2011-09-20, 22:19
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visdomsmannen
Jag har observerat följande "sammanträffande": feminister tenderar att vara fula tjejer, ju mer radikala desto fulare är de. Så är det bara, och min gissning är att det är något psykologiskt hos dessa tjejer som får de att tjäna sig underlägsna och orättvist behandlade. På det strukturella planet så är ju premissen att kvinnor blir strukturellt felbehandlade, felaktig; så det mansförakt som uppvisas är irrationellt och har antagligen psykologiska problem som orsak vilket tar sig uttryck i samhällsengagemang om "ojämställdhet". Den feministiska rörelsen baseras på irrationella samhällsanalyser och livnär sig på dessa typer av svagsinta tjejer.

Skärp till dig och släpp skiten i stället, du är inget offer för strukturella orättvisor.
Haha har en tjej i min klass som är ful som stryk. En dag såg jag henne läsa en bok om våldtäkt.
Ja hon är feminist.
Sorry för offtopic
Citera
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Så därför ska de inte kläs i kläder som på något som helst sätt han kopplas till något kön eller?
Barn har faktiskt egna viljor också, det hade åtminstone jag och mina syskon som barn.
På vilket sätt hindrar en klänning din dotter ifrån att utveckla en egen personlighet och egenskaper?
Vilket fjanteri, tror knappt det är sant när man hör sånt här. Men klä du dina barn i gråa lakan så att de kan utveckla sina egna personligheter och åsikter.. Eller vänta var det dina åsikter?

mina barn har kläder i regnbågens alla färger. Bra mycket mer färglatt än den där blå/grå och rosa massan man ser på förskolorna.

Barn påverkas av sin omgivning. HUr vi klär oss påverkar hur vi blir uppfattade och hur vi blir uppfattade påverkar hur vi blir bemötta och hur vi blir bemötta påverkar vår självkänsla. Detta speciellt för barn som inte kan tänka kritiskt och som saknar erfarenhet och kunskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
än en gång; det är inte flickornas fel om killarna inte kan koncentrera sig på lektionerna. Och lösningen är då inte at begränsa flickornas frihet. Då får väl pojkarna sitta bakom skärmar eller ha en pappåse på huvudet.
Det ÄR flickornas fel om de bär urringat och om det stör pojkarna. Om flickorna inte bar urringat så hade de inte glott. Men nu gör de det. Förstår du roten av problemet?
Citera
2011-09-20, 22:20
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Hur kan du då klaga att män tar sig en titt? Du kollar väl om en vältränad kille tar av sig tröjan en varm sommardag? Tog han av sig tröjan för DIN njutning? Nej. Men det är fritt fram att kolla.
jag har inte klagat på att män tittar.
Citera
2011-09-20, 22:21
Medlem
Citat:
än en gång; det är inte flickornas fel om killarna inte kan koncentrera sig på lektionerna. Och lösningen är då inte at begränsa flickornas frihet. Då får väl pojkarna sitta bakom skärmar eller ha en pappåse på huvudet.
Du är ju dum i huvudet, klart som fan man dras till en tjej som har kort kjol (t.ex.)? Sätt tjejen bakom en skärm istället, hade inte du blivit störd om en kille stod och gjorde helikoptern framför dig?
Citera
2011-09-20, 22:21
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Ja, rent biologiskt så är både mannen och kvinnan inställda på att föröka sig, därav sexualdriften hos båda könen. Det är väl dessutom ingen överraskning att folk som lever i en relation även är otrogna och det är ingen liten klick vi pratar om.

I våra dumma outvecklade hjärnor (då menar jag hela mänskligheten) så är våran sexualdrift inte programmerad till vetskapen om att ligga tillsammans = reproduktion. Det finns till och med primitiva stammar som inte har gjort (den aktiva) kopplingen mellan sex och graviditeter.

Ur ett rent darwinistiskt perspektiv så är det en fördel om varje individ förökar sig med så stor spridning av andra individer som bara är möjligt. Detta för att sannolikheten att åtminstone en av avkommorna ska få en fördelaktig genuppsättning.

Således: Rent biologiskt så ligger det oss (män) an att befrukta så många kvinnor som möjligt. Sen kan vi beta av det här med att vara "kär" när vi ändå håller på. Nyförälskelsestadiet i en romans brukar oftast vara i ungefär ett år give or take. Detta är den tiden det alltså är tänkt att det ska ta för mannen att befrukta kvinnan, skydda henne under graviditeten och stanna vid kvinnans sida tillräckligt länge för att avkomman ska kunna klara sig tillsammans med modern.

Den energimängd och risk som går åt för en kvinna att avla fram ett barn (ca 9 mån) är betydligt mer än vad det går åt för en man (i genomsnitt 5-30 minuters samlag). Varför det är extra viktigt att kvinnan väljer en man som hon anser är av "det rätta virket". Kvinnor väljer en man, rent undermedvetet, på premisserna att hon vill föda söner som andra kvinnor vill knulla med = biologisk success.

Jag förenklar väldigt mycket nu.

Det som däremot INTE finns med i våra primathjärnor är att para sig med en hona innebär ett livslångt engagemang och att man "blir fast" vid denna kvinna. Många är säkert överlyckliga och glada när barnet väl kommer till världen, men vid oplanerade graviditeter, där mannen inte har något att säga till om så fort säden lämnat kroppen, så kan jag tänka mig att ångesten är rätt stor över både den ekonomiska och sociala situationen man har hamnat i.

Allt för att vi bara följde våra djuriska instinkter, tänkte med kuken och sprutade i den där kvinnan. Fast ur ett rent darwinistiskt tankesätt, så var ju det en lyckad process, men apan ville inte ha bagaget, så att säga.

Excellent och pedagogiskt!
Citera
2011-09-20, 22:22
Medlem
Så det är bara kvinnor som har det orättvist, inte män?

Vissa tjejer jag har på min kontaktlista (på facebook) gnäller över killar, väldigt sällan tvärtom. Kvinnor har stor fördel vid domstol gällande misshandel, när kvinnor misshandlar män är det ingen som bryr sig. Det finns kvinnojourer runt om i landet, inte en enda för killar.

"Kvinnor får lägre lön."
Detta stör jag mig mest på, är förvisso sant, men:
Betyget tjejer går ut med i högstadiet är i genomsnitt högre än det killar går ut med.
Sedan är det killar som väljer de "bättre" linjerna på gymnasiet, som leder till högre betalda jobb. På teknik/natur är det flest killar än tjejer (särskilt på teknik), på samhällsprogrammet är det fler tjejer än killar.

"Men män får ju mer lön än kvinnor för samma jobb!"
Tror inte detta gäller i stor utsträckning numera. Inom förskolan är det kvinnor som får mer än män. Nu beror detta på att kvinnor har större erfarenhet än män inom yrket, men ni förstår grejen.

Anledningen till att fler män har chefsposter än kvinnor är för att män oftast är mer bestämda i sin personlighet, och det är det som krävs för att vara chef till stor del. Sedan nuförtiden anställer man ofta kvinnor till en hög post bara för att "fylla kvoten", när en man kanske passar bättre där i det tillfället.

Man väljer sitt eget öde. De kvinnor som gnäller på män är de som bara vill skylla sitt eget misslyckande på något.

Over and out (feminists never lwapimm).
Citera
Medlem
Citat:
Jag är nöjd med de kläder jag har. Jag bara påpekar att jag inte klär mig som jag gör för att jag söker manlig bekräftelse.

Du får det att låta som något negativt att söka manlig bekräftelse när det är precis helt tvärtom, det är något extremt positivt och uppskattat. Män söker bekräftelse från kvinnor hela tiden och skäms inte ett dugg över det.
Citera
Medlem
Jag har bara skummat igenom inläggen på sidan, men har varken hittat något "manshat" eller exempel på där "män förtrycks"...
Citera
Medlem
Citat:
jag har inte klagat på att män tittar.
Det gjorde du ju precis i de tidigare inläggen.
Citera
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Det ÄR flickornas fel om de bär urringat och om det stör pojkarna. Om flickorna inte bar urringat så hade de inte glott. Men nu gör de det. Förstår du roten av problemet?

nej det är inte flickornas fel. pojkarna är inga viljelösa djur.
Citera
2011-09-20, 22:23
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Det är inte heller killarnas fel, det är inte heller tjejernas fel. I just det här fallet så tycker jag att det är lärarens fel som sätter begränsningar. Men jag tänker kolla på tjejer hur mycket jag vill så länge de tar det som en komplimang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in