Citat:
Ursprungligen postat av OtroligtOnykter
Detär av den enkla anledningen att ditt arbetet, helt enkelt tar för mycket tid.
Du har inte tid att göra det du egentligen vill. Du har inte ens tid med det så pass ofta att du kan komma ihåg vad dina riktiga intressen är.
Som sagt det var inget problem att underhålla sig som barn..
Man levde för stunden, njöt av nu:et med de man älskade, varför skulle du inte kunna göra det nu ?
Nej, jag tror inte att det är därför! Jag har både testat deltid och att skita i att jobba, med pengar på banken. Men det spelade ingen roll, för efter ett par tre veckor uppskattade jag inte någonting på samma vis, utan man bara "gjorde" det utan större nöje.
Lyckan som kommer fredagen efter jobbet, och även under dagen, försvinner helt när dagarna inte spelar någon roll.
Jag tror att de som blir rika, blir oftast det just för att de älskar utmaningen, inte pengarna i första hand. Och de är dem som kan följa sina livs drömmar mellan projekten! Ni med inställningen att ligga hemma hela livet, för att man slösar bort tiden på att jobba, ni kommer heller inte kunna uppfylla era drömmar, någonsin. Och skulle ni mot förmodan vinna på lotto, eller ärva, så skulle ni ändå inte kunna njuta av stunden på samma vis som en som kämpat för det!
Och varför kan vi inte göra som vi gjorde när vi var barn, bara vara? Givetvis för att vi själva höjer ribban ju äldre vi blir, för ni som inte vill jobba, inte nöjer ni er med att leka med lego på dagarna? Nej NI kommer troligtvis inte kunna vara glada och tillfreds med eran tillvaro, förrän ni ändrar er syn på livet.
I grund och botten handlar det om att utföra själva drömmen är bara halva grejen, resan dit är minst lika viktig del.
Skriver från iphone, så ursäkta stavfel och dåliga formuleringar, MVH Core.