Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
OK, jag drar till med en fråga i den här parfymtråden.
Kan någon med lite koll rekomendera mig en parfym?
Det jag vill ha är något att använda på krogen, på privata fester, o.s.v.
Det ska helst vara fräscht och trevligt, en "glad" och gärna diskret (svag) doft. Det behöver inte vara speceillt manligt, även om jag ju är kille. (och jag är inte bög)
Jag vet att alla parfymer inte passar på alla människor, och det är viktigt att testa. Däremot vore det bra med lite tips, som jag undviker sådant som uppfattas som äckligt av andra (även om jag kanske tycker att det är schysst) och sånna som är uttjatade, andvänds av horder av invandrare som drar på 2000 ton parfym, uppfattas som bög-attraherare, gubbiga o.s.v.
Parfymen ska helst vara hyffsat billig, och det är faktiskt en fördel om den inte är av något känt dyrt märke, som typ H Boss. Ni förstår vad jag menar. Har inget emot att beställa från utlandet via internet. Kan tillägga att jag är i 20-års åldern och inte använder parfym speciellt offta alls nu.
Så, shoot förslag nu.
Kan lite tråkigt, men jag gillar Diesel's nya parym, tror den heter fuel for life.
Annars kan du gå till exempelvis nk eller något annat ställe mer ganska brett utbud och testa parfymerna du aldrig hört talas om tidigare.
Jag fick ett paket Van Gils-parfym i julklapp. Ännu har jag inte mött någon med samma doft. Jag hade inte heller hört talas om den tidigare.