Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-20, 22:07
Medlem
Slutet
Citera
2013-10-20, 22:17
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Slutet

Jag tror bara de hotar Saga, hon är för viktig för att kidnappas!
Gigolon kom Alexander på spåren när han läste sin frus iPad.

Min teori är verkligen att Alexander har något med detta att göra, vad tror ni andra?
Citera
2013-10-20, 22:19
Medlem
Vilket slut. Man kan ju inte vänta en hel vecka på att få se fortsättning.
Helt omöjligt att ha en kvalificerad gissning om vem som ligger bakom det hela. Men ni som såg den första "säsongen" minns väl även ni att mycket händer i sista avsnittet och det går nästan inte att hänga med.

Edit: Alexander, är det han som dödade Claudio nu i slutet med spaden?
Citera
2013-10-20, 22:22
Bannlyst
Korkat av poliserna att inte stanna och vänta in djurmaskerna när de kommer tillbaka till det huset där kvinnan satt i bur?!
Citera
2013-10-20, 22:23
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kogarn
Vilket slut. Man kan ju inte vänta en hel vecka på att få se fortsättning.
Helt omöjligt att ha en kvalificerad gissning om vem som ligger bakom det hela. Men ni som såg den första "säsongen" minns väl även ni att mycket händer i sista avsnittet och det går nästan inte att hänga med.

Edit: Alexander, är det han som dödade Claudio nu i slutet med spaden?

Alexander är den "otrogna" mannen! Nu vet man ju inte om de va han som drog spaden i bakhuvudet på Claudio, men mycket talar väl för det!?
Citera
2013-10-20, 22:33
Medlem
Förstår inte hur den där recensenten i svd kunde skriva att Saga blivit förutsägbar. Visst, eftersom vi känner karaktären bättre nu så blir man mindre överraskad av hennes kommentarer, det är ju naturligt, men det kommer ändå ständigt in oväntade inslag. Kommentaren till barnflickan från förra veckan att "du är utbytbar", beslutet att ta in på hotell helt plötsligt, mm.

Jag tycker dom gör en rätt intressant karaktärsutveckling idag. Saga var väldigt animerad och engagerad i att pressa Laura att minnas, grejen med pistolen var extrem men på ett bra sätt. Testar gränserna, liksom. Gillar även att hon blev sårad av Rasmus ord.

Intressant också att Martin verkligen försöker få Jens att känna skuld, som en person här i forumet gissade på för nån vecka sen.
Citera
2013-10-20, 22:34
Medlem
Tycker det börjar bli omotiverat mycket offer nu. Kan det vara så att folket i djurhuvudena inte heller är de som utför morden, utan de är budbärare som förmedlar budskapen? Hoppas verkligen inte de ger sig på Saga, hon som börjat visa att hon också kan bli sårad. Sagas kollega Rasmus som hon är lite kritisk mot ibland för att han inte får fram något som för saken vidare, han verkar ju ha kontakt med personer de är ute efter på något sätt. En hel del skeenden påminner om första omgången av serien, typiska karaktärer som passerar förbi. Eftersom Martin besöker Jens i fängelset så har han säkert något att komma med i ärendet.
Senast redigerad av Stockholmspanarn 2013-10-20 kl. 22:38.
Citera
2013-10-20, 22:45
Medlem
Alltså sablarns vad läskigt det är. Det här avsnittet var värst hittills. Hu för det som hände Julian. Och nu är det mycket katten på råttan, råttan på repet. Alltså vem är hjärnan bakom? Och är det till sist bara en som styr de andra?
Citera
2013-10-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Alltså sablarns vad läskigt det är. Det här avsnittet var värst hittills. Hu för det som hände Julian. Och nu är det mycket katten på råttan, råttan på repet. Alltså vem är hjärnan bakom? Och är det till sist bara en som styr de andra?

Ja, det är en intressant fråga. I första säsongen så använde Jens visserligen psyksjuka till att mörda i ett avsnitt, men arbetade utöver det ensam. Här är det många inblandade, men jag tror som dig att det är en ensam person som är hjärnan bakom.

Frågan som jag har: är medhjälparna med djurmaskerna mer av amatörer som anlitas? Dom första fyra spårades snabbt av polisen och den här nya gruppen lämnade också ett fingeravtryck bakom sig så polisen snabbt kunde hitta huset. Eller var det avsiktligt?
Citera
2013-10-20, 22:58
Medlem
Alltså det som hände Julian. Det är där som själva orsaken till allt ligger tror jag. De utför experiment på människor. Varför? För att hitta något? Något som kan användas i krigföring? Ett läkemedel? Botemedel? Kan det finnas en koppling till systern som är döende? Kan hennes bror vilja utföra experiment?
Äh, jag har ingen aning. Gissar mest och famlar i luften.
Citera
2013-10-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Alexander är den "otrogna" mannen! Nu vet man ju inte om de va han som drog spaden i bakhuvudet på Claudio, men mycket talar väl för det!?
Jag tror Alexander är en av aktivisterna, det hade förklarat kopplingen till det hela. Claudio kommer troligen gå samma tragiska död till mötes som Julian. Alexanders sena ankomster beror på möten med aktivisterna och bröstförstoringen var bara en grej för att hans fru ska tro att han är otrogen.
Citera
2013-10-20, 23:15
Medlem
Jag blir inte klok på varför de bara gjort experiment på Julian som vi vet. Det var ju fler på listan men inga vi känner till. Om de ville ha fler att göra tester på kunde de ju ha plockat hela den första kvartetten t ex. Istället lät de polisen hitta de kropparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in