Changes, Keep ya head up, Dear Mama, Life Goes On, Brenda's got a baby etc..
Låtar som dom gör 2pac till en bättre artist än Biggie
dvs 2pac's texter är otroligt bra , Tycker också att han har en bättre röst
Har också tänkt på det där väldigt mkt, tupac stog alltid i rampljuset och det var ständigt rubriker om honom! Tupac var faktiskt en väldigt bright snubbe, men han ballade ur lite på slutet där!
Haha om du säger att jag är döv för att jag säger att Tupac låter som en mainstream rappare så är de fan ta mig du som är döv.. De finns många rappare med LIKNANDE röster som tupac.. Dessutom gjorde Tupac exakt likadan hiphop som alla andra gjorde på den tiden..
Biggie var unik.. rösten.. musik stilen.. allt.. De finns ingen rappare som är ens i närheten att låta som Biggie på något sätt o vis..
Har fortfarande inte fått en riktigt bra förklaring på vad folk ser i Tupac som inte fanns på biggie
Men bara för att man är ett unikum med sin röst och musikstil betyder väl inte det per say att man är bättre? Tupac marknadsförde sig själv - och blev efter sin död marknadsförd - mycket bättre än Biggie, det är nog inte svårare än så. Personligen gillar jag Tupac bättre
Jag men Biggie var ju fan också enorm på den tiden.. Folk härifrån Sverige anar nog inte hur stor Biggie, Notorious B.I.G. Biggie Smalls, Chris Wallace, Christopher Wallace va.
De känns som att många blivit bländade av en jävla massa blattar som t.o.m tatuerat in hans namn o skit på sig, när dom inte ens visste att han existerade även efter hans död.. Typ som invandrare som bara lyssnade på sin folk musik på kassettband i hemlandet innan dom kom hit.
Jag säger inte att Tupac va sämre eller bättre.. Men vafan va de som gjorde att han fick allt spotlight i Sverige, men nästan inget gick åt Biggie? I USA är båda legenderna iprincip lika stora.. De flesta åldersgrupper vet vilka båda är, dock så har jag hör att Biggie Smalls är snäpet större i USA än Tupac.. Mest p.g.a hans vänligare texter.
Om nu Biggie va player eller inte som de beskrevs i Notorious filmen vet jag fan inte.. Jag har inte studerat in hans hela liv med förstoringsglas.. För jag är en lyssnare.. Kan iprincip bara de som är basic om han..
Men tycker de är endå lite tradigare story om Biggie än Tupac då ja vet att Biggie hade 2 barn och var påväg upp.. han hade just ställt in sitt liv på en rak kurs när någon äcklig vidrig fitta bara va tvungen att ta kål på tiderna med Biggie..
För mig förblir Biggie alltid störst just på grund utav texterna och precis allt med honom.. Jag stödjer iprincip hela honom.. Han va inte någon "Wanna be G".. Han va helt enkelt "Biggie"..
2pac har mer tryck i sina låtar, han har dessutom betydligt mer utstrålning än ovan nämnde. Bra argument som vissa kör med, att den ene är död när båda 2 är det. Hur efterbliven får man vara?
Senast redigerad av Ivey 2010-08-27 kl. 02:31.
2pac har mer tryck i sina låtar, han har dessutom betydligt mer utstrålning än ovan nämnde. Bra argument som vissa kör med, att den ene är död när båda 2 är det. Hur efterbliven får man vara?
Jo, märker de. De handlar om en smak sak.. Ja skiter i om majoriteten tycker att Pac är bättre..
Var allmänt nyfiken på vad som få egentligen folk till att " ..... WOW " och sen tatuera in hans namn på vartenda jävla kroppsdel..
Skönast flow har jag alltid tyckt WC haft, uppskattar inte hans solo-låtar så mycket dock. Bästa versen någonsin är andra stycket ur Real Mothafucking G's med Dresta. Överlag är Ice Cube min favoritrappare för att han har dom lustigaste texterna.
Grejen med 2pac verkar vara att väldigt många som inte gillar rap egentligen uppskattar honom, har märkt att ovanligt många tjejer verkar gilla honom. Själv tycker jag han är ganska tråkig med några få låtar som undantag, och det är mest låtarna där folk 'stulit' hans röst efter hans död som är bra.