2010-08-26, 23:41
Medlem
Cowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustnapa
dom var inte musiker för fem öre.
Men lägg ner.
Citera
2010-08-26, 23:45
Medlem
Blüchers avatar
För att han är död.
Citera
2010-08-26, 23:56
Medlem
Du som länkade Tupac freestyle... Liksom.. jaha? Låter som exakt ALLA andra rappare.. Inget speciellt alls.. Tycker nästan den där jointen med DRE och Snoop Dogg låter bättre.. "Still DRE"..

Biggie är unikare.. Finns ingen som är i närheten av vad han låter.. Och biggie va en sjuk jävel på freestyle.. Kille kunne spotta i veckor.. och de va aldrig rim som "Jag har en klubba! Den kommer från hubba bubba! Men nu ska ja knulla"... De va liksom freestyle som verkligen hade NÅTT i sig..

Exempel.. http://www.youtube.com/watch?v=4rKnMp9U-Lg
Citera
2010-08-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venividivici123
Det är väl uppdelat i två läger vill jag påstå.
Vissa gillar biggie och andra pac, men om man tar ex. changes, hit em up, california love, ghetto ghospel och ser hur kända dessa låtar är för allmänheten kontra typ Juicy, big poppa, mo money mo problems så är det inte svårt att se.
Personligen tycker jag att Biggie når ut på ett djupare plan, medans Tupac är en ilsk liten terrier som vill lägga fingret till världen.
För övrigt är det ju Biggie dom film dramatiserat, medans pac tidigare blivit väldigt omtalad i dokumentärer etc.

Varje gång jag spelar Juicy, big popa, hypnotize eller liknande då blir folk direkt

" ..... AAARH! De är ju denna!!"
Citera
2010-08-27, 00:12
Bannlyst
Det går inte att säga den ena var större än den andra.

Jo okej, bigge va stöööörst och tjockast. Men jag anser att tupac var grymmast på sin stil, biggie på sin, det är som att jämnföra ett äpple med en kaktus, det är totalt två olika rappare, totalt olika stilar, inget gemensamt alls.

Tupac var stor både kommersiell rappare, men även som skådespelare, väldigt få personer vet att han gick på scenskola och var väldigt respekterad som skådespelare, spelade bl.a mot janet Jackson i poetic justice. Tupac var en artist ut i fingerspetsarna och därför mer känd.

Medans bigge "bara" var en rappare, en förbaskat bra sådan, grymt flow som fan!

och sen ni som länkar till Freestyle upptagen, biggies "freestyle" är ingen freestyle, de han rappar går att lyssna på hans första platta, dock är det ett fett tillfälle med både bigge å 2pac.
Citera
2010-08-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Du som länkade Tupac freestyle... Liksom.. jaha? Låter som exakt ALLA andra rappare.. Inget speciellt alls.. Tycker nästan den där jointen med DRE och Snoop Dogg låter bättre.. "Still DRE"..

Biggie är unikare.. Finns ingen som är i närheten av vad han låter.. Och biggie va en sjuk jävel på freestyle.. Kille kunne spotta i veckor.. och de va aldrig rim som "Jag har en klubba! Den kommer från hubba bubba! Men nu ska ja knulla"... De va liksom freestyle som verkligen hade NÅTT i sig..

Exempel.. http://www.youtube.com/watch?v=4rKnMp9U-Lg
hehe.. misstänker att du inte har lyssnat på hiphop tillräckligt länge för att höra skillnaden på olika rappare eller så är du bara döv. jag har inte hört en enda rappare på senare tid som låter som tupac
Citera
2010-08-27, 00:18
Medlem
Citat:
Frågar du mig så är inte Tupac ens i närheten av Notorious flow..

Ett gammalt klassiskt exempel jag använder är denna freestylen med B.I.G o Tupac.. Notera att detta är FREESTYLE och inget vanligt gay freeverse skit.. Och då säger jag heller inte att detta är freestyle battle.

http://www.youtube.com/watch?v=3LMvzdRldCk
jag sa inte att biggies flow är sämre än tupacs eller att den är dålig. det är RÖSTEN jag stör mig på och enbart rösten, inget annat, för jag tycker ändå att biggie är nr 2
Citera
2010-08-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrugalRon
jag sa inte att biggies flow är sämre än tupacs eller att den är dålig. det är RÖSTEN jag stör mig på och enbart rösten, inget annat, för jag tycker ändå att biggie är nr 2

Haha om du säger att jag är döv för att jag säger att Tupac låter som en mainstream rappare så är de fan ta mig du som är döv.. De finns många rappare med LIKNANDE röster som tupac.. Dessutom gjorde Tupac exakt likadan hiphop som alla andra gjorde på den tiden..

Biggie var unik.. rösten.. musik stilen.. allt.. De finns ingen rappare som är ens i närheten att låta som Biggie på något sätt o vis..

Har fortfarande inte fått en riktigt bra förklaring på vad folk ser i Tupac som inte fanns på biggie
Citera
2010-08-27, 00:31
Bannlyst
2pac dömdes för våldtäkt väl? En sådan artist kan man inte stöda.
Citera
2010-08-27, 00:44
Medlem
santanders avatar
Man kan inte säga att tupac inte hade talang, ingen har än idag inom rap sålt så bra som han gjorde.
Den senaste tiden innan han dog blev dock texterna inte lika bra utan mer gangsta rap som enligt mej var lite uttjatat vid den tiden.
Citera
2010-08-27, 00:52
Medlem
CommonKnowledges avatar
Kallas karisma! Vare sig det gällde i studion eller utanför så hade Tupac allas ögon/öron riktade mot sig.
Citera
2010-08-27, 01:06
Medlem
Citat:
Varje gång jag spelar Juicy, big popa, hypnotize eller liknande då blir folk direkt

" ..... AAARH! De är ju denna!!"

Aldrig slagit dig att din umgängeskrets kanske inte avspeglar folk från samtliga sociala grupper eller den stora massan?
Dvs. att några känner igen 50 Cent och inte U2 gör inte det sistnämnda till ett obetydligt band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in