• 1
  • 2
2011-09-23, 03:32
Medlem
Zelogaths avatar
Godkväll Flashback!

Satt i godan ro och väntade på ett tåg i Falköping strax innan klockan sex på kvällen när jag ser en ung man i 18-23-årsåldern springa med grå hoody med luvan uppe.
Reagerade segt och trodde att han skulle med ett tåg som var påväg att stänga dörrarna, men så la jag märke till att det var en manlig och en kvinnlig polis hack i häl på honom

Detta skedde på perrongen Spår 1+2 och jag satt vid trean, hade varit skönt att fälla krokben för honom men jag satt ju på fel perrong

Tänkte bara höra om:

1. Någon flashbackare som bevittnade denna händelsen också?
Det var fullt med människor (och blev faktiskt förvånad att alla bara stod och glodde) så det kanske fanns någon från flashback på plats?
2. Man kan kolla upp någonstans vad det gällde och om han greps senare?

Han sprang snabbare än poliserna, den manliga polisen vände om (antar att han skulle ta sig till bilen) medan den kvinnliga följde efter.
GM sprang över spåren och hoppade över stängslet med riktningen Ranten/Ströget.

Jag valde att placera tråden under Brott och Brottsbekämpning då det var en smitning och jag vill veta om man kan följa det någonstans, ansåg det inte vara "allvarligt" nog att placera den under "aktuella brott" då brottet var okänt
Citera
2011-09-23, 05:18
Medlem
OleYellers avatar
Fan vilken ocool individ du hade varit om du lagt krokben för honom. Oskyldig tills motsatsen bevisats! Hade varit kul att veta varför han jagades, dock.
Citera
2011-09-23, 07:14
Bannlyst
Sitt inte på fel perrong nästa gång, tack!
Förstår inte varför folk är så mesiga, jag är en tunn mansvalp på 19 år och skulle iallafall försöka stoppa personen polisen jagade.
Citera
2011-09-23, 08:34
Medlem
flashcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herobrine
Förstår inte varför folk är så mesiga, jag är en tunn mansvalp på 19 år och skulle iallafall försöka stoppa personen polisen jagade.
varför? flying superman rakt i ditt ansikte kanske skulle få lite vett i huvudet om du ens skulle försöka
Citera
2011-09-23, 08:36
Medlem
Speed-Demons avatar
Citat:

Varför då?? Det är polisens jobb att dom inte orkar ikapp är för dom kränkt för mycket på donken
Citera
2011-09-23, 08:51
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Fan vilken ocool individ du hade varit om du lagt krokben för honom. Oskyldig tills motsatsen bevisats! Hade varit kul att veta varför han jagades, dock.
Fast behöver man verkligen täcka ansiktet och kuta för sitt liv från polisen om man är oskyldig som en brud?
Citat:
Tro mig, jag satt och grämde mig hela kvällen över att jag reagerade så segt plus att inte en jävel somsagt försökte göra något.. hur svårt är det att stoppa en kutande människa liksom
Citat:
Ursprungligen postat av Speed-Demon
Varför då?? Det är polisens jobb att dom inte orkar ikapp är för dom kränkt för mycket på donken
Haha, båda poliserna var runt trettio och pretty fit, antar att de inte sprintade för att de hoppades på att GM inte skulle springa ut på spåret men jag vet inte.. den kvinnliga polisen skulle lätt ha kunnat lägga på ett kol :/

Och varför?
Jo för jag precis som Herobrine antar jag, inte gillar när folk flyr undan lagen
Citera
2011-09-23, 08:57
Medlem
Brinkas avatar
Citat:

Mer respekt att lägga krokben för polisen. Hade varit mer oförutsägbart också vilket jag gillar
Citera
2011-09-23, 09:47
Medlem
Capeenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinka
Mer respekt att lägga krokben för polisen. Hade varit mer oförutsägbart också vilket jag gillar
Det skulle bli ett grymt klipp på youtube! Kan man hamna i skit pga. det? Hindrande av rättvisa, misshandel etc?
Citera
2011-09-23, 10:04
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashcar
varför? flying superman rakt i ditt ansikte kanske skulle få lite vett i huvudet om du ens skulle försöka

Man ska ALLTID hjälpa polisen så gott man kan. Det tycker jag är ens skyldighet som medborgare. Jag har åtminstone tagit fast fyra stycken som blivit jagad av polisen. Kul att brottas när man får göra det helt lagligt på gatan dessutom

Sedan har poliserna varit mycket tacksamma och bjudit på skjuts hem.

Hjälpa polisen = Win!
Citera
2011-09-23, 10:05
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeena
Det skulle bli ett grymt klipp på youtube! Kan man hamna i skit pga. det? Hindrande av rättvisa, misshandel etc?

Du kan nog förvänta dig repressalier både på plats från polisen och i ett senare skede i rätten.
Citera
2011-09-23, 10:27
Medlem
Brinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeena

Om inte annat är de ju definitivt "våld mot tjänsteman"... och "hindrande av tjänsteutövning"
Citera
2011-09-23, 11:27
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Man ska ALLTID hjälpa polisen så gott man kan. Det tycker jag är ens skyldighet som medborgare. Jag har åtminstone tagit fast fyra stycken som blivit jagad av polisen. Kul att brottas när man får göra det helt lagligt på gatan dessutom

Sedan har poliserna varit mycket tacksamma och bjudit på skjuts hem.

Hjälpa polisen = Win!
Exakt!
Så sent som för några veckor sedan fick jag en hög idiot som misshandlade en trafikledare att gå ned på knä och invänta polis.
Dock hann ett gäng på åtta ordningsvakter före men det gjorde inget
Citat:
Ursprungligen postat av Brinka
Om inte annat är de ju definitivt "våld mot tjänsteman"... och "hindrande av tjänsteutövning"
Exakt!
Sedan ser jag inte det roliga med att fälla en polis, oavsett syn på saken- polisen skadar sig, man låter en misstänkt fortsätta härja i sitt samhälle, och man straffas på plats och i rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in