• 1
  • 2
2004-12-08, 03:33
Medlem
La Chasses avatar
Just så ...
Ja, jag vet att det går att hitta lediga efternamn och en helvétes massa andra saker på nätet. Borde det då inte gå att hitta tillgängliga mobilnummer?

Det är nämligen så att jag är ute efter ett lätt mobilnummer som jag ska använda till min kommande verksamhet.

Jag har sökt här på Flamman, men det finns bara trådar om hur man språrar och operatörsbestämmer mobilnummer etc.

Blir mycket tacksam om någon kan vaska fram en länk!
Citera
2004-12-08, 11:31
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse
Just så ...
Ja, jag vet att det går att hitta lediga efternamn och en helvétes massa andra saker på nätet. Borde det då inte gå att hitta tillgängliga mobilnummer?

Det är nämligen så att jag är ute efter ett lätt mobilnummer som jag ska använda till min kommande verksamhet.

Jag har sökt här på Flamman, men det finns bara trådar om hur man språrar och operatörsbestämmer mobilnummer etc.

Blir mycket tacksam om någon kan vaska fram en länk!

Jag har skaffat MYCKET bra nummer via Telias kundtjänst under det sista året. De har lagt ned ganska mycket jobb för att jag skall få det jag vill.
Citera
2004-12-08, 12:15
Medlem
Couplands avatar
Tror inte det finns något sådant offentligt register faktiskt. De olika operatörerna äger ju numrena och är väl lite förtegna om detta.

Enda alternativet är att ringa och tjata på kundtjänsten hos den operatör du vill ha.
Citera
2004-12-08, 18:50
Medlem
La Chasses avatar
Ok. Tackar, Coupland och Jena!

Det blir väl till att ringa kundtjänsten då.

Jena! Kan du skriva en "översättning" av numren som du fick, att du skriver t.ex. 073-1313333 som 073-1717555? Det skulle vara kul att se exakt HUR lätta nummer de kan firra.
Citera
2004-12-08, 19:39
Medlem
olofjs avatar
Jag har tidigare jobbat inom Telia och detta gällde i alla fall då.

Det är ganska tidskrävande att helt förutsättningslöst hitta bra nummer, men om man som kund önskar vissa siffror i ett nummer (exempelvis 070-X5X5X5X) så går det fort att söka. De allra bästa numren är s.k guldnummer och dessa kostar normalt 5 000:-, företag brukar dock kunna få dessa utan extra avgifter.
Citera
2004-12-08, 22:57
Medlem
La Chasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofj
Jag har tidigare jobbat inom Telia och detta gällde i alla fall då.

Det är ganska tidskrävande att helt förutsättningslöst hitta bra nummer, men om man som kund önskar vissa siffror i ett nummer (exempelvis 070-X5X5X5X) så går det fort att söka. De allra bästa numren är s.k guldnummer och dessa kostar normalt 5 000:-, företag brukar dock kunna få dessa utan extra avgifter.

Okej. Härligt, Olofj!

"Utan extra avgifter" blir hur mycket? Typiskt försäljare att svänga sig med vaga begrepp.
Citera
2004-12-09, 01:03
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse
Ok. Tackar, Coupland och Jena!

Det blir väl till att ringa kundtjänsten då.

Jena! Kan du skriva en "översättning" av numren som du fick, att du skriver t.ex. 073-1313333 som 073-1717555? Det skulle vara kul att se exakt HUR lätta nummer de kan firra.

Jag gillar dubbelsiffror, 07x abb cc dd, där dd bör vara nollor... listar du ut mitt nummer och ringer mig i morgon skall jag fixa ett bra nummer till dig!! Jag har ett antal sådana......
Citera
2004-12-09, 01:44
Medlem
La Chasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Jag gillar dubbelsiffror, 07x abb cc dd, där dd bör vara nollor... listar du ut mitt nummer och ringer mig i morgon skall jag fixa ett bra nummer till dig!! Jag har ett antal sådana......

Hahah! Okej.
Citera
2004-12-09, 01:49
Medlem
_R_s avatar
jag fick ett grymt skönt nummer... 07XX-abbccd

Mycket dubbelt, men vem fan slår mobilnummer nuförtiden när dom alltid ligger i telefonminnet?
Citera
2004-12-09, 03:21
Medlem
La Chasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _R_
jag fick ett grymt skönt nummer... 07XX-abbccd

Mycket dubbelt, men vem fan slår mobilnummer nuförtiden när dom alltid ligger i telefonminnet?
Jo, visst har folk nummer i sina mobiler, men denna tråd avser ett lätt mobilnummer för en verksamhet. Det kan alltså vara bra att ha ett nummer som folk kommer ihåg i huvudet när de ser det. De kanske åker förbi en skylt på stan, eller ser numret flyktigt på något annat ställe. Hajar du?
Citera
2004-12-09, 11:29
Medlem
kakburkens avatar
bra nr

jag har 070a bb bb bb, slå det den som kan
Citera
2004-12-09, 12:08
Medlem
Rubbermans avatar
Har man företag är det oftast lättare att få bra nummer. Fixade själv ny lur till mitt företag och de var väldigt hjälpsamma. Det resulterade i ett nummer 0735-aabbcc. Helt nöjd med det, kostade inget extra heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in