2011-11-09, 22:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBFIMG
Du verkar vara rätt insnöad på det här med parfymer, vad tycker du om D&G - The One?
Har den, men den är inte så jättevälanvänd. Den är helt ok, men det finns någon not i den som jag inte gillar helt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag försökte verkligen, verkligen gilla Musc Ravageur. Men det gick inte. Jag vet inte riktigt vad det är, tycker att öppningen är alldeles för hård på något vis och hur den artar sig sedan på huden vill sig verkligen inte med min näsa. Men jag kan mycket väl förstå varför man kan gilla den riktigt mycket. Doften är oerhört välgjord, inget snack om saken, men tyvärr bara inte för mig. Ni hitttar för övrigt hela Frederic Malle-linjen på COW parfym i Stockholm. Trevlig personal med!
Det är ju en doft man får vara väldigt försiktig med. Ett spray på bröstet som sedan sakta får "filtreras" ut genom tröjan tycker jag är lagom när det gäller MR .
Citera
2011-11-17, 17:02
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Du kommer säkert till insikt en vacker dag . Jag har lite sådana där "svåra" dofter som jag funderat på att sälja, men sedan om man ger dem lite tid så kan man ändra sig.
Tamejfan.. Jag börjar gilla den lite lätt nu, Acqua di Parma Colonia Intensa alltså. När den väl suttit i några timmar så blir den faktiskt ganska behaglig. Har kört på denna de senaste dagarna, eftersom jag börjat tröttna lite på Bvlgari Black med dess oerhört korta "doftlivslängd".
Citera
2011-11-17, 18:58
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tamejfan.. Jag börjar gilla den lite lätt nu, Acqua di Parma Colonia Intensa alltså. När den väl suttit i några timmar så blir den faktiskt ganska behaglig. Har kört på denna de senaste dagarna, eftersom jag börjat tröttna lite på Bvlgari Black med dess oerhört korta "doftlivslängd".

Så du säger att Bvlgari Black har kort "doftlivslängd"? Det var tråkigt eftersom jag hade tänkt att köpa den. Om den luktar gott så klart men jag har hört mycket bra om den parfymen.

Har också tänkt att kolla in Burberry Touch och Brit och YSL M7 som jag har fått bra betyg av basenotes och ligger i den billigare prisklassen.
Citera
2011-11-17, 19:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Så du säger att Bvlgari Black har kort "doftlivslängd"? Det var tråkigt eftersom jag hade tänkt att köpa den. Om den luktar gott så klart men jag har hört mycket bra om den parfymen.
Den har en väldigt unik doft som skiljer sig helt från andra parfymer. Den luktar vanilj och lite märkligt nog hockeypuck, fast på ett riktigt bra sett! Hade det inte varit för den korta doftlivslängden så hade det varit en given favorit. Men eftersom doften är som bortblåst redan efter en timme så är det skit samma...
Citera
2011-11-17, 23:39
Medlem
Mandic!s avatar
Tipsa mig om en parfym som går hem hos tjejerna. Behöver utöka min parfym-inventarie. Budget: Max 600-700 kr och då ska flaskan räcka ett bra tag. Just nu är det Porche Design och en Playboy Parfym jag använder. Ibland använder jag även dSquared. Parfymerna är klart godkända i mitt tycke, men behöver tips på fler parfymer.

Eftersöker även fler Deodoranter av bra märke med en budget på max 3-400 kr, men gärna under det.
Citera
2011-11-19, 13:47
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Den har en väldigt unik doft som skiljer sig helt från andra parfymer. Den luktar vanilj och lite märkligt nog hockeypuck, fast på ett riktigt bra sett! Hade det inte varit för den korta doftlivslängden så hade det varit en given favorit. Men eftersom doften är som bortblåst redan efter en timme så är det skit samma...

Jag fick faktiskt väldigt lång doftlivslängd. Kunde känna lukten av den vid 22-tiden när jag provade en spray på min handled vid 15-tiden. Den luktade precis som du sa, hockeypuck och gick sedan över till att lukta läder för att till sist lukta vanilj. Jag har fortfarande lite doft kvar om jag luktar riktigt noga på handleden efter två duschar.

Vad tycker ni om B*men? Efter vad jag har läst så är det många som tycker om den och så är den billig.

Efter att ha kollat runt på höst/vinterdofter så har jag kommit fram till att jag har ganska många att prova på..

Burberry Brit
Burberry Touch
Rochas Rochas men
cK One Shock (sägs likna Burberry London fast med bättre styrka)
Gucci Pour Homme II (En doft som man kan ha året runt enligt många)
Gucci Pour homme I
YSL M7
D&G Pour Homme
Ghanel Allure
Citera
2011-11-19, 14:08
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Jag fick faktiskt väldigt lång doftlivslängd. Kunde känna lukten av den vid 22-tiden när jag provade en spray på min handled vid 15-tiden. Den luktade precis som du sa, hockeypuck och gick sedan över till att lukta läder för att till sist lukta vanilj. Jag har fortfarande lite doft kvar om jag luktar riktigt noga på handleden efter två duschar.
. . .
D&G Pour Homme
Märkligt. Jag har flera parfymer som klarar både dagar och nätter, men Bvlgari Black ger sig ack så tidigt. Synd på en sån bra doft kan jag tycka...

D&G Pour Homme rekommenderas. Det är min långkörare, har använt den sedan sekelskiftet. Har fått mängder av positiv respons på den från diverse babes genom åren.
Citera
2011-11-23, 07:57
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Märkligt. Jag har flera parfymer som klarar både dagar och nätter, men Bvlgari Black ger sig ack så tidigt. Synd på en sån bra doft kan jag tycka...

D&G Pour Homme rekommenderas. Det är min långkörare, har använt den sedan sekelskiftet. Har fått mängder av positiv respons på den från diverse babes genom åren.

edit inte värt att posta i den här tråden mer men ska kolla upp det du nämner...
Senast redigerad av Fangelset 2011-11-23 kl. 08:01.
Citera
2011-11-23, 08:53
Medlem
Är det någon som testat escada´s moon sparkle?
För män då.. lite nyfiken är jag allt!
Citera
2011-11-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keftsmell
Är det någon som testat escada´s moon sparkle?
För män då.. lite nyfiken är jag allt!
Syntetisk katastrof.
Citera
2011-11-23, 23:31
Medlem
Wargs avatar
Parfymbutik online med bra priser och har klartecken som säker att göra order från?
Citera
2011-11-24, 01:48
Medlem
dantisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Parfymbutik online med bra priser och har klartecken som säker att göra order från?

parfym.se och nordicfeel.com är två som är säkra men det finns massor kolla lite i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in