2010-09-18, 18:10
Medlem
Jag tar lätt BIG före 2pac varje dag i veckan, älskar hans flow.
Citera
2010-09-18, 18:17
Bannlyst
Jag själv tycker att 2Pac är medioker, inte kass men fan inte bäst. Han överdrev dessutom med att han var gangster, snubben hade studerat ballet på art school förfan!!
Däremot var han en bra talare, och hade en sorts karisma som lätt övertygade andra människor.
Och i och med att han dog fick han kultstatus och sen dess är han "bäst".
Citera
2010-09-28, 15:00
Medlem
tupac är den som har påverkat hip hop mest..alla rappare i dag har tagit ngt från tupac från hans koncept till hans personliga stil.
han satte trender, hans texter rörde människor som ingen annan rapartist hade gjort tidigare..
jag garanterar att er favoritrappare i dag har snott ngt av tupac..
allt från tattotrenden till att bli filmstjärnor, låtkoncept till image
han hade ett otroligt djup i sina texter.
alla stora rappare i dag erkänner att han var en av dom 5 bästa rapparna genom tiderna
Citera
2010-09-28, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
tupac är den som har påverkat hip hop mest..alla rappare i dag har tagit ngt från tupac från hans koncept till hans personliga stil.
han satte trender, hans texter rörde människor som ingen annan rapartist hade gjort tidigare..
jag garanterar att er favoritrappare i dag har snott ngt av tupac..
allt från tattotrenden till att bli filmstjärnor, låtkoncept till image
han hade ett otroligt djup i sina texter.
alla stora rappare i dag erkänner att han var en av dom 5 bästa rapparna genom tiderna

Så man kan säga att Latin Kings var Sveriges svar på Tupac? =)

"tupac är den som har påverkat hip hop mest..alla rappare i dag har tagit ngt från tupac från hans koncept till hans personliga stil.
han satte trender, hans texter rörde människor som ingen annan rapartist hade gjort tidigare.."

Inte för att det har något speciellt med saken att göra, men i och med att Latin kings ÄR dom som påverkat mest inom svensk hiphop, och att dom flesta hade Latin som förebilder när dom ville börja rappa. Vill bara fråga er om denna tanke om ni förstår vad jag menar, jag menar inte att Dogge är på Tupac's nivå...
Senast redigerad av jewftw 2010-09-28 kl. 17:05.
Citera
2010-09-28, 17:11
Medlem
gimpsuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crice
Haha, varför kallar folk Tupac för bästa rapparen?

För att folk aldrig hört Big L.

Word, Big L hade varit överallt om han inte blivit knäppt!
Citera
2010-11-01, 02:45
Medlem
2pac körde sitt eget race, han var oberoende av andra. Han är "the realest" av alla rappare. Han är sjukt bra helt enkelt.

Och för er biggie heads som säger att det är en mainstream sak att gilla 2pac, ni kan ju kolla vad mannen har åstakommit. Ingen annan är i närheten.Jag tycker iaf att det är sjukt obvious att han är nummer 1.

Btw så snodde biggie 2pacs stil, han blev lärd hur "the game" funkade av 2pac. Så om man är hip-hop kunnig så vet man att Ready to die är plagierat av 2pacs stil. Så i mina ögon är inte det så impressive
2pac = G.O.A.T
Citera
2010-11-01, 06:23
Medlem
Clashezs avatar
Jag har alla låtar med båda artister och enligt mig så är båda lika tunga !

2pac sjunger mer om döden och att han ska förändra världen och sådant, han är mer djup.

Biggie sjunger lite mer om sitt eget liv och vardagen. Men som sagt Biggie hade jävligt schysst flow, jag tror många föredrar Tupac mer eftersom att han hade sån jävla attityd och sa exakt allt vad han tyckte och kände rakt ut, Biggie var inte riktigt så.

Biggie får också jävligt mycket creed, det är inte så att han är helt okänd, 2pac är väl lite kändare.
Citera
2010-11-02, 02:19
Medlem
2Pac är G.O.A.T. hands down, så kan vi gå vidare med något vettigare? Orkar inte alla ungar som kan något om hip-hop
Citera
2010-11-04, 02:39
Medlem
Om ni ser lite intervjuer och lyssnar till en del av hans texter så förstår man att han var lite jävla smart. Visst, att han rökte gräs och sjöng mycket om "Nigga" och svor mycket i sina texter så gör väl det inte honom till en sämre artist?

Han kommer ur en slum med en morsa som knarkade och hans pappa var okänd ett bra tag för honom, det va livet han levde. Men han ville ju i grund och botten bara väl... han hade flertal hus/lägenheter där barn med liknande situationer i hemmet fick komma bo och äta. Han ville inte skada människor, han avskydde våld och ville ta avstånd från det. Sen att dom sjunger om det, det är för sakens skull, det var hans yrke!
Citera
2010-11-05, 16:25
Medlem
till alla haters;
Never Ignorant Getting Goals Accomplished (nigga)
The Hate U Gave Little Infant Fucks Everybody (thuglife)

nu kan ni förstå hans texter bättre

är det nån som vet vad han menar med "my only fear is comin back reincarnated" ?
Citera
2010-11-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clashez
Jag har alla låtar med båda artister och enligt mig så är båda lika tunga !

2pac sjunger mer om döden och att han ska förändra världen och sådant, han är mer djup.

Biggie sjunger lite mer om sitt eget liv och vardagen. Men som sagt Biggie hade jävligt schysst flow, jag tror många föredrar Tupac mer eftersom att han hade sån jävla attityd och sa exakt allt vad han tyckte och kände rakt ut, Biggie var inte riktigt så.

Biggie får också jävligt mycket creed, det är inte så att han är helt okänd, 2pac är väl lite kändare.
dock så är det mesta från Ready to die beskrivet ur 2pacs liv. Biggie hade inte de sakerna när han gjorde ready to die
Citera
2010-11-12, 06:58
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddart
dock så är det mesta från Ready to die beskrivet ur 2pacs liv. Biggie hade inte de sakerna när han gjorde ready to die

Fan va du snackar skit! När BIG började sälja droger, gick 2pac fortfarande och dansa balett
Senast redigerad av N.I.B 2010-11-12 kl. 07:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in