2006-03-23, 00:06
Medlem
Parfymer!!!

Tips för alla parfymälskare!!!

www.beautystore.se
Citera
2006-03-23, 00:34
Medlem
groas avatar
Räknas deodoranter? Annars är jag rätt dåligt ute med sånt. Fast jag gillar mer den naturliga lukten
Citera
2006-03-23, 01:22
Medlem
electronauts avatar
är djävligt nöjd med Davidoff cool water
Citera
2006-03-24, 18:33
Medlem
jakersnelhests avatar
Tommy Hilfiger - True Star
Mexx - Ice Touch
Jean Paul - Gaultier

Men gamla favoriter som jag vill ha igen; Davidoff - Cool Water och Mexx - Pure life. Bättre finns nog inte.. ^^
Citera
2006-03-26, 12:17
Medlem
big wallins avatar
skulle reka dessa armani city glam ,, klassiska hugo boss.... chrisobal balenciaga ,,,,óch clean grym parfym

Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Som rubriken lyder, vill ha lite tips på olika parfymer-aftershave och helst herr då eftersom jag är en man.

Idag har jag förljande...

Givenchy
Eternity
Armani (Black code)
Roma
Roma (Aqua) Aftershave
Gucci (Envy)
Bvlgari
Kenzo
D&G (den med blå kork, vad fan heter den?)

Vad har ni på lager? Några som ni vill rekommenderar eller icke-rekommendera?
Citera
2007-12-13, 22:25
Medlem
Moffins avatar
Var hittar jag parfymen?

Hej på er, jag hittade ingen tråd om detta och jag hoppas nån kan hjälpa mig

Jag var i Thailand för några veckor sen och på flygplatsens taxfree i Bangkok fanns det en parfym som hette Tokyo by Kenzo, en damparfym som jag blev väldigt förtjust i. Dock hade jag inga pengar att köpa den just då men tänkte önska mig i julklapp!

Jag bor i en ganska liten stad så det blev att gå till Åhlens, dem hade bara samma namn fast en herrparfym, den luktade inte alls lika som jag mindes så det måste finnas en "damversion" med men den hade dem inte hört talas om.

Är det någon som vet om denna går att få tag i här? Eller att beställa på nätet (helst en svensk sida)?

Tacksam för svar
Citera
2007-12-14, 01:16
Medlem
Bergsgets avatar
http://www.beautyplanet.se/ brukar ha de flesta parfymer men den du nämner finns inte som damparfym, bara som herr. Du är säker på att du inte luktade på den då och den var så speciell att den kunde gå för både dam och herr?
Eau de Toilette brukar ju vara milda (det kanske var den du luktade på?) och det finns unisex parfymer som alla kan ha. Jag kan inte hjälpa dig mer än så här tyvärr..
Citera
2008-01-20, 07:57
Medlem
lar_berts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigMajk
Fharenheit tycker jag om...
Men det beror ju på hur parfymen luktar på just DIG om resultat blir lyckat eller inte.
Gå på en parfymaffär och prova nåra för att se hur de fungerar tillsammans med din kroppsdoft. Låt dessutom parfymen sitta på ett tag innan du testsniffar den.

Fahrenheit gillar jag också, så när jag var ute på båtresa sist fick jag se att det kommit ut en ny och uppdaterad version som heter Fahrenheit 32. Snygg flaska och för första gången på länge som jag testat något jag verligen tyckte om. Annars verkar de nya herrdofterna som lanseras vara billiga plagiat och kopior på de stora favoriterna som kom för 10-15 år sedan. Men som sagt var - Dior kan överraska! Men Fahrenheit (den gamla) kan om man överdoserar ge en 80-talsflashback som inte alltid är så angenäm. Men om ni vill framkalla minnen som axelvaddar, hockeyfrilla och det där numret av Okej när Dag-Finn visar snoppen - häll på er en halv flasha Fahrenheit. Devisen "lagom är bäst" gäller väl de flesta dofter - både dam och herrparfym. Jag hamnade bakom en människa som verkligen stank av "Le jardin" häromdagen - ingen särskilt angenäm upplevelse. Tio minuter senare hamnade jag bakom en mörk skönhet som använde YSL´s "Opium". Jag har en slags hatkärlek till den, men den här kvinnan passade det verkligen på.
Senast redigerad av lar_bert 2008-01-20 kl. 08:13.
Citera
2008-01-20, 08:11
Medlem
elevators avatar
eftersom jag inte fick något svar i min egna tråd så frågar jag här när jag ser att det finns en parfym-tråd.
vet någon vart jag kan hitta den gamla goda deosprayen jockey?
Citera
2008-01-20, 10:24
Medlem
lar_berts avatar
Kouros är en äckelvarning, jag håller med. Jag undrar hur den kom till egentligen? Yves Saint Laurent tog några färska bitar från kattsandlådan, la till lite alkohol och - voîla - kattpiss på flaska kan man tydligen bli mångmiljonär på. Har provat den en gång, och jag gör inte om det, ens om jag får betalt.

Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Nä Fahrenheit skulle jag inte heller rekommendera. Kan garantera att 95% av tjejerna kommer att dissa den. Samma gäller för Kouros.

Däremot så är Acqua di Gio den bästa av de gamla parfymerna.
Favorit hos damerna också. Ge den en chans!
Citera
2008-01-20, 13:05
Medlem
Alladin jo jean paul luktar sjukt gott, har den själv. Dock så har varenda kotte den, lite småtråkigt =(

Använder även Hugo boss elements aqua, luktar ritkigt gott och väldigt fräsht enligt mig.

Annars så tycker jag om lacoste red.
Citera
2008-01-20, 13:08
Medlem
occasuss avatar
Sean John Unforgivable är helt OK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem