2011-10-03, 10:30
Bannlyst
nu kör vi grabbar!
Citera
2011-10-03, 21:47
Medlem
Det lät som en rivstart i förmiddags. Så hur var dagen, TS?
Citera
2011-10-03, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det lät som en rivstart i förmiddags. Så hur var dagen, TS?

kom nyss hem, är dödsknäckt nu har eftermiddagspass imorn också. Positiva är att jag är pigg och kan köra på men nackdelen är att dagen går att jobba till skillnad från förmiddagspasset men då är man så trött...

tur att jag får bra betalt annars hade jag packat
Citera
2011-10-04, 00:14
Bannlyst
Du får väl skaffa tjej om du inte har?
Citera
2011-10-04, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Du får väl skaffa tjej om du inte har?

har inte tid med sådant trams.
Citera
2011-11-10, 20:15
Bannlyst
bump
Citera
2011-11-10, 20:24
Medlem
Jag håller med dig om att det är ett värdelöst liv att arbeta fem dagar i veckan och inte ha tid över. Men det är lite löjligt att folk skriver "Varför är det så *IDAG* att folk arbetar som robotar?" Inser inte folk att det alltid har varit slit för brödfödan som präglat människan? Tror du att dina backstugusittare till förfäder hade speciellt mycket fritid över efter en hård dag på fältet?

Nej, det är inte arbeta-semester-död som är problemet. Faktumet är istället att västerlänningar har det för bra idag, för mycket fritid och nöjen innebär en mättnad för saker som faktiskt är kul. Förr var det EN marknad om året, då samlades hela socknen och hade fruktansvärt roligt, och det var någonting som människorna längtade till under ett helt år. Man arbetade och slet för att få uppleva den dagen en gång till, och för att försörja sig själv och sin familj. Livet är ingen dans på rosor och har heller aldrig varit. Bortskämda jävla massmänniskor är vad majoriteten av västerlänningarna är.
Citera
2011-11-10, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipnir
Jag håller med dig om att det är ett värdelöst liv att arbeta fem dagar i veckan och inte ha tid över. Men det är lite löjligt att folk skriver "Varför är det så *IDAG* att folk arbetar som robotar?" Inser inte folk att det alltid har varit slit för brödfödan som präglat människan? Tror du att dina backstugusittare till förfäder hade speciellt mycket fritid över efter en hård dag på fältet?

Nej, det är inte arbeta-semester-död som är problemet. Faktumet är istället att västerlänningar har det för bra idag, för mycket fritid och nöjen innebär en mättnad för saker som faktiskt är kul. Förr var det EN marknad om året, då samlades hela socknen och hade fruktansvärt roligt, och det var någonting som människorna längtade till under ett helt år. Man arbetade och slet för att få uppleva den dagen en gång till, och för att försörja sig själv och sin familj. Livet är ingen dans på rosor och har heller aldrig varit. Bortskämda jävla massmänniskor är vad majoriteten av västerlänningarna är.

håller till viss del med. Men jag tror att mycket handlar om att man måste gilla det man gör. Förr i tiden så tror jag ungarna såg fram emot att få äga gården, ta över lite mark, bygga något osv osv. Idag så i princip jobbar man åt andra. Det är svårt att "vara din egen boss". Så upplever jag det, därför tycker jag det inte är speciellt kul på jobbet även ifall jag egentligen har ett ganska bra jobb. Men här kan jag inte utvecklas och göra något jag gillar.

Att plugga är den enda utvägen egentligen om man inte har extremt mycket tur men ibalnd finns det hinder vilket gör att man inte kan skrida till verket.
Citera
2011-11-11, 00:15
Medlem
För min del är svaret ganska enkelt. Jag tycker det finns alldeles för få jobb som är intressanta och meningsfulla som erbjuder möjlighet till deltid. Jag tror de skulle skratta åt mig på mitt jobb om jag frågade ifall det gick att jobba 60%.

Inte säkert att jag skulle gå ner i tid även om jag kunde heller då man lätt blir marginaliserad på sin arbetsplats av att inte vara där 100%. Det blir säkert svårare att få vara en del av gänget på samma sätt och kunna vara med när det fattas viktiga beslut.

Jag håller med om att det är tråkigt dock att man ska behöva bli begränsad till att jobba på ett visst sätt men nu är verkligheten som den är och de flesta verkar anpassa sig inklusive mig själv.
Citera
2011-11-11, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipnir

På stenåldern hade man en arbetsdag på 4 timmar. Resten var fritid. Det kan man verkligen se om man kollar på grottmålningarna i frankrike - som är 25000 år gamla.

http://www.nytimes.com/2011/11/08/science/spotted-horses-in-cave-art-werent-just-a-figment-dna-shows.html?_r=1&ref=science
Citera
2011-11-11, 02:02
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantona1990
1. Är jag unik eller finns det fler som är förbluffade över detta maniska system som råder idag då alla är princip robotar?

2. Hur orkar folk att i princip jobba ihjäl sig? Inser de inte vad de missar?

Arbete är överskattat, jag är helt på din linje, pengar är inte allt. Jag tror att det finns många som inte inser vad de missar förräns det är väldigt sent, och svårt att förändra, eller i värsta fall, helt försent.

Kan du snurra runt på din timtjänst, kör på, ingen kommer blir tackad på sin dödsbädden för att man jobbat som en galning genom livet...
Citera
2011-11-11, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Arbete är överskattat, jag är helt på din linje, pengar är inte allt. Jag tror att det finns många som inte inser vad de missar förräns det är väldigt sent, och svårt att förändra, eller i värsta fall, helt försent.

Kan du snurra runt på din timtjänst, kör på, ingen kommer blir tackad på sin dödsbädden för att man jobbat som en galning genom livet...

Det bästa är väl om andra kan försörja en och/eller ha kriminella inkomster. Så gör jag. Jag har varit sjukskriven i flera år, och har haft det fantastiskt. Men nu vill jag bli lite svensson, för jag har barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in