2012-12-16, 17:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
FragranceX - aldrig haft något problem, mer än att de skickade med DHL vilket gjorde att jag fick åka ut till ett industriområde och hämta ut paketet hos DHL

Fragrancenet - dåligt packad vara vid ett par tillfällen annars inga problem

Luckyscent - läckande flaska, men det kan inte skyllas på dem då den var mycket välpackad, ganska långsam leverans, ganska dyrt, men absolut seriös sida annars
Förresten har du åkt på tull på nån av dessa?
Citera
2012-12-16, 22:31
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag kan garantera dig att förvara parfymer i kylskåp eller andra svala ställen inte försämrar kvalitén eller livslängden på en parfym. Tvärtom.
Jo, det gör det. Det förkortar parfymens livslängd och försämrar dessutom noterna, kylskåpet är även fuktigt vilket inte är bra för parfymer.
Testade den där metoden i början av mitt "parfymgalenskap" och ställde en flaska av vintage parfym i kylskåpet... Efter några veckor så doftade den typ bara ambra och inget mer.
Citera
2012-12-17, 22:13
Medlem
Timpsiiis avatar
Drog till med en Creed Aventus i fredags, sved i plånboken men den doftar helt gudomligt enligt mig!
Citera
2012-12-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Drog till med en Creed Aventus i fredags, sved i plånboken men den doftar helt gudomligt enligt mig!
Bra köp!
Citera
2012-12-18, 10:37
Medlem
Citat:
Vad har du för batch-nummer på din flaska? Det finns olika batch nummer med olika dofter. Just so you know! Bra köp annars
Citera
2012-12-18, 11:02
Medlem
Facebooks avatar
Funkar vivamondos kundtjänst för er? Kan inte trycka på knapparna på kontaktformuläret.
Har en riktigt dyr flaska att lämna tillbaka och det har gått 2 veckor snart.
Har maiat dem på deras info@ mail utan resultat. Tips?
Citera
2012-12-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Jo, det gör det. Det förkortar parfymens livslängd och försämrar dessutom noterna, kylskåpet är även fuktigt vilket inte är bra för parfymer.
Testade den där metoden i början av mitt "parfymgalenskap" och ställde en flaska av vintage parfym i kylskåpet... Efter några veckor så doftade den typ bara ambra och inget mer.
Jag kan visserligen bara ta för mig själv, och jag har förvarat mina dofter i kylskåp länge, utan en tillstymelse till att dessa skulle ha blivit sämre på något vis alls. Jag skulle aldrig ta risken med vissa dofter jag lagt ut mycket pengar på och håller väldigt kärt.
Citera
2012-12-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facebook
Funkar vivamondos kundtjänst för er? Kan inte trycka på knapparna på kontaktformuläret.
Har en riktigt dyr flaska att lämna tillbaka och det har gått 2 veckor snart.
Har maiat dem på deras info@ mail utan resultat. Tips?
Finns det något nummer som du kan nå dom på? Förövrigt kan jag tillägga att Vivamondo nog är den dyraste sidan för parfymer, jämfört med många andra.
Citera
2012-12-18, 19:02
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Vad har du för batch-nummer på din flaska? Det finns olika batch nummer med olika dofter. Just so you know! Bra köp annars
Lite svårt att se, men troligen så står det: A42B12F01, säger det er någonting eller?
Citera
2012-12-19, 14:27
Medlem
Här är ännu en nybörjare som har använt sig av CK Truth, JP Gaultier Le Male, RL number one med mera.
Skulle gärna vilja ha en ny lite exklusivare parfym som inteär alltför dyr, men som inte så många heller använder sig av.
Den får gärna attrahera det kvinnliga könet!
Har fått för mig att jag gillar sportiga, citrusaktiga eller vaniljaktiga dofter.

Tacksam för tips!
Citera
2012-12-19, 15:29
Medlem
Citat:
Lite svårt att se, men troligen så står det: A42B12F01, säger det er någonting eller?
Enligt tråder på Basenotes har du en efterlängtad batch!
Citera
2012-12-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baren.meral
Här är ännu en nybörjare som har använt sig av CK Truth, JP Gaultier Le Male, RL number one med mera.
Skulle gärna vilja ha en ny lite exklusivare parfym som inteär alltför dyr, men som inte så många heller använder sig av.
Den får gärna attrahera det kvinnliga könet!
Har fått för mig att jag gillar sportiga, citrusaktiga eller vaniljaktiga dofter.

Tacksam för tips!

ingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in