2010-08-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Biggie är helt klart 1a om man faktist har någon aning. Lyssna bara på texterna, unikt som du själv säger.

Du spelar Tupac.. Och allt låter precis som alla andra låtar gjorde på -90 talet.. Spelar du Notorious så låter de heeelt annorlunda.. Han är bokstavligen one-of-a-kind.. Jag har bläddrat o skrollat och inte hittat en enda artist som ens når upp till hälarna av Biggie..

Man kan ju säga att jag är en av dessa töntar som påstår att ja gillar Biggie för att han är typ en död legend eller nått.. men så är de icke.. Högst upp på min favorit lista så har jag Joe Budden och B.I.G

Så varför i helvette får Tupac allt creed? Han var en vanlig mainstream rappare från LAX som inte hade nånting unikt över huvudtaget..! Jävligt tradigt att så många glömt Tupac.. Och frågar ja dessa blattar o hobby blattar vilka rappare som tycker är bäst genom tiderna får ja svaret "Tupac"... eller "Topack" som dom uttalar de.. Frågar jag varför? "För han er best bre"..

Snälla motivera någon? :P
Citera
2010-08-26, 22:40
Medlem
ELioTs avatar
Har inte hört en enda bra låt med tupac, någon som kan rekommendera mig en?
Citera
2010-08-26, 22:41
Medlem
varstingdildos avatar
För att han blev skjuten och folk blev jätteledsna.
Citera
2010-08-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrugalRon
visst biggie har bättre texter men jag tål inte hans röst alltså... och så älskar jag tupacs aggressiva flow

Frågar du mig så är inte Tupac ens i närheten av Notorious flow..

Ett gammalt klassiskt exempel jag använder är denna freestylen med B.I.G o Tupac.. Notera att detta är FREESTYLE och inget vanligt gay freeverse skit.. Och då säger jag heller inte att detta är freestyle battle.

http://www.youtube.com/watch?v=3LMvzdRldCk
Citera
2010-08-26, 22:44
Medlem
Dåligt exempel där över.. Ta o kolla denna ist

http://www.youtube.com/watch?v=v4dlxIs2r2U&NR=1

Edit: Jämför VAD dom spottar också :P Pac's rhymes don't make any sense at fucking all :P
Senast redigerad av g-ounze 2010-08-26 kl. 22:55.
Citera
2010-08-26, 22:52
Medlem
orre06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Tja!

Jag har bara en fundering! Varför i helvette går alla runt och säger att Tupac va den bästa rapparen genom tiderna? Vad hände med Biggie? Jag kan fråga vilken 7 årig blatte som helst om dom vet vem Tupac är.. Dom vet direkt.. Men ingen vet vem Biggie är?

Trotts att Tupac enligt mig låter som en vanlig 90'tals mainstream rappare medans Biggie kom och droppade väldigt unik gangsta rap / soul / all sorts hiphop relaterad musik..?

Båda rapparna har ytligt lika dana storyn.. Skillnaden är att Tupac är West Side och Biggie är East Side.. har de med de o göra eller? Att alla bara avgudar west side och L.A eller vad är de egentligen?

De händer jävligt ofta att jag frågar folk om dom ens fattar Tupac eller Biggies texter, får ofta svaret nej.. Och många gånger får ja svaret "ja" men dom egentligen vet 4-5 ord..

What the hell? Jag säger inte att Notorious va den största rapparen.. men dom är värda lika mycket cred.. Så snälla nån, motivera varför ni Tupac fans tycker han är bäst? Motivera inte bara med "För han är cool", "Han är G"... Jag vill gärna höra djupare förklaringar? Ligger de nått speciellt i hans texter eller vaddå?

Edit: Tycker heller inte "För han är bättre" är en bra motivering..

För övrigt så hoppas jag båda legenderna har de bra på andra sidan.

för han e bra
Citera
2010-08-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orre06
för han e bra

Sånna som säger så har aldrig hört Biggie..
Citera
2010-08-26, 22:57
Medlem
Cowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Sånna som säger så har aldrig hört Biggie..
Jo, Biggie var bra men Tupac var bättre.
Citera
2010-08-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowell
Jo, Biggie var bra men Tupac var bättre.

Motivera?
Citera
2010-08-26, 23:19
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=61qKf8MJon8
tupac freestyle. han var full dessutom
Citera
2010-08-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santander
Tupac och biggie var båda från New York btw
Tupac hade riktigt grymma texter (på den tiden) han låg helt enkelt före sin tid med musiken.
Han va en av dom få under denna period som faktiskt hade budskap i sina texter, även Biggie var en riktigt grym musiker men jag föredrar tupac.
dom var inte musiker för fem öre.
Citera
2010-08-26, 23:36
Medlem
Det är väl uppdelat i två läger vill jag påstå.
Vissa gillar biggie och andra pac, men om man tar ex. changes, hit em up, california love, ghetto ghospel och ser hur kända dessa låtar är för allmänheten kontra typ Juicy, big poppa, mo money mo problems så är det inte svårt att se.
Personligen tycker jag att Biggie når ut på ett djupare plan, medans Tupac är en ilsk liten terrier som vill lägga fingret till världen.
För övrigt är det ju Biggie dom film dramatiserat, medans pac tidigare blivit väldigt omtalad i dokumentärer etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in