2011-07-02, 17:08
Bannlyst
OMG!!

Farenheit, Jean Paul G, Armani Aqua d gio, shit jag trodde verkligen folk hade bättre koll på dofter.
Fast det är ok, vi är ju alla olika! Jag menar vissa föredrar ju Dennis korv istället för oxfilé, andra läser Kalle anka i stället för teknikens värld.

Om ni vill ha snygga attraktiva kvinnor kan ni inte välja ovanstående "småstads korvmojshaks parfymer". Mina tips är: Armani blackcode, Paco rabane one million. Förlita er inte på en försäljningslista då huvudelen tänker som er: den säljer bra alltså luktar den gott!
Citera
2011-07-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonface
OMG!!

Farenheit, Jean Paul G, Armani Aqua d gio, shit jag trodde verkligen folk hade bättre koll på dofter.
Fast det är ok, vi är ju alla olika! Jag menar vissa föredrar ju Dennis korv istället för oxfilé, andra läser Kalle anka i stället för teknikens värld.

Om ni vill ha snygga attraktiva kvinnor kan ni inte välja ovanstående "småstads korvmojshaks parfymer". Mina tips är: Armani blackcode, Paco rabane one million. Förlita er inte på en försäljningslista då huvudelen tänker som er: den säljer bra alltså luktar den gott!

Nu ska vi se om jag fattar detta rätt. Du tycker det är illa med folk som köper JPG, Armani Aqua Di Gio men rekomenderar själv Armani Code och Paco Rabanne 1 Million?
Citera
2011-07-02, 19:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nu ska vi se om jag fattar detta rätt. Du tycker det är illa med folk som köper JPG, Armani Aqua Di Gio men rekomenderar själv Armani Code och Paco Rabanne 1 Million?
Det var faktiskt humor .
Citera
2011-07-03, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Ja men som jag skrev tidigare så gillar vi ju olika , och för en finsmakare som dig så tror jag Old Spice gör sig gött!
Citera
2011-07-04, 18:11
Medlem
Min tjej brukar ibland passa på när hon är i stan att smita in på Kicks och köpa en Armani Code till mig, men de två senaste gångerna har jag faktiskt köpt min parfym själv, första gången jag var där noterade jag att jag var den enda mannen i butiken, det var allt från små flickor till gamla kärringar, men inga män. Tänkte att det var väl tillfälligt bara, sen när jag var nere i samma butik någon månad senare, så var det exakt samma scenario igen, enda killen i hela butiken. Uppfattas det som feminint/gay om killen köper sin egna parfym, eller? Kände mig nästan som en outsider som var enda killen
Citera
2011-07-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Min tjej brukar ibland passa på när hon är i stan att smita in på Kicks och köpa en Armani Code till mig, men de två senaste gångerna har jag faktiskt köpt min parfym själv, första gången jag var där noterade jag att jag var den enda mannen i butiken, det var allt från små flickor till gamla kärringar, men inga män. Tänkte att det var väl tillfälligt bara, sen när jag var nere i samma butik någon månad senare, så var det exakt samma scenario igen, enda killen i hela butiken. Uppfattas det som feminint/gay om killen köper sin egna parfym, eller? Kände mig nästan som en outsider som var enda killen
Var det inne på kicks du kollade på parfymer? Kicks är väl en butik för tjejer främst, har aldrig vart där inne men har fått för mig det? Brukar själv kolla på parfymer på Åhlens eller NK och då är det ganska blandat tycker jag.

Själv fick jag hem blue sugar häromdan och tycker den var alldeles för söt och luktade för mycket lakrits.
Citera
2011-07-05, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shempii
Var det inne på kicks du kollade på parfymer? Kicks är väl en butik för tjejer främst, har aldrig vart där inne men har fått för mig det? Brukar själv kolla på parfymer på Åhlens eller NK och då är det ganska blandat tycker jag.

Själv fick jag hem blue sugar häromdan och tycker den var alldeles för söt och luktade för mycket lakrits.

Om man nu vet vilken parfym man vill ha så tycker jag det är bättre att beställa från nätet, tex parfym.se dom påstår ju även att dom är 30 proc billigare.
Citera
2011-07-05, 10:56
Medlem
Dock har Parfym.se och de flesta andra svenska web-shops riktigt dåligt utbud...
Citera
2011-07-05, 11:01
Medlem
Bolides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Uppfattas det som feminint/gay om killen köper sin egna parfym, eller? Kände mig nästan som en outsider som var enda killen
Icke då! Du uppfattas troligen som en medveten ung man som bryr sig om att vårda sitt yttre på ett positivt sätt. Fler personligt av manligt kön borde inse vikten av att vårda sitt yttre både genom skönhetsbehandlingar men även hudvårdsprodukter.
Citera
2011-07-08, 00:23
Medlem
Någon här som provat Geir Ness? Såg intressant ut. (läste på Basenotes) Om ja, säg vad ni tycker!
Citera
2011-07-15, 10:41
Medlem
Tja vad tycker ni andra om Prada - Amber pour? Ska jag välja mellan den eller Paco Rabanne black xs? Sen står det mellan Armani code & Armani gio. Är fahrengeit värt att skaffa när jag redan har fahrenheit absolute?

Och btw finns det någon herrparfym som doftar godis?
Citera
2011-07-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellscreamer
Tja vad tycker ni andra om Prada - Amber pour? Ska jag välja mellan den eller Paco Rabanne black xs? Sen står det mellan Armani code & Armani gio. Är fahrengeit värt att skaffa när jag redan har fahrenheit absolute?

Och btw finns det någon herrparfym som doftar godis?

Nu utgår jag från personlig åsikt. Jag skulle ha valt Paco Rabanne Black XS över Prada Amber. Amber doftar tvål, så gillar du riktig tvåldoft kör på den. XS doftar som ruttna jordgubbar ungefär, fast på ett bra sätt. Svårt att förklara riktigt. Sedan skulle jag hoppat helt och hållet när det kommer till Armanidofterna för jag ogillar båda starkt. Nej, har du Absolute behöver du inte orginalet imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in