2010-04-14, 19:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Nja det låter ju inte som en hit direkt, hade hoppas på att den skulle vara sjyst.

Ingen som har tips på goda söta herr parfymer? Både armani och prada har några fina men jag vill testa något nytt och inte alltid samma gamla.
YSL L'Homme som nämnts ovan är ganska söt, men ändå fräsch. Sedan har vi ju unisexdofterna från Byredo - Bal d'Afrique och Pulp. Sötare än så vill man nog inte ha . Äsch, det finns hundratals söta dofter - bara att testa i butiken.

Så vad har ni för favoritvårdofter nu när våren äntligen har kommit? För närvarande är dessa tre mina favoriter:
  1. Guerlain Homme - riktigt fräsch och annorlunda doft - mojito och vetiver (samt vissa chokladinslag, enligt min näsa iaf).
  2. Creed Millésime Impérial - fräsch akvatisk doft med inslag av mandarin, iris och trä
  3. Acqua di Parma Colonia - fräsch klassiker med citrus och bulgarisk ros - kommer nog aldrig att tröttna på denna.
Citera
2010-04-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
YSL L'Homme som nämnts ovan är ganska söt, men ändå fräsch. Sedan har vi ju unisexdofterna från Byredo - Bal d'Afrique och Pulp. Sötare än så vill man nog inte ha . Äsch, det finns hundratals söta dofter - bara att testa i butiken.

Så vad har ni för favoritvårdofter nu när våren äntligen har kommit? För närvarande är dessa tre mina favoriter:
  1. Guerlain Homme - riktigt fräsch och annorlunda doft - mojito och vetiver (samt vissa chokladinslag, enligt min näsa iaf).
  2. Creed Millésime Impérial - fräsch akvatisk doft med inslag av mandarin, iris och trä
  3. Acqua di Parma Colonia - fräsch klassiker med citrus och bulgarisk ros - kommer nog aldrig att tröttna på denna.

Ah finns ju en del, tror jag ska köpa en fahrenheit och Visit Azzaro igen. Dom vet man är sjysta iallfall.

Visit azzaro kan jag rekomendera alla, ni kommer inte hitta någon som den.

Vårdoft vet jag inte men Prada Men Deluxe är riktigt fresh, kommer i en rolig flaska med med gammeldags sprutdon fast i modern version, tyckte det var roligt tillägg av dom sen doftar den riktigt gott med. håll utkik efter den http://www.slapiton.tv/acatalog/prad...deluxe_250.jpg
Citera
2010-04-14, 21:05
Medlem
Tips om en parfym som inte är för stark och inte för söt.. utan mer.. "neutral" och väldoftande?
Citera
2010-04-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Ah finns ju en del, tror jag ska köpa en fahrenheit och Visit Azzaro igen. Dom vet man är sjysta iallfall.

Visit azzaro kan jag rekomendera alla, ni kommer inte hitta någon som den.

Vårdoft vet jag inte men Prada Men Deluxe är riktigt fresh, kommer i en rolig flaska med med gammeldags sprutdon fast i modern version, tyckte det var roligt tillägg av dom sen doftar den riktigt gott med. håll utkik efter den http://www.slapiton.tv/acatalog/prad...deluxe_250.jpg

Det där väl ändå Prada Amber...?
Citera
2010-04-15, 03:28
Bannlyst
Hey , någon i tråden som vet skillnaden på eau de parfum och eau de toilette ?
Inspector clouseau was here....
Citera
2010-04-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webber
Hey , någon i tråden som vet skillnaden på eau de parfum och eau de toilette ?
Inspector clouseau was here....

Jag har hört att google är jävligt bra...

http://ask.yahoo.com/20030226.html
Citera
2010-04-18, 02:37
Medlem
Hur är Escadas killparfymer?

Sunset heat, moon sparkle, magnetizm?
Citera
2010-04-18, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag har hört att google är jävligt bra...

http://ask.yahoo.com/20030226.html

Det är inte att jag inte vet skillnaden , jag undrar om någon annan vet....
Citera
2010-04-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Hur är Escadas killparfymer?

Sunset heat, moon sparkle, magnetizm?

Jag innehar magnetism själv, tyvärr är den 'discontinued' dvs, har slutat att produceras, men du finner den på nätet relativt enkelt. Den är väl helt okej. Ingenting speciellt, egentligen.
Citera
2010-04-18, 20:29
Medlem
Jag undrar om nån kan rekommendera mig en parfym som är lik Davidoff Adventure i doften, fast för tjejer. Jag tycker nämligen att Adventure luktar himmelskt, men det skulle kanske vara en aning konstigt om en tjej använde den.

Är tacksam för tips!
Citera
2010-04-19, 01:26
Medlem
Psyko Dads avatar
Är mycket förtjust i Marc Jacobs Daisy Edp & söker efter creméparfymen till denna som verkar helt borttagen ur sortimentet både på hemmaplan & utomlands.
Varför för fasiken slutar de med säljande produkter? Just Daisy säljer ju enormt & jo, jag vet att de kör en säsong med ngt som sen får försvinna, men denna var underbar så "fortsätter letar febrilt" Vill ha till sommaren för cremeparfym är bättre än spray.
Citera
2010-04-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Tips om en parfym som inte är för stark och inte för söt.. utan mer.. "neutral" och väldoftande?
davidoff frezee me
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in