2010-04-28, 05:03
Medlem
ambereons avatar
Citat:
Det är ganska känt att det finns många som stör sig på Jay-Z och tycker att han bara härmar 2pac, men man får väl ändå säga att det har gått ganska bra för honom ändå? Blir bara trött när folk ska hålla på att påpeka det varenda sekund. Det ligger farligt nära allt de bajsiga snacket om att saker ska vara "äkta" hit och "äkta" dit.
Kan inte folk lyssna på musiken istället för att sluta springa runt och vara så äkta och häftiga så de håller på att skita ner sig?

Han är en duktig hiphop-artist, men hans texter är faktiskt inte så bra som så många vill få honom att verka. Han är en extremt överskattad lyriker. För att inte nämna att han snott så sjukt jävla mycket lines av Biggie, Snoop, Nas och Big L. För övrigt har han snott både citat och flow från de två sistnämna. Det är inget fel med att blir inspirerad, men som rappare ska man först o främst ha originalitet. Jag har tappat räkningen på hur mycket Jigga har bitat och samplat andra rappare.
Det också är ett välkänt faktum att Gay-Z mer än ofta står o freestylar och svamlar fram nästan allting som en kamel på nedåttjack.

Vidare ang 2pac så var han e väldigt begåvad lyricist. Att man ens får för sig något annat tyder på inget annat än nedsatt hjärnfunktion. Men bäst var han verkligen inte.
Citera
2010-07-31, 21:57
Medlem
salar123s avatar
Tupac ändrade på saker när han sjöng och det gör honom till den största artisten genom tiderna (tycker jag). Att ens nämna Jay-z i samma mening är skämmigt. Och kom inte och säg att MJ var bättre artist för han är inte det. Tupac stog för det han sa, det gjorde inte MJ. Från texten "They dont care about us" så fanns det "en rasistisk mening" (mot judar) och det var: "Jew me, sue me Everybody do me Kick me, kike me Don't you black or white me"
Vi alla vet att det inte var det MJ menade men ÄNDO så fíck han be om ursäkt för det, och han gjorde det!
Tupac har kritiserat flera artister och flera "folkarter", men han stog för det han sa och bad inte om ursäkt istället lät han de ta "några" dollars från hans bankkonto.
Jag säger inte att MJ är dålig, men jag tycker bara Tupac är bättre. Hitta en bättre artist på att skriva texter. Hitta en artist som vågar gå på Illuminati som Tupac gjorde. Hitta en artist som får en och tänka så mycket. INSE FAKTUM! DET FINNS INGEN!
Citera
2010-08-08, 05:50
Medlem
nettos avatar
Vad säger ni nudå? Recovery!!!
Citera
2010-08-09, 16:54
Medlem
Det är lite sorgligt att man inte kan hylla en artist utan att klanka ner på andra.
Tupac var en stor artist, enligt mig den störste inom hip hop och har med Biggie och Wu Tang format hip hopen.

Thugz mansion, Changes, Dear mama, Never call you bitch again, Ghetto Gospel, Dopefiends diner bland många andra är enligt mig några av de bästa hip hop låtarna, och att Tupac var den störste inom hip hopen är för mig självklart, men det betyder inte att andra rappare var dåliga.

Hur som helst så börjar hip hopen gå utför och när vi matas med mainstream skit som Lil Wayne och dylikt så klamrar jag mig fast vid de gamla godingarna som Ready to die, All eyes on me, 36 chambers och Full clip.

Peace.
Citera
2010-08-26, 22:22
Medlem
Varför kallas 2pac bästa rapparen genom tiderna?

Tja!

Jag har bara en fundering! Varför i helvette går alla runt och säger att Tupac va den bästa rapparen genom tiderna? Vad hände med Biggie? Jag kan fråga vilken 7 årig blatte som helst om dom vet vem Tupac är.. Dom vet direkt.. Men ingen vet vem Biggie är?

Trotts att Tupac enligt mig låter som en vanlig 90'tals mainstream rappare medans Biggie kom och droppade väldigt unik gangsta rap / soul / all sorts hiphop relaterad musik..?

Båda rapparna har ytligt lika dana storyn.. Skillnaden är att Tupac är West Side och Biggie är East Side.. har de med de o göra eller? Att alla bara avgudar west side och L.A eller vad är de egentligen?

De händer jävligt ofta att jag frågar folk om dom ens fattar Tupac eller Biggies texter, får ofta svaret nej.. Och många gånger får ja svaret "ja" men dom egentligen vet 4-5 ord..

What the hell? Jag säger inte att Notorious va den största rapparen.. men dom är värda lika mycket cred.. Så snälla nån, motivera varför ni Tupac fans tycker han är bäst? Motivera inte bara med "För han är cool", "Han är G"... Jag vill gärna höra djupare förklaringar? Ligger de nått speciellt i hans texter eller vaddå?

Edit: Tycker heller inte "För han är bättre" är en bra motivering..

För övrigt så hoppas jag båda legenderna har de bra på andra sidan.
Senast redigerad av g-ounze 2010-08-26 kl. 22:24.
Citera
2010-08-26, 22:23
Medlem
co3ras avatar
Många säger så bara för han är död, antar jag.
De är väl lite som med Elvis typ..
Citera
2010-08-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av co3ra
Många säger så bara för han är död, antar jag.
De är väl lite som med Elvis typ..

Är inte Notorious B.I.G också död? Han blev ju skjuten i samma stad, i samma sorts fordon, på likadant sätt, vid ungefär liknande tidpunkt..
Citera
2010-08-26, 22:28
Medlem
En sak som jag personligen tycker är... att ja tycker fan Notorious texter "have more sense" än Tupac's asså.. Men de får man ju bedöma själv.. Detta är min åsikt
Citera
2010-08-26, 22:31
Medlem
co3ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Är inte Notorious B.I.G också död? Han blev ju skjuten i samma stad, i samma sorts fordon, på likadant sätt, vid ungefär liknande tidpunkt..
De va bara en tanke, själv har jag aldrig gillat 2pac´s musik...
Så va bara vad jag tänkte kunde vara orsaken till detta..
Citera
2010-08-26, 22:31
Medlem
Biggie är helt klart 1a om man faktist har någon aning. Lyssna bara på texterna, unikt som du själv säger.

Tupac anklagade Biggie för att ha försökt mörda honom. Jag tror absolut inte på det men eftersom suge knight och de andra i death row peppade och vände Biggie emot honom så rikta han sitt hat mot Biggie eftersom han inte kunde hitta ett motiv till varför han blivit beskjuten. Självklart blev det väldigt dramatiskt och de gällde att dö eller döda. Någon av dem är oskyldig men vem av dem kan jag inte säga tyvärr då jag inte har någon aning.
Senast redigerad av KSA 2010-08-26 kl. 22:36.
Citera
2010-08-26, 22:37
Medlem
santanders avatar
Tupac och biggie var båda från New York btw
Tupac hade riktigt grymma texter (på den tiden) han låg helt enkelt före sin tid med musiken.
Han va en av dom få under denna period som faktiskt hade budskap i sina texter, även Biggie var en riktigt grym musiker men jag föredrar tupac.
Citera
2010-08-26, 22:38
Medlem
visst biggie har bättre texter men jag tål inte hans röst alltså... och så älskar jag tupacs aggressiva flow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in