2011-03-10, 15:58
Medlem
invisuss avatar
Jag har inte lyssnat överdrivet mycket på 2pac men att bara rätt och slätt säga att någon inom någon musikstil är den bästa känns ju lite skumt att säga, kan dock tänka mig att många som knappt lyssnat på honom säger att han är bäst och "diggar" honom stenhårt.
Citera
2011-06-16, 02:59
Medlem
doubleojrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELioT
Har inte hört en enda bra låt med tupac, någon som kan rekommendera mig en?

Dear Mama

Om du inte gillar då är det något fel på dig.
Citera
2011-06-20, 22:34
Bannlyst
Hällow.

Har en liten lista jag på Spotify. Där har jag mina 2pac-favoriter. Listan lyder:

Trapped
Can't C Me
2 of Amerikaz Most Wanted
Only God Can Judge Me
My Block
(min favorit... )
Ghetto Gospel
Keep Ya Head Up
Changes
(Ja, jag vet...)
Dear Mama
To Live & Die in L.A
Hit 'Em Up
California Love
Picture Me Rollin'
Hail Mary
When Thugz Cry
Until the End of Time

Inte i bokstavsordning, ber om ursäkt för det. Nåväl, nån som kan sätta sig in i kemin i min lista och rekommendera låtar jag borde lägga till?

Hör av er.
Citera
2011-06-20, 22:37
Medlem
GargameIs avatar
2pac hade dom bästa texterna på sin tid och kanske lite efter, men nu på senare år måste jag säga att Immortal technique har väl kanske dom djupaste texterna, tex dance with the devil och point of no return.
Citera
2011-06-20, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GargameI
2pac hade dom bästa texterna på sin tid och kanske lite efter, men nu på senare år måste jag säga att Immortal technique har väl kanske dom djupaste texterna, tex dance with the devil och point of no return.

Obnoxious! Med samme artist. Mycket bra låt.
Citera
2011-06-20, 23:53
Medlem
The Beach boys avatar
Jag gillar California love, även om jag inte har hört så mycket med Tupac så måste jag medge att den låten är bättre än någonting som kommit efteråt inom hip-hopen.
Citera
2011-07-26, 21:38
Medlem
glocc44s avatar
Såg knappt ett enda vettigt inlägg i hela tråden: biggie var inte unik på något sätt. Han var bra, men det finns många rappare som presterat bättre. Big pun, big l, nas etc. Tupac å andra sidan var otroligt karismatisk, de flesta av hans texter hade djupa meningar om livet i ghettot. Väldigt få rappare har kunnat spegla smärtan och sorgen i negerns amerika. Tupac tog det dessutom till en helt ny nivå och blandade in black power och talade för förtryckta kvinnor. Biggie bar en av historiens bästa freestyleare, men inte en representant för hela svarta USA som pac. Men ändock kan alla
Relatera till tupac. Till och med min mamma kan relatera till det han rappar. Biggie är rättare sagt den
Överskattade. Svenska rappare försöker för mycket att likna tupac, men att jämföra svenska låginkomst områden med amerikanska svarta områden är löjligt.
Citera
2011-09-20, 00:12
Medlem
iSnickerss avatar
Tupac Shakur var en så kallad '' Lyrical Genius '' Han var inte bara en rappare han var en politiker rappare och ja..typ allt. Han rappade inte bara om Gangsta shit eller något... Han vågade rappa om sitt liv vad som händer och allt möjligt. Biggie hade bara flow, men var också en duktig lyrical artist men frågar du folk så tar dom Tupac förre eftersom han var ju mycket större artist än någon annan. En bra låt som man kan rekommendera är ''Dear mama, brenda's got a baby, changes, ghetto gospel , hellraizor, my block och m.m

Visste ni om att Tupac bara var 17 år gammal när han skrev låten '' Brenda's got a baby '' ? WOW !
Citera
2011-09-20, 00:53
Medlem
Michael-ScarNs avatar
När jag var och träffa några polare i new york runt 1993 så hooka vi upp med 2-pac och hans crew
och han förklarande för oss att han och notorious är homies och allt tjafs som är och som skall komma bara är en PR-kup, Jag hade även nöjet att få höra några rader ifrån 2-pac som han bara spotta ut
och det finns ingen som har bättre flow och han freestylade än han,,,drf är han den bästa rapparN..

R.I.P love you broo
Citera
2011-10-08, 22:13
Medlem
Tony.Sopranos avatar
För det första. Biggie kommer från en stadig familj och gick på privatskola som liten. Han hade aldrig problem ekonomiskt och det känns lite som att han skapade sin "street-mentalitet" själv eftersom han inte haft problem under sin uppväxt.

För det andra. Tupac är mer äkta än Biggie. Tupacs föräldrar var black panters och aktiva inom organisationen. Hans morsa var en ganska stor black panter och gjorde mycket för de svarta under 60-70 talet. När tupac växte upp fick han lära sig mycket om politik och om världen. Hans morsa var också en knarkare och hans farsa stack när han var en bebis. Under en tid langade han dessutom men sen ville han börja sprida sina budskap till hela världen, vilket han också lyckades med.

Visst Tupac gick på konstskola osv, han dansade även balett som liten. Det förklarar bara vilken engagerad människa han var. Ni som säger att hans texter inte håller ihop osv, hur fan tänker ni? han förändrade musikbranschen och folk lyssnar på han än idag. Om ni kollar på intervjuer med tupac precis innan hans död så förstår ni vilken intelligent man han var. Han hade stora planer och vem vet var Tupac hade varit idag? President i USA är kanske att ta i lite för hårt men jag tror att han hade förändrat mycket.
Citera
2012-02-02, 22:20
Medlem
Eftersom det har varit massa fuffens om att Tupac fortfarande lever osv så tror JAG att hans populäritet ökade inte bara bland hip-hop lyssnare, utan även bland folk som lyssnar på annan musik. Sen har de som lyssnar på till exempel rock, country, allt vad det nu heter gillat Tupacs låtar och inte haft orken till att lyssna på Notorious låtar.
Jag personligen tycker båda två är på en sjukt hög nivå, då och nu. Lyssna på "Running" så fattar ni vad jag menar, även fast den var färdigmixad efter bådas död.
Citera
2012-02-02, 22:26
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Soprano
För det första. Biggie kommer från en stadig familj och gick på privatskola som liten. Han hade aldrig problem ekonomiskt och det känns lite som att han skapade sin "street-mentalitet" själv eftersom han inte haft problem under sin uppväxt.

För det andra. Tupac är mer äkta än Biggie. Tupacs föräldrar var black panters och aktiva inom organisationen. Hans morsa var en ganska stor black panter och gjorde mycket för de svarta under 60-70 talet. När tupac växte upp fick han lära sig mycket om politik och om världen. Hans morsa var också en knarkare och hans farsa stack när han var en bebis. Under en tid langade han dessutom men sen ville han börja sprida sina budskap till hela världen, vilket han också lyckades med.

Visst Tupac gick på konstskola osv, han dansade även balett som liten. Det förklarar bara vilken engagerad människa han var. Ni som säger att hans texter inte håller ihop osv, hur fan tänker ni? han förändrade musikbranschen och folk lyssnar på han än idag. Om ni kollar på intervjuer med tupac precis innan hans död så förstår ni vilken intelligent man han var. Han hade stora planer och vem vet var Tupac hade varit idag? President i USA är kanske att ta i lite för hårt men jag tror att han hade förändrat mycket.

Biggie hade vad ?? Get u shit straight. Biggies "farsa" drog som han inte visste riktigt vem det var,bodde med en arbetande mor,och han hade en vanlig svart uppväxt o börja kränga shit för att kunna köpa flash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in