2011-09-20, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Det är ju tvärtom; vi feminister tror nämligen att män är kompetenta intelligenta människor som INTE styrs av sina kukar. Till skillnad från många anti-feminister så hävdar vi inte heller att män är våldsamma av naturen eller att män inte kan kontrollera sina lustar eller att män inte kan ta hand om barn eller på annat sätt besitta omvårdande kvaliteer.

Men va, till skillnad från många antifeminister?
Dom ändå som någonsin pratar om män som djur som inte kan kontrollera sina aggressioner och/eller sexuella drifter är feminister.

Citat:
Vi kommer inte godkänna era requests att joina. Inte för att vi inte klarar av oliktänkande, utan för att vi inte är ute efter tjafs. Vi vill ha en trevlig grupp där medlemmarna respekterar varandra.

Tack för mig.

Ni är fega och för censur, svårare än så är det inte, ni umgås bara med människor som tänker likadant som er för ni är är inte kapabla att ta debatten.
Det finns för övrigt hjälp att få emot paranoida vanföreställningar.
Citera
2011-09-20, 22:14
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkmattan
Ber om ursäkt om du redan svarat på det tidigare i tråden, då har jag missat det. Men vad menar du med " mäns sexualdrift eller impulskontroll", beroende på hur du klär dig kommer du uppfattas och behandlas på olika sätt men det rättfärdigar inte på något sätt ett svinaktigt beteende.

jag är medveten om att kläder sänder signaler. Men om jag har en kort kjol eller urringad tröja så ska inte jag skuldbeläggas om en man tar sig friheter. (t.ex tafsar eller på annat sätt kränker mig)
Citera
2011-09-20, 22:15
Medlem
Visdomsmannens avatar
Citat:
det är så tröttsamt med den där gamla jarongen. Feminism handlar om jämställdhet. Om lika rättigheter och skyldigheter för alla, oavsett kön, klass, ras, sexualitet osv. Inte om sårade känslor för att man inte fått tillräckligt mycket ragg på krogen eller för att man är ful.
Jag har observerat följande "sammanträffande": feminister tenderar att vara fula tjejer, ju mer radikala desto fulare är de. Så är det bara, och min gissning är att det är något psykologiskt hos dessa tjejer som får de att tjäna sig underlägsna och orättvist behandlade. På det strukturella planet så är ju premissen att kvinnor blir strukturellt felbehandlade, felaktig; så det mansförakt som uppvisas är irrationellt och har antagligen psykologiska problem som orsak vilket tar sig uttryck i samhällsengagemang om "ojämställdhet". Den feministiska rörelsen baseras på irrationella samhällsanalyser och livnär sig på dessa typer av svagsinta tjejer.

Skärp till dig och släpp skiten i stället, du är inget offer för strukturella orättvisor.
Citera
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Så rent biologiskt vill ni befrukta en massa kvinnor? Men i verkligheten håller ni ju på att skita ner er om ni tror att ni har gjort en kvinna med barn. Nej du Q, den där går jag inte på...

Ja, rent biologiskt så är både mannen och kvinnan inställda på att föröka sig, därav sexualdriften hos båda könen. Det är väl dessutom ingen överraskning att folk som lever i en relation även är otrogna och det är ingen liten klick vi pratar om.

I våra dumma outvecklade hjärnor (då menar jag hela mänskligheten) så är våran sexualdrift inte programmerad till vetskapen om att ligga tillsammans = reproduktion. Det finns till och med primitiva stammar som inte har gjort (den aktiva) kopplingen mellan sex och graviditeter.

Ur ett rent darwinistiskt perspektiv så är det en fördel om varje individ förökar sig med så stor spridning av andra individer som bara är möjligt. Detta för att sannolikheten att åtminstone en av avkommorna ska få en fördelaktig genuppsättning.

Således: Rent biologiskt så ligger det oss (män) an att befrukta så många kvinnor som möjligt. Sen kan vi beta av det här med att vara "kär" när vi ändå håller på. Nyförälskelsestadiet i en romans brukar oftast vara i ungefär ett år give or take. Detta är den tiden det alltså är tänkt att det ska ta för mannen att befrukta kvinnan, skydda henne under graviditeten och stanna vid kvinnans sida tillräckligt länge för att avkomman ska kunna klara sig tillsammans med modern.

Den energimängd och risk som går åt för en kvinna att avla fram ett barn (ca 9 mån) är betydligt mer än vad det går åt för en man (i genomsnitt 5-30 minuters samlag). Varför det är extra viktigt att kvinnan väljer en man som hon anser är av "det rätta virket". Kvinnor väljer en man, rent undermedvetet, på premisserna att hon vill föda söner som andra kvinnor vill knulla med = biologisk success.

Jag förenklar väldigt mycket nu.

Det som däremot INTE finns med i våra primathjärnor är att para sig med en hona innebär ett livslångt engagemang och att man "blir fast" vid denna kvinna. Många är säkert överlyckliga och glada när barnet väl kommer till världen, men vid oplanerade graviditeter, där mannen inte har något att säga till om så fort säden lämnat kroppen, så kan jag tänka mig att ångesten är rätt stor över både den ekonomiska och sociala situationen man har hamnat i.

Allt för att vi bara följde våra djuriska instinkter, tänkte med kuken och sprutade i den där kvinnan. Fast ur ett rent darwinistiskt tankesätt, så var ju det en lyckad process, men apan ville inte ha bagaget, så att säga.
Citera
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
i just den diskussionen sågs det som ett problem. En lärare hade bett flickorna i klassen att klä sig mindre utmanande för att killarna inte kunde koncentrera sig på skolarbetet.
Då blir det bättre om man inte går lättklädd till skolan, om man inte accepterar blickar, eller om man vill att koncentrationen inte ska upphöra. Det hänger inte ihop, en tjej som är blyg och vill inte få uppmärksamhet går inte till skolan lättklädd.
Men tjejerna,i den åldern, vill ju ha uppmärksamhet. Det är vad de just strävar efter, inte alla, men rätt så många.
Citera
2011-09-20, 22:16
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Gå och hör efter vid närmsta moské!

nu pratar vi om en vanlig gymnasieklass. Inte en moské. Och det här är sverige. Jag går inte in i en moske i hor-outfitten, men i övrigt så får jag klä mig hur jag vill oavsett om det är burka eller kortkort.
Citera
2011-09-20, 22:16
Medlem
Caens avatar
Citat:
att barn inte får möjligheten att utveckla sina personligheter och egenskaper utan att pressas in i en roll tycker jag absolut är nåt att hetsa upp sig för! Jag har två barn. Jag vill att de ska få vara sig själva. Få vara barn. Inte sina kön.
Så därför ska de inte kläs i kläder som på något som helst sätt han kopplas till något kön eller?
Barn har faktiskt egna viljor också, det hade åtminstone jag och mina syskon som barn.
På vilket sätt hindrar en klänning din dotter ifrån att utveckla en egen personlighet och egenskaper?
Vilket fjanteri, tror knappt det är sant när man hör sånt här. Men klä du dina barn i gråa lakan så att de kan utveckla sina egna personligheter och åsikter.. Eller vänta var det dina åsikter?
Citera
2011-09-20, 22:17
Bannlyst
Citat:
nu pratar vi om en vanlig gymnasieklass. Inte en moské. Och det här är sverige. Jag går inte in i en moske i hor-outfitten, men i övrigt så får jag klä mig hur jag vill oavsett om det är burka eller kortkort.
Ta kortkort
Citera
2011-09-20, 22:18
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
jag är medveten om att kläder sänder signaler. Men om jag har en kort kjol eller urringad tröja så ska inte jag skuldbeläggas om en man tar sig friheter. (t.ex tafsar eller på annat sätt kränker mig)
Såklart inte. Finns det svenska mm som gör det? Låter mer som en blattesak faktiskt.
Citera
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto
Då blir det bättre om man inte går lättklädd till skolan, om man inte accepterar blickar, eller om man vill att koncentrationen inte ska upphöra. Det hänger inte ihop, en tjej som är blyg och vill inte få uppmärksamhet går inte till skolan lättklädd.
Men tjejerna,i den åldern, vill ju ha uppmärksamhet. Det är vad de just strävar efter, inte alla, men rätt så många.

än en gång; det är inte flickornas fel om killarna inte kan koncentrera sig på lektionerna. Och lösningen är då inte at begränsa flickornas frihet. Då får väl pojkarna sitta bakom skärmar eller ha en pappåse på huvudet.
Citera
Medlem
du beter dig som en barnunge, vi hade en tjej i klassen under högstadiet som hade string trosorna ovanför jeansen (feminist kallade hon sig för med) hon sökte inte alls blickar, det är ju männens fel som glor.. Absolut.
tessan var jätteoskyldig. Vågar inte ens tänka på hur hon ser ut 8 år senare.
Citera
Medlem
Citat:
jag klär mig inte som ett sexobjekt. Jag har stora pattar och de flesta tröjor blir urringade för mig. Jag köper vanliga kläder i vanliga butíker men utbudet är litet.
Hur kan du då klaga att män tar sig en titt? Du kollar väl om en vältränad kille tar av sig tröjan en varm sommardag? Tog han av sig tröjan för DIN njutning? Nej. Men det är fritt fram att kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in