2011-09-20, 22:09
Medlem
Vad hade hänt om vi män skapade en facebookgrupp där vi uttryckte oss såhär mot kvinnor? Fyfan vad jag HATAR feminister.
Citera
2011-09-20, 22:09
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligneto
Att ha på nazikors är förbjudet för att vissa ser det som kränkande, att ha på sig mössa ses av lärarna som störande... det är först när något som är klart associerat till vad kvinnor gör som det inte SKA ses som ett problem

på vilket sätt kränker en urringad tröja människor?
Citera
2011-09-20, 22:11
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Vad hade hänt om vi män skapade en facebookgrupp där vi uttryckte oss såhär mot kvinnor? Fyfan vad jag HATAR feminister.
Starta en grupp! "män som hatar kvinnor".
Citera
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Tja... Att en flicka gillar rosa och använder klänning samt att olika reklamer riktar sig till olika kön tycker åtminstone inte jag är något att hetsa upp sig för?
Någon måtta får det faktiskt finnas på dessa bittra "kvinnor"..

att barn inte får möjligheten att utveckla sina personligheter och egenskaper utan att pressas in i en roll tycker jag absolut är nåt att hetsa upp sig för! Jag har två barn. Jag vill att de ska få vara sig själva. Få vara barn. Inte sina kön.
Citera
Medlem
Lignetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
på vilket sätt kränker en mössa människor? Säger inte att du har fel i att man ska få ha på sig det man känner för, utan att det är mer accepterat att klaga på saker associerade med män
Citera
2011-09-20, 22:13
Medlem
parkmattans avatar
Citat:
jag skiter fullständigt i om folk tittar på mig. Jag är ganska tjusig så det bjuder jag på. Jag vill däremot inte höra att jag ska ta ansvar för mäns sexualdrift eller impulskontroll.
Ber om ursäkt om du redan svarat på det tidigare i tråden, då har jag missat det. Men vad menar du med " mäns sexualdrift eller impulskontroll", beroende på hur du klär dig kommer du uppfattas och behandlas på olika sätt men det rättfärdigar inte på något sätt ett svinaktigt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
har du sett utbudet i affärerna? Det är tamejfan omöjligt att hitta tröjor UTAN urrigning. Speciellt när man har stor byst och kort överkropp. Nej, jag har inget intresse av att män ska glo på mig och om så vore, så ger det ingen rätten att vara respektlös. Att vilja attrahera motsatta könet är en naturlig drift.
Köparna styr utbudet så alltså måste urringning vara populärast. Butikkedjorna vill tjäna så mycket pengar som möjligt och bryr sig inte om något annat tror jag i alla fall.
Citera
Medlem
Så när min äldsta syster å mamma köpte mig leksaker som pistoler,turtles och tog mig på våldsamma biografer, så blev jag inpräglad i en könsroll? Jag är alltså ett offer?!
Citera
Medlem
Caens avatar
Citat:
Gå och hör efter vid närmsta moské!
Citera
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Men varför vill du klä dig som ett sexobjekt men inte ses som det? Jag förstår inte din logik. Du vill bli behandlad med respekt men du klär dig utmanande? Det är som om jag hade kommit in med Lil Waynes gangster outfit på ett möte som handlar om hur barnen mår i skolan. Det går inte ihop.

jag klär mig inte som ett sexobjekt. Jag har stora pattar och de flesta tröjor blir urringade för mig. Jag köper vanliga kläder i vanliga butíker men utbudet är litet.
Citera
2011-09-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ligneto
på vilket sätt kränker en mössa människor? Säger inte att du har fel i att man ska få ha på sig det man känner för, utan att det är mer accepterat att klaga på saker associerade med män
keps/basker är jättefarligt enligt skoledning, men för all del bär sjal inomhus det stärker muslimska kvinnors identitet.
Citera
2011-09-20, 22:14
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
att barn inte får möjligheten att utveckla sina personligheter och egenskaper utan att pressas in i en roll tycker jag absolut är nåt att hetsa upp sig för! Jag har två barn. Jag vill att de ska få vara sig själva. Få vara barn. Inte sina kön.
Ja. Sen om de retas och blir mobbade är inte deras fel. Att de tar livet av sig vid 14 gör inte heller nåt. De fick ju vara sig själva. Heeela världens fel utom ditt egos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in