och fått testat ett par st på huden och hittills så känns Royal Oud den som jag fastnat för mest. Även Tabarome och Erolfa var väldigt trevliga. Dock har jag inte hunnit testa Erolfa på huden än.

Ett par här inne verkar ju sitta inne med riktig ordentlig koll, vad säger ni om Royal Oud? Finns det några andra Oud-baserade man ska kika på innan?

Hoppas kunna utvidga mitt nuvarande väldigt lilla parfymförråd hemma med lite hjälp. Jag har redan fått en trevlig doft genom att skumma igenom tråden, Burberry London.
Vill du testa en fräsch ouddoft kan jag rekommendera Heeleys Agarwoud. Gillar man tyngre kan Montale Black Aoud vara något.
Citera
2013-01-28, 23:00
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kolla här, där finns kanske den du letar efter.

http://www.cheapsmells.com/productPaging.php?productSex=him&priceRange=&categ ory=Filter%2520products%2520by%2520price...&brand= Cartier&name=&previousBrand=Mont%2520Blanc

Santos de Cartier hette den visst. Har inte sett den på ett par decenium. Men om jag inte missminner så gillade jag den. Tack för hjälpen.
Citera
2013-01-28, 23:12
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Royal Oud är en riktigt bra doft, vill du ha ett tips på en doft som är snarlik, i alla fall kanske lite "släkt" fast på ett långt avstånd så skulle jag rekommendera dig Chanel Egoiste (inte Platinum som är en helt annan doft) kostar en tredjedel, men fortfarande en favorit hos mig. Oudbaserade dofter finns det väldigt många av, finns ju några skriva i tråden.

Aha då får jag testa originalet också, köpte faktiskt Platinum bara för någon månad sen som spontanköp och trodde väl den andra var besläktad. Får ta och söka igenom tråden lite mer, har mest skummat igenom vissa partier än så länge.

Edit: Såg att du hade länkat till en Acqua Di Parma Colonia Intensa Oud, någon som testat denna?

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vill du testa en fräsch ouddoft kan jag rekommendera Heeleys Agarwoud. Gillar man tyngre kan Montale Black Aoud vara något.

Tackar för tipsen! Båda låter väldigt trevliga på beskrivningen, är detta något man kan hitta i butik på hemmaplan eller är det utomlands som gäller? Kan liksom inte påminna mig sett någon av dessa innan.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-01-28 kl. 23:28.
Citera
2013-01-28, 23:32
Medlem
Citat:
Aha då får jag testa originalet också, köpte faktiskt Platinum bara för någon månad sen som spontanköp och trodde väl den andra var besläktad. Får ta och söka igenom tråden lite mer, har mest skummat igenom vissa partier än så länge.

Edit: Såg att du hade länkat till en Acqua Di Parma Colonia Intensa Oud, någon som testat denna?

Platinum är en helt anna doft jämfört med Egoiste. Helt klart värd att prova. Den finner du också på NK, samma sak gäller AdP Oud. Välkomponerad doft, helt klart. Men ingenting för mig, den finner du också på NK där jag prova den.
Citera
2013-01-28, 23:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Platinum är en helt anna doft jämfört med Egoiste. Helt klart värd att prova. Den finner du också på NK, samma sak gäller AdP Oud. Välkomponerad doft, helt klart. Men ingenting för mig, den finner du också på NK där jag prova den.

Får väl ta ett NK besök igen i helgen, hoppas det står någon annan i disken den här gången. Börjar bli pinsamt. Har verkligen helt missat AdP Oud'en och då har jag ändå stått och fingrat på de övriga...suck...
Citera
2013-01-29, 08:46
Medlem
3rds avatar
Citat:
Får väl ta ett NK besök igen i helgen, hoppas det står någon annan i disken den här gången. Börjar bli pinsamt. Har verkligen helt missat AdP Oud'en och då har jag ändå stått och fingrat på de övriga...suck...
Ska jag vara helt ärlig har du inte missat speciellt mycket. AdP Oud gjorde mig tyvärr besviken. Tycker du ska köra på Maison Francis Kurkdjian Oud. Fick själv hem den igår och är en av de bättre jag testat i genren
Citera
2013-01-29, 10:09
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ska jag vara helt ärlig har du inte missat speciellt mycket. AdP Oud gjorde mig tyvärr besviken. Tycker du ska köra på Maison Francis Kurkdjian Oud. Fick själv hem den igår och är en av de bättre jag testat i genren

Låter som om jag helt klart borde se om jag kan avbeställa mina prover från theperfumedcourt och testa lite annat...om det nu går att avbeställa?

Antar att man får beställa prover från nån sida för att få chansen att lukta på även denna? Lät också som en intressant Oud-variant.
Citera
2013-01-29, 10:11
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Låter som om jag helt klart borde se om jag kan avbeställa mina prover från theperfumedcourt och testa lite annat...om det nu går att avbeställa?

Antar att man får beställa prover från nån sida för att få chansen att lukta på även denna? Lät också som en intressant Oud-variant.
Kolla luckyscent.com, de är oftast mycket billigare än TPC. De har även prover på bl.a. Agarwoud och Black Aoud, ja de har faktiskt prover på det mesta. TPC använder jag endast i nödfall.
Citera
2013-01-29, 10:25
Medlem
3rds avatar
Citat:
Finns på luckyscent men tror det blir billigare att beställa direkt från dom. Vill du kolla in fler från MFK kan jag rekommendera denna länk -> http://www.franciskurkdjian.com/fragrances-to-share_3_samples__echantillons.html?lang=2
Citera
2013-01-29, 11:09
Medlem
Makss avatar
Köpte chanel no.5 på flyget häromdagen, är den sjysst? Fick aldrig provlukta den i butiken.

Folk verkar tycka att den är "Tantig" ? Fan menas med det? Har jag gått och köpt mig en damperfym nu?
Senast redigerad av Maks 2013-01-29 kl. 11:32.
Citera
2013-01-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Köpte chanel no.5 på flyget häromdagen, är den sjysst? Fick aldrig provlukta den i butiken.
Om du är kvinna så är det en klassiker.
Citera
2013-01-29, 11:33
Medlem
Makss avatar
Citat:
Om du är kvinna så är det en klassiker.

Så det är altså en damperfym?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera