2011-01-15, 21:11
Medlem
Happyface1337s avatar
2pac var den största rapparen, och är det fortfarande. Nu för tiden kör allt för många med autotune. Tupac hade riktigt stort inflytande på afroamerikaner, sa han något gjorde dom de.

2pac skapade "thug life"

http://www.imdb.com/title/tt0343121/ riktigt bra dokumentär, mer om hans liv och hans texter, och lite om hans död. Se den så förstår ni varför han är bäst genom tiderna
Citera
2011-01-16, 23:22
Medlem
schmutss avatar
Big L R.I.P
Citera
2011-01-18, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Tja!

Jag har bara en fundering! Varför i helvette går alla runt och säger att Tupac va den bästa rapparen genom tiderna? Vad hände med Biggie? Jag kan fråga vilken 7 årig blatte som helst om dom vet vem Tupac är.. Dom vet direkt.. Men ingen vet vem Biggie är?

Trotts att Tupac enligt mig låter som en vanlig 90'tals mainstream rappare medans Biggie kom och droppade väldigt unik gangsta rap / soul / all sorts hiphop relaterad musik..?

Båda rapparna har ytligt lika dana storyn.. Skillnaden är att Tupac är West Side och Biggie är East Side.. har de med de o göra eller? Att alla bara avgudar west side och L.A eller vad är de egentligen?

De händer jävligt ofta att jag frågar folk om dom ens fattar Tupac eller Biggies texter, får ofta svaret nej.. Och många gånger får ja svaret "ja" men dom egentligen vet 4-5 ord..

What the hell? Jag säger inte att Notorious va den största rapparen.. men dom är värda lika mycket cred.. Så snälla nån, motivera varför ni Tupac fans tycker han är bäst? Motivera inte bara med "För han är cool", "Han är G"... Jag vill gärna höra djupare förklaringar? Ligger de nått speciellt i hans texter eller vaddå?

Edit: Tycker heller inte "För han är bättre" är en bra motivering..

För övrigt så hoppas jag båda legenderna har de bra på andra sidan.

Enligt mig är Pac en bättre artist, kolla igenom albumen han gjorde då han levde. Varje album har sitt eget tema och är unikt på sitt sätt, han utvecklades mer som artist tycker jag. Biggie har bättre flow och är mer den typiske New York rapparen, medans Tupac är mer åt att berätta grejer genom poetisk liknande texter.

Jag lutar mer åt Pac då hans texter säger mer och tilltalar mig, och kom inte med Changes, Hit em up ocg Ghetto gospel för att han har gjort så mycket mer än dom låtarna. Det finns andra rappare som matchar biggies nivå och till och med går förbi han som tex Inspecta deck från Wu och GZA, Nad, Common, Gangstarr(guru), Onyx, the Pharcyde. Även om vissa var grupper så försåtr du vad jag försöker säga. Hiphop är endast inte Pac och biggie. förövrigt så använde ju fifty och game liknande teknik för at öka sitt kändiskap.
Citera
2011-02-07, 19:14
Avslutad
Tänkte ta och lyssna in mig lite på denne Hip-Hop gigant Biggie. Vilken skiva, alternativt låtar bör man börja med, nybörjarvänliga om ni så vill. Har tankat hem både Ready to Die och Life After Death och ren logik säger mig att jag borde börja med hans första album, men det skadar inte att fråga.

Jag har redan lyssnat på några av hans kändaste som Juicy, Big Poppa och Hypnotize (antar att dessa är hans kändaste då de låg högst upp på snubbens Spotify-profil). Gillar dessa starkt. Framförallt Juicy som jag finner vara oerhört skön, soft, kalla det vad ni vill att lyssna på.
Citera
2011-02-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tänkte ta och lyssna in mig lite på denne Hip-Hop gigant Biggie. Vilken skiva, alternativt låtar bör man börja med, nybörjarvänliga om ni så vill. Har tankat hem både Ready to Die och Life After Death och ren logik säger mig att jag borde börja med hans första album, men det skadar inte att fråga.

Jag har redan lyssnat på några av hans kändaste som Juicy, Big Poppa och Hypnotize (antar att dessa är hans kändaste då de låg högst upp på snubbens Spotify-profil). Gillar dessa starkt. Framförallt Juicy som jag finner vara oerhört skön, soft, kalla det vad ni vill att lyssna på.

Börja med RTD så kan du jämföra med LAD och se utvecklingen. De båda är väldigt olika album. Ready to die är väldigt 2pac påverkad och medans LAD är ett mer djupare album där han kör sitt eget race, dock lite fillers på det albumet.

Men du får göra din egen bedömning!
Citera
2011-02-14, 07:52
Medlem
Hans texter berättar så mycket!! lyssna bara vad han än sjunger så bara blir det att man älskar han!
http://www.youtube.com/watch?v=DamWU0dAWCE&feature=related

Gillar outlawz riktigt mycket också

dom kan fortfarande fast ingen lyssnar på dom
här är en bra låt med young noble
http://www.youtube.com/watch?v=2BbF9EMe3I4

Scarface tycker jag förtjänar riiktigt mycket mer lyssnare också, ingen som vet vem det är typ...

men biggie har grova låtar fast gillar 2pac mycket mer för allt han säger bara hänger ihop med alla budskap!
Citera
2011-02-18, 23:13
Medlem
Doans avatar
2pac må ha en del riktigt sköna låtar men textmässigt var han väl inte så speciell. Finns många bättre, tex Big Punisher. Men det var väl kanske det att 2pac var "ledaren" av West Side som gjorde han så jävla stor även nu på senare dar?
Citera
2011-02-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doan
2pac må ha en del riktigt sköna låtar men textmässigt var han väl inte så speciell. Finns många bättre, tex Big Punisher. Men det var väl kanske det att 2pac var "ledaren" av West Side som gjorde han så jävla stor även nu på senare dar?
Tror majoriteten av alla som har lyssnat på 2pac har knappt lyssnat på hans album som kom efter han dog eller de osläppta. Där finns det en del som motbevisar om hans lyrik. Lyssna igenom 7 day theory, sjukt bra. En av de bästa plattor som någonsin gjort. 2pac har så många sider som gjorde han känd, men musik mässigt så går det inte att beskriva va han gjorde för musiken
Citera
2011-02-20, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uddart
Tror majoriteten av alla som har lyssnat på 2pac har knappt lyssnat på hans album som kom efter han dog eller de osläppta. Där finns det en del som motbevisar om hans lyrik. Lyssna igenom 7 day theory, sjukt bra. En av de bästa plattor som någonsin gjort. 2pac har så många sider som gjorde han känd, men musik mässigt så går det inte att beskriva va han gjorde för musiken

Alla album han gjorde var av lyrisk kvalite. Lyssna på tex 2pacalypse now eller Me against the world speciellt låten so many tears. Förstår inte hur man kan ifrågesätta Tupacs förmåga att skriva bra texter.
Citera
2011-02-23, 20:09
Medlem
Theomanias avatar
Notorious B.I.G är enligt mig en bättre rappare på alla sätt, främst då jag aldrig haft mycket till övers för westcoast-hiphop, men han saknade den karisma som gjorde Tupac så känd. Det är min uppfattning i alla fall, men visst, Tupac är extremt överskattad och överskuggas av, inte bara Biggie, utan andra rappare som levde på den tiden, typ Big L.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
Dessutom drog han den fetaste dissen genom tiderna.

Vilken diss snackar du om nu undrar jag? Menar du Hit 'em up, världens i särklass mest överskattade "disslåt?"
Citera
2011-02-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
Alla album han gjorde var av lyrisk kvalite. Lyssna på tex 2pacalypse now eller Me against the world speciellt låten so many tears. Förstår inte hur man kan ifrågesätta Tupacs förmåga att skriva bra texter.
jo det som kanske var mindre bra var strictly 4 my niggaz, men den har några heta låtar. Men håller med om 2pacalypse och MATW.

Han har sjukt mycket unreleasat material också, GOAT of hip-hop
Citera
2011-03-04, 15:25
Medlem
2pac var inte bara en mycket duktig artist/rappare, han var även rätt så framgångsrik inom filmindustrin, han skrev även en del poesi, han var en man som kunde "prata", han kunde hålla tal och fick det att låta så rätt!

Men efter händelsen där han blev skjuten 5 gånger och rånad i sin studio, så tror jag det var någon från outlawz som berättade att 2pac förändrades. Han började misstänka att många av dom han höll nära sig gick bakom ryggen på honom. Han blev misstänksam mot alla i sin närhet. Och fick fram en aggresivation som förändrade hans stil, hans texter blev mycket grövre och råare.
Har sett detta i en dokumentär om just 2pac, jag är nästan helt säker på att det var outlawz som sa detta. Ska försöka hitta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in