2008-01-21, 12:03
Medlem
Bellatrixxs avatar
När det gäller kvinnliga dofter är Dolce and Gabbana - The One min favorit för tillfället.
Senast redigerad av Bellatrixx 2008-01-21 kl. 12:06.
Citera
2008-01-21, 12:07
Medlem
Bellatrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
OK, jag drar till med en fråga i den här parfymtråden.

Kan någon med lite koll rekomendera mig en parfym?

Det jag vill ha är något att använda på krogen, på privata fester, o.s.v.

Det ska helst vara fräscht och trevligt, en "glad" och gärna diskret (svag) doft. Det behöver inte vara speceillt manligt, även om jag ju är kille. (och jag är inte bög)

Jag vet att alla parfymer inte passar på alla människor, och det är viktigt att testa. Däremot vore det bra med lite tips, som jag undviker sådant som uppfattas som äckligt av andra (även om jag kanske tycker att det är schysst) och sånna som är uttjatade, andvänds av horder av invandrare som drar på 2000 ton parfym, uppfattas som bög-attraherare, gubbiga o.s.v.

Parfymen ska helst vara hyffsat billig, och det är faktiskt en fördel om den inte är av något känt dyrt märke, som typ H Boss. Ni förstår vad jag menar. Har inget emot att beställa från utlandet via internet. Kan tillägga att jag är i 20-års åldern och inte använder parfym speciellt offta alls nu.

Så, shoot förslag nu.

Till min bror köpte jag Lacoste's gröna. Helt okej och inte jättestark, kanske någonting att börja med? Dessutom var den inte speciellt dyr.
Citera
2008-01-21, 22:51
Medlem
PhatCaTs avatar
Jag kan rekommendera Lacoste Elegance och Paul Smith London. Båda riktiga höjdare som man inte hittar i vartannat hem.

http://www.lacoste-elegance.com/html/en_US/explorerange/
http://www.paulsmith.co.uk/fragrance-186/100ml-paul-smith-london-for-men-eau-de-toilette-rysr-parf-25001-1/product.html?LproductId=4631
Citera
2008-01-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
OK, jag drar till med en fråga i den här parfymtråden.

Kan någon med lite koll rekomendera mig en parfym?

Det jag vill ha är något att använda på krogen, på privata fester, o.s.v.

Det ska helst vara fräscht och trevligt, en "glad" och gärna diskret (svag) doft. Det behöver inte vara speceillt manligt, även om jag ju är kille. (och jag är inte bög)

Jag vet att alla parfymer inte passar på alla människor, och det är viktigt att testa. Däremot vore det bra med lite tips, som jag undviker sådant som uppfattas som äckligt av andra (även om jag kanske tycker att det är schysst) och sånna som är uttjatade, andvänds av horder av invandrare som drar på 2000 ton parfym, uppfattas som bög-attraherare, gubbiga o.s.v.

Parfymen ska helst vara hyffsat billig, och det är faktiskt en fördel om den inte är av något känt dyrt märke, som typ H Boss. Ni förstår vad jag menar. Har inget emot att beställa från utlandet via internet. Kan tillägga att jag är i 20-års åldern och inte använder parfym speciellt offta alls nu.

Så, shoot förslag nu.

Kan lite tråkigt, men jag gillar Diesel's nya parym, tror den heter fuel for life.
Annars kan du gå till exempelvis nk eller något annat ställe mer ganska brett utbud och testa parfymerna du aldrig hört talas om tidigare.

Jag fick ett paket Van Gils-parfym i julklapp. Ännu har jag inte mött någon med samma doft. Jag hade inte heller hört talas om den tidigare.
Citera
2008-01-22, 01:06
Medlem
Liq^s avatar
Som Mannet_Mannen säger så e "Fuel For Life" jävligt god!

Annars rekomenderar jag "Armani Code (giorgio armani)"
Citera
2008-01-22, 01:08
Medlem
prettygirls avatar
Hu, Fahrenheit, inte ok. Min mosters man(!) använder den.

Gillar Clinique Happy for men.
Citera
2008-01-22, 12:24
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Hu, Fahrenheit, inte ok. Min mosters man(!) använder den.

Gillar Clinique Happy for men.

Mjoo. Fahrenheit 32 duger.
Original är ju kanske inte speciellt fräsch direkt.
Citera
2008-01-22, 17:46
Medlem
Oxelbergens avatar
Såg att någon rekomenderade den röda Lacosten, går fetingbort enligt mig.

Pushar istället för Burberry London (inte Burberry Brit som även den luktar skit) som har inslag av muskotnöt och ger en mer manlig doft till skillnad från Lacostens homovibbar.
Citera
2008-01-22, 20:23
Medlem
sökarns avatar
Rekomenderar Gaultier2.

Ja, det är en "unisex" doft, men alla kvinnor/tjejer jag kommit i närheten, när jag har burit parfymen, har frågat på ett eller annat smidigt sätt vilken parfym jag använder, och nogrant påpekat att den luktar utsökt.

Så det så.
Citera
2008-01-22, 23:44
Medlem
DenimDemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannet_Mannen
Kan lite tråkigt, men jag gillar Diesel's nya parym, tror den heter fuel for life.
Annars kan du gå till exempelvis nk eller något annat ställe mer ganska brett utbud och testa parfymerna du aldrig hört talas om tidigare.

Jag fick ett paket Van Gils-parfym i julklapp. Ännu har jag inte mött någon med samma doft. Jag hade inte heller hört talas om den tidigare.

Tyckte om Fuel for life i början. Nu tycker jag den doftar eller osar Wunderbaum vanilj Använder just nu Boss in motion. Davidoff Cool water deep är ganska fin också.
Citera
2008-01-23, 00:24
Bannlyst
Vad tycker folket om Armani Mania?

Köpte en sådan butelj runt 2004, nu när det är dags att köpa ny parfym så funderar jag på att gå tillbaka till den, för den luktade riktigt bra.
Tyckte både kvinnliga och manliga bekanta.

Vad tycker då FB?
Citera
2008-02-08, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Vad tycker folket om Armani Mania?

Köpte en sådan butelj runt 2004, nu när det är dags att köpa ny parfym så funderar jag på att gå tillbaka till den, för den luktade riktigt bra.
Tyckte både kvinnliga och manliga bekanta.

Vad tycker då FB?

Bump.

Alltså, jag hade inte Mania'n i 4år, men det kan uppfattas som så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in