Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Royal Oud är en riktigt bra doft, vill du ha ett tips på en doft som är snarlik, i alla fall kanske lite "släkt" fast på ett långt avstånd så skulle jag rekommendera dig Chanel Egoiste (inte Platinum som är en helt annan doft) kostar en tredjedel, men fortfarande en favorit hos mig. Oudbaserade dofter finns det väldigt många av, finns ju några skriva i tråden.
Aha då får jag testa originalet också, köpte faktiskt Platinum bara för någon månad sen som spontanköp och trodde väl den andra var besläktad. Får ta och söka igenom tråden lite mer, har mest skummat igenom vissa partier än så länge.
Edit: Såg att du hade länkat till en Acqua Di Parma Colonia Intensa Oud, någon som testat denna?
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vill du testa en fräsch ouddoft kan jag rekommendera Heeleys Agarwoud. Gillar man tyngre kan Montale Black Aoud vara något.
Tackar för tipsen! Båda låter väldigt trevliga på beskrivningen, är detta något man kan hitta i butik på hemmaplan eller är det utomlands som gäller? Kan liksom inte påminna mig sett någon av dessa innan.