Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-22, 14:49
  #1
Medlem
NEEEXTs avatar
Tjenare!
Införskaffade mig en Sharp 32" LCD-TV i förra veckan (Sharp LC-32SH340E). När jag igår tittade på ett TV-program från min mobil som är kopplad via HDMI så började störningar att uppenbara sig i bilden. Det är vågräta streck som med hög hastighet byter färger och blinkar runt på skärmen. Det hela ville inte sluta när jag startade om ett flertal gånger och jag valde då att lämna TV:n strömlös under natten.
Satte på den idag och kollade en fotbollsmatch (även nu via mobilens videospelare till HDMI) och allting fungerade kanon tills efter ca 45 minuter då dessa störningar uppenbarade sig igen.

Provar att koppla ur mobilen och gå runt i de inbyggda menyerna, köra XBOX istället osv men det verkar som om det är i själva skärmen som störningarna sitter.

Kan för övrigt tillägga att jag använder TV:n mestadels till Xbox360, HDMI med telefonen och som datorskärm via antingen DVI- eller HDMI-ingång, men kollar dock aldrig "vanlig" TV via antenn/digitalbox etc.

Så vad tror Ni FB:are att problemet kan vara?
Citera
2011-09-22, 14:57
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEEEXT
Så vad tror Ni FB:are att problemet kan vara?

TVn.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback