2010-08-28, 09:03
Medlem
Falcãos avatar
Tupac har alltid varit lite mer av småblattarnas favorit medan Biggie är större för de flesta "mer seriöst" intresserade hiphopentusiaster. Själv kan jag se kvaliteter hos båda.
Senast redigerad av Falcão 2010-08-28 kl. 09:07.
Citera
2010-08-28, 09:06
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustnapa
det är ju sant de jag skriver, rappare är inte musiker då det inte handlar om musik.

Såja, morfar. Sätt nu på lite Alice Babs och slappna av.
Citera
2010-08-28, 11:29
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santander
Man kan inte säga att tupac inte hade talang, ingen har än idag inom rap sålt så bra som han gjorde.
Den senaste tiden innan han dog blev dock texterna inte lika bra utan mer gangsta rap som enligt mej var lite uttjatat vid den tiden.
Eminem har sålt mer än tupac, och då ska man ha i åtanke att han har sålt mer som död än levande.

Visst, tupac var bra, men hade han varit vid liv idag tror jag att han varit bortglömd.
Citera
2010-08-28, 13:48
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuz
Eminem har sålt mer än tupac, och då ska man ha i åtanke att han har sålt mer som död än levande.

Visst, tupac var bra, men hade han varit vid liv idag tror jag att han varit bortglömd.
Tror jag inte efter det han gjorde (filmer, musik osv) men dock tror jag inte att han hade varit lika omtalad och så.
Citera
2010-08-31, 09:09
Bannlyst
Tycker 2pac känns mer äkta än Biggie, fråga mig inte varför.
Fan alla dokumentärer om han säger ju i princip att det bara snackas massa skit i filmen om honom
Men visst, talang hade han. Men jag föredrar 2pac varje dag för det känns mer äkta på något sett. Allt handlar inte om money and bitches
Finns ju lite budskap i 2pacs låtar iaf =)
Citera
2010-08-31, 20:24
Medlem
Maskulins avatar
Jag förstår inte hur varken Tupac och Biggie kan ses som bra rappare överhuvudtaget.
Det finns många fler talangfulla och mer intelligenta rappare där ute, som kör underground.
Jämfört med dem verkar Tupac och Biggie som rena amatörer.
Citera
2010-09-01, 19:51
Medlem
Codeones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potrav
Changes, Keep ya head up, Dear Mama, Life Goes On, Brenda's got a baby etc..
Låtar som dom gör 2pac till en bättre artist än Biggie
dvs 2pac's texter är otroligt bra , Tycker också att han har en bättre röst

+1

Tycker inte biggie har texter som håller samma klass som pac..
Citera
2010-09-01, 19:55
Medlem
Bäver_s avatar
Aldrig lyssnat på 2pac. Inte så mycket på biggie heller. Men om vi ska börja höja folk till skyarna så tycker jag att BIG L och Pete rock & C.L Smooth är mycket mycket bättre på alla nivåer.
Citera
2010-09-01, 19:59
Medlem
Crices avatar
Haha, varför kallar folk Tupac för bästa rapparen?

För att folk aldrig hört Big L.
Citera
2010-09-01, 20:04
Medlem
Codeones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Aldrig lyssnat på 2pac. Inte så mycket på biggie heller. Men om vi ska börja höja folk till skyarna så tycker jag att BIG L och Pete rock & C.L Smooth är mycket mycket bättre på alla nivåer.

Kan hålla med där, då jag själv är ett fan av pete rock & C.L smooth.
Men nu är det ju inte det som diskuteras i denna tråd
Citera
2010-09-03, 17:37
Medlem
Bäver_s avatar
Aja folk tycker 2pac är den bästa rapparen för att det är en "grej" att tycka att han är bästa rapparen.

Känner ingen insatt som ens nämner 2pac när det snackas hiphophistoria.
Citera
2010-09-16, 06:06
Medlem
Tupac är bättre för hans röst, texter m.m också så har jag läst lite här o där att biggie härmade tupac med klädstil, musik osv.. men om det är sant eller ej vet jag ej, tkr bara tupac är bättre på något sätt diggar hans musik mera, biggie är såklart skit tung han också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in