2005-07-21, 00:25
Medlem
Själv kör jag på Hugo Boss kulan och en Armani parfym som har en flaska som ser ut som en staffetpinne.
Citera
2005-07-21, 01:29
Medlem
Phels avatar
Jag använder:
Clinique - Happy
Paco Rabanne - Ultraviolet
Azzaro - Chrome
Peak Performance (påminner om Aqua de gio)
Calvin Klein - Crave
Jean Paul Gaultier - Le Male (har tröttnat lite på den numera...)

Hur kommer det sig att folk har en parfym för vardag och en för fest?
Citera
2005-07-21, 02:31
Medlem
StorMammas avatar
Ett tips är att söka på ebay efter parfym / Dofter.

Jag köpte 100 ml ( största storleken). av en Diordoft ( äkta såklart ) för 310 kronor med frakt från Storbritannien för ett halvår sedan. Man kan alltså göra rejäla kap. Strawberry.net är ibland de dyrare på nätet om du kollar ebay.
Citera
2005-07-22, 20:05
Medlem
Squalos avatar
OK, jag drar till med en fråga i den här parfymtråden.

Kan någon med lite koll rekomendera mig en parfym?

Det jag vill ha är något att använda på krogen, på privata fester, o.s.v.

Det ska helst vara fräscht och trevligt, en "glad" och gärna diskret (svag) doft. Det behöver inte vara speceillt manligt, även om jag ju är kille. (och jag är inte bög)

Jag vet att alla parfymer inte passar på alla människor, och det är viktigt att testa. Däremot vore det bra med lite tips, som jag undviker sådant som uppfattas som äckligt av andra (även om jag kanske tycker att det är schysst) och sånna som är uttjatade, andvänds av horder av invandrare som drar på 2000 ton parfym, uppfattas som bög-attraherare, gubbiga o.s.v.

Parfymen ska helst vara hyffsat billig, och det är faktiskt en fördel om den inte är av något känt dyrt märke, som typ H Boss. Ni förstår vad jag menar. Har inget emot att beställa från utlandet via internet. Kan tillägga att jag är i 20-års åldern och inte använder parfym speciellt offta alls nu.

Så, shoot förslag nu.
Citera
2005-08-03, 00:35
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Låt höra:godaste parfymen på motsatta könet?

Jag är en smula besatt av dofter och det finns få saker som sätter sig så i likväl fysiska som i psykiska minnet som någons parfym,så vad tycker Du är motsatta könets godaste doft?

Jag tycker att aqua di gio doftar undrebart på män...men skulle aldrig ligga med någon som har en enda droppe farenheit på sig!

Vad tycker du? - kroppsdoft såväl som EdP(*) godkännes...

*)eau de parfum.
Citera
2005-08-03, 00:37
Medlem
Siden-Carlssons avatar
patchouli, den doften gör mig galen av åtrå.
Citera
2005-08-03, 04:21
Medlem
Schnyggves avatar
en flicka får gärna ha Chanel Mademoiselle eller nån Carthusia!!
Citera
2005-08-03, 11:09
Medlem
CharlieRs avatar
Pumas nya för män. OH MY GOSH.
Sedan finns det en killkompis till mig som luktar på ett speciellt sätt som driver mig till vansinne. Tror att det är någon parfym, för en gång satte jag mig jämte en kille som luktade likadant, på spårvagnen. Jag satt och smygluktade hela resan ^^
Citera
2005-08-03, 11:14
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Pumas nya för män. OH MY GOSH.
Sedan finns det en killkompis till mig som luktar på ett speciellt sätt som driver mig till vansinne. Tror att det är någon parfym, för en gång satte jag mig jämte en kille som luktade likadant, på spårvagnen. Jag satt och smygluktade hela resan ^^

haha,känner igen det där.....nu kom jag på en till heeelt underbar - 212 ,carolina herreras för herrar-sweet lord!
En kille kan vara rätt ful och ändå få min uppmärksamhet bara han luktar så!
Citera
2005-08-03, 16:27
Medlem
Silkepilsmannens avatar
Jag använder inte parfym.
Är det bra eller dåligt när man går ut?
Citera
2005-08-03, 16:42
Medlem
Chigarans avatar
Här där jag bor så finns det nästan bara en massa syrianbrudar. och alla syrianbrudarna köper sina "parfymer" i 5-litersdunkar på Vivo och den skiten luktar alltid nån form av liljekonvalj. Fan vad jag hatar doften av liljekonvallj numera.
Citera
2005-08-03, 17:04
Medlem
..en man ska dofta svett... Manligt svett.. den där fräsha lätta doften, FULL av testosteron, och det ska smaka salt..

fast, pojken min har nån parfym på sig som jag blir helt tokig av, ibland om nån går förbi mig på stan med samma doft så blir jag knäsvag och kåt..

Antar att det är för att han har den på sig som har gjort att jag tycker den doftar gott, och sen har parfymen blivit betingad som något upphetsande..

dessutom ska doften bara anas, gärna blandas med manligt svett..
..och jag kan inte tänka på det här längre för jag blir bara kåt..
GAH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in