2004-12-07, 16:23
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk

Han är värdelös..
Jag pissar på 2pacs lik

Men kom igen, du kan ju inte dissa mannen som kommer med frasen "Fuck you and your motherfucking mama"
Citera
2004-12-07, 16:32
Medlem
von Schmerzs avatar
Har han inte återuppstått än? När jag gick på högstadiet och han var nyligen tagen ur bruk så hävdade många att han inte var död, och att han skulle återuppstå som det tredje årtusendets Jesus. De hämtade sina argument ur hans texter där det med viss möda gick att tolka det på deras sätt, och att det kom ut en massa inspelningar efter att han skulle ha dött.

Så.. lever han eller hade jag rätt när jag försökte få dem att inse att han var död?
Citera
2004-12-07, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norma Jean Bell
2Pac hade grymt flow och schysst röst.

Och texter som berör.

Hit em up.......only god can judge me....pain...........

Lived by the gun-died by the gun
Citera
2004-12-07, 18:24
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Har han inte återuppstått än? När jag gick på högstadiet och han var nyligen tagen ur bruk så hävdade många att han inte var död, och att han skulle återuppstå som det tredje årtusendets Jesus. De hämtade sina argument ur hans texter där det med viss möda gick att tolka det på deras sätt, och att det kom ut en massa inspelningar efter att han skulle ha dött.

Så.. lever han eller hade jag rätt när jag försökte få dem att inse att han var död?

Han lever vidare genom sin musik och texter, m.a.o. är han odödlig!
Citera
2004-12-07, 18:24
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Jag blir alldeles tårögd av denna prosa. Vilken talang, vilket artisteri! Att lyckas klämma in 16 nigga i en enda sång det är banne mig stort.
Att man däremot kan komma undan med 16 "yeah" i en rocklåt och bli förbehållslöst älskad av fullvuxna män på kultursidor och i bilstereor världen över är helt logiskt?
Citera
2004-12-07, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rashban
Visserligen har Tupad en del rätt seriösa texter (Changes t.ex) men han har ju även hip-hopens genom historien klockrenaste text - texten till Hit 'em up.

Detta blir väl ganska långt, men-men. All fet text är de fraser jag tycker är bäst

Poesi på hög nivå, eller hur var det?

är det nån som har satt ramarna för vad som är poesi och inte poesi?.....Det är väl upp till var och en att tycka vad som är poesi...eller ska du bestämma det för resten?......visst jag kan erkänna att just denna text kanske inte är en av de bättre men visst FAN BERÖR DEN OCH VÄCKER KÄNSLOR HOS EN......RIP TUPAC
Citera
2004-12-07, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Jag hatar 2pac :thumbsdow:thumbsdow:thumbsdow

tUPAC HATAR DIG OXÅ......
Citera
2004-12-07, 19:38
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Han lever vidare genom sin musik och texter, m.a.o. är han odödlig!

Nu var det inte riktigt det jag frågade efter. Så fort luften går ur hiphopen (precis som andra tidigare dominerande genrer) kommer han att vara bortglömd.
Citera
2004-12-08, 04:11
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Att man däremot kan komma undan med 16 "yeah" i en rocklåt och bli förbehållslöst älskad av fullvuxna män på kultursidor och i bilstereor världen över är helt logiskt?

Jag går inte och kallar dylikt något högre stående i lyrikväg heller om det nu är det du undrar över. Och det var ju det trådskaparen påstod.

Och 16 yeah är väl Usher om något.
Citera
2004-12-08, 04:32
Medlem
Hans text är sannerligen utan tvekan riktigt j-ä genialt. Säga vad man vill, men rappa kunde han minnsan.
Citera
2004-12-08, 05:08
Medlem
Mamonakus avatar
Tycker nog Tupacs texter var högst mediokra. Dock var han en född stjärna. Man kommer nog ganska långt bara på sin personlighet. Så underhållande var han allt.

(fast hit em up förlorade platsen som världens bästa disslåt när Jay-Z(blä) gjorde the Takeover)
Citera
2004-12-08, 10:06
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde.palm
är det nån som har satt ramarna för vad som är poesi och inte poesi?.....Det är väl upp till var och en att tycka vad som är poesi...eller ska du bestämma det för resten?......visst jag kan erkänna att just denna text kanske inte är en av de bättre men visst FAN BERÖR DEN OCH VÄCKER KÄNSLOR HOS EN......RIP TUPAC
Asså seriöst? Är du hjärndöd eller något?

Låten Hit em up handlar om en beef mot bl.a Biggie, Junior Mafia, Lil Kim, Mobb Deep mfl.

Får jag fråga vad in i hela helvete som berör dig med denna text?
Tror du att du är nån jävla gangster eller? Jag fattar inte. Du lever i en fantasivärld. Finns inget i denna text som kan beröra eller väcka några känslor hos dig...om du inte själv "been there done that". Så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in