• 1
  • 2
2011-09-23, 13:55
Medlem
Speed-Demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Du kan nog förvänta dig repressalier både på plats från polisen och i ett senare skede i rätten.

Beror ju på hur man sätter krokben för poliserna, man kan ju göra det utan att det var meningen.. Du såg inte att snuten kom där springande när du gick och smsade mobilen och vips såg du en polis springer över ditt ben och flyger i gatan,,,då är det ju deras fel som inte ser sig för..
Citera
2011-09-23, 14:00
Medlem
Speed-Demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Man ska ALLTID hjälpa polisen så gott man kan. Det tycker jag är ens skyldighet som medborgare. Jag har åtminstone tagit fast fyra stycken som blivit jagad av polisen. Kul att brottas när man får göra det helt lagligt på gatan dessutom

Sedan har poliserna varit mycket tacksamma och bjudit på skjuts hem.

Hjälpa polisen = Win!

Vad är det för tufft med hjälpa dom idioterna?? Du är ju bara en feg pussy som är så rädd för polisen att du alltid måste vara på deras sida,, skulle du sett ett gäng poliser stå och misshandla en oskyldig hade du säkert inte vågat säga ifrån.. Att vara för rättvisa är en sak, och hjälpa puckade poliser är en annan.. Många som blir poliser är för de blivit mobbade i sin uppväxt och nu måste häva sig som vuxna mot samhället,, därav deras kaxiga attityd... Ta bara polischefen kapten klänning skulle du hjälpt han också?
Citera
2011-09-23, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Speed-Demon
Vad är det för tufft med hjälpa dom idioterna?? Du är ju bara en feg pussy som är så rädd för polisen att du alltid måste vara på deras sida,, skulle du sett ett gäng poliser stå och misshandla en oskyldig hade du säkert inte vågat säga ifrån.. Att vara för rättvisa är en sak, och hjälpa puckade poliser är en annan.. Många som blir poliser är för de blivit mobbade i sin uppväxt och nu måste häva sig som vuxna mot samhället,, därav deras kaxiga attityd... Ta bara polischefen kapten klänning skulle du hjälpt han också?
Hur är man en "feg pussy" för att man försöker stoppa en kriminell? Det är väl dock motsatsen.
Du har nog tittat för mycket på amerikansk tv, har aldrig sett varken med mina egna ögon eller på nyheterna att ett gäng poliser har stått och misshandlat en helt oskyldig person.

I Sverige är det inte så lätt att bli polis så att varje mobbad unge kan bli en polis som man kan bli i USA där polisyrket är jämförbart med väktare, i Sverige är de som orkar gå igenom den långa utbildningen och träningen oftast personer som vill försöka hjälpa folk.
Alla poliser jag har träffat har varit trevliga och hjälpsamma
Citera
2011-09-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herobrine
..., har aldrig sett varken med mina egna ögon eller på nyheterna att ett gäng poliser har stått och misshandlat en helt oskyldig person. ...

t.ex.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=630045
http://www.youtube.com/watch?v=UfD3cfATpeI
Senast redigerad av getz 2011-09-23 kl. 14:33.
Citera
2011-09-24, 00:21
Medlem
Zelogaths avatar
Kanske kan få påminna att tråden handlar om en flyende misstänkt i Falköping och huruvida det är möjligt att följa upp händelsen?

Inte hur pass coolt det är att hindra poliser att utföra sitt arbete.
Tack så mycket
Citera
2011-09-24, 04:40
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speed-Demon

Jag har noll tålamod med kriminella, alltså tar jag alla chanser jag får att sätta stopp för dem. Kapten Klänning är också kriminell vilket innebär att jag inte skulle ha nått emot att brotta ner honom heller

Polisen ser till att vårt samhälle fungerar och jag tycker de gör ett jävla bra jobb.

Sen om jag är en feg pussy för att jag gillar att ta fast kriminella när jag får chansen, ja då är jag väl det då.

"Alla golare har mig som sin polare"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in