2004-12-08, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Han får väl förfan ingen frid om du skall hålla på och skriva "RIP TUPAC" vareviga sekund.

Du tror han får mera frid när folk dizzar hans musik....RIP TUPAC
Citera
2004-12-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde.palm
Klart att det går bra för jay-z, eftersom folk köper hans skit

Och det är skit för att du säger att det är skit? Då förstår jag allt nu.
Du försöker och försöker och försöker provocera. Lyckas du? Njae.
Citera
2004-12-08, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norma Jean Bell
Och det är skit för att du säger att det är skit? Då förstår jag allt nu.
Du försöker och försöker och försöker provocera. Lyckas du? Njae.

Om du anser att jag provocerar när jag enbart säger mina åsikter...så visst...det bjuder jag på
Citera
2004-12-09, 10:03
Medlem
Citat:
Om du anser att jag provocerar när jag enbart säger mina åsikter...så visst...det bjuder jag på

Kan du sätta ihop några ord till en mening som visar varför Jay-Z är skit mer än ung. "öööööhhh han bajtar ju 2pac", då har vi en diskussion. Fram till dess bevisar du bara att du är pantad.
Citera
2004-12-09, 12:39
Bannlyst
Citat:
Kan du sätta ihop några ord till en mening som visar varför Jay-Z är skit mer än ung. "öööööhhh han bajtar ju 2pac", då har vi en diskussion. Fram till dess bevisar du bara att du är pantad.

"Jay Z är skit mer än ung" När du skriver så att folk förstår då kan jag tänka mig att svara. I och för sig så glömde jag att det finns en del som inte har utvecklat sina skrivkunskaper. HAHAHAHAHAHAHAHA du är fan dum i huvet...tycker verkligen det....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Citera
2004-12-09, 13:03
Medlem
Citat:
"Jay Z är skit mer än ung" När du skriver så att folk förstår då kan jag tänka mig att svara. I och för sig så glömde jag att det finns en del som inte har utvecklat sina skrivkunskaper. HAHAHAHAHAHAHAHA du är fan dum i huvet...tycker verkligen det....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Citera
2004-12-09, 13:13
Medlem
sekazzs avatar
Citat:

Citat:

Unge man, hur vore det om du kollade igenom dina egna inlägg i tråden?
Citera
2004-12-09, 13:49
Medlem
Mamonakus avatar
Shit. Aja. Innan den här tråden låses tänker jag försöka styra upp den genom att komma med ett seriöst inlägg.

Varför anses Jay-Z vara en Tupac-kopia? Den har jag aldrig hört förut. Tycker själv att de har markant olika stil.

Är själv inget större fan av Jay eftersom de flesta av hans texter är meningslöst dravel. I likhet med Tupac. Dock måste jag påpeka att de båda lyckats pressa ut en eller annan spektakulär hit.

Blev sugen på Jay-Z - "My fist song" nu. Rekomenderas hjärtligt
Citera
2004-12-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamonaku
Shit. Aja. Innan den här tråden låses tänker jag försöka styra upp den genom att komma med ett seriöst inlägg.

Varför anses Jay-Z vara en Tupac-kopia? Den har jag aldrig hört förut. Tycker själv att de har markant olika stil.

Är själv inget större fan av Jay eftersom de flesta av hans texter är meningslöst dravel. I likhet med Tupac. Dock måste jag påpeka att de båda lyckats pressa ut en eller annan spektakulär hit.

Blev sugen på Jay-Z - "My fist song" nu. Rekomenderas hjärtligt

Känns som att den här tråden kunde splittas upp alt. kunde ha låsts för ett tag sedan.
Aja. Många är arga på Jay-Z för att han är en "biter" (bajjtare), att han snor textrader etc. från andra artister (bl.a. 2pac) och att han gör det framgångsrikt.
Detta gör att många "äkta" hiphopare (förvånande många snorungar och wiggers) blir arga och tycker att Jay-Z är "skit". Dessutom gjorde han ju Bonnie & Clyde '03 som 2pac gjorde (bättre) innan.

Slutsumma: Go figure...

Ytterligare läsning i ämnet: http://community.allhiphop.com/showthread.php?t=88614
Citera
2004-12-09, 17:16
Medlem
Solstices avatar
Fan styr upp tråden för i helvete, jaja här är en video intervju med Fatal, ni borde veta vem han är om ni läser denna tråden. Han snackar iaf om Pac, hans nya bolag och hela Ja Rule vs 50 grejen. Checkit http://www.sitesled.com/members/qani

Sen måste jag bara kommentera den nya Pac skivan, fyfan var det första jag tänkte när ja hörde "G-Unit in the house" och "big balla ass nigga named Trice" och sånt jävla skit, liksom hur jävla lågt får man sjunka ? Sitta och klippa ihop rösten ur olika accapellas ? Kan ju säga att jag inte alls gillar G-Unit på något sätt, alla låter likadant i princip och 50 låter som han sover vid micken nuförtiden, han var bra innan han slog igenom. Eminem knappast har höjt sina betyg i min lista först efter Encore och sen detta ... Sen att Dom tog ur Fatal, Treach och dom andra ifrån låtarna och satte in Aftermath artister är illa... MenMen det gäller väl och mjölka så länge det går han kan ju knappast säga ifrån...

Som Fatal säger på It's Murda:
"You ain't a gangsta 'Em', this is gangsta shit
And "50" you ain't nuthin' but a gangsta bitch.
"Pac'" would have never did no song with no wanksta snitch"
Citera
2004-12-09, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solstice
Fan styr upp tråden för i helvete, jaja här är en video intervju med Fatal, ni borde veta vem han är om ni läser denna tråden. Han snackar iaf om Pac, hans nya bolag och hela Ja Rule vs 50 grejen. Checkit http://www.sitesled.com/members/qani

Sen måste jag bara kommentera den nya Pac skivan, fyfan var det första jag tänkte när ja hörde "G-Unit in the house" och "big balla ass nigga named Trice" och sånt jävla skit, liksom hur jävla lågt får man sjunka ? Sitta och klippa ihop rösten ur olika accapellas ? Kan ju säga att jag inte alls gillar G-Unit på något sätt, alla låter likadant i princip och 50 låter som han sover vid micken nuförtiden, han var bra innan han slog igenom. Eminem knappast har höjt sina betyg i min lista först efter Encore och sen detta ... Sen att Dom tog ur Fatal, Treach och dom andra ifrån låtarna och satte in Aftermath artister är illa... MenMen det gäller väl och mjölka så länge det går han kan ju knappast säga ifrån...

Som Fatal säger på It's Murda:
"You ain't a gangsta 'Em', this is gangsta shit
And "50" you ain't nuthin' but a gangsta bitch.
"Pac'" would have never did no song with no wanksta snitch"
´

Håller med dig fullständigt i detta inlägg. Eminem anser jag är en kille som verkligen rider på vågen, men man kan inget annat än imponeras att han gör det med framgång. Detta tack vare att många, många människor köper hans skit......RIP TUPAC
Citera
2004-12-12, 09:50
Medlem
Mamonakus avatar
Citat:
Aja. Många är arga på Jay-Z för att han är en "biter" (bajjtare), att han snor textrader etc. från andra artister (bl.a. 2pac) och att han gör det framgångsrikt.

http://community.allhiphop.com/showthread.php?t=88614[/url]

Oh. Det här hade jag lyckats missa. Hursomhelst så tvilar jag på att han snott textraderna för att försöka få dem att framstå som sina egna i de flesta exemplen. Det är för uppenbart helt enkelt.

Därmed inte sagt att jag gillar att han "återanvänt" så mycket för att hylla andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in