Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-21, 22:10
Bannlyst
Tja, det var en helt okej start av "Bron". Inget fel på intrigen, men visst håller jag med om att Sofia Helins figur känns kall och stel (men det är säkert meningen) och att dialogen var pinsam emellanåt... Får se dock om man orkar följa detta i 10 avsnitt. Jag är dålig på att följa serier över huvud taget...

Varför finns det ingen tråd om "Lykke" förresten? Vad tycker ni om den? Själv orkade jag med två-tre avsnitt men har nu gett upp... Alldeles för skruvat för min smak.
Citera
2011-09-21, 22:11
Medlem
"Jaha, du tror att mitt samarbete med Rodhe skulle påverkas negativt om jag anmäler honom för tjänstefel. Hur tänker du då?" Herregud...
Citera
2011-09-21, 22:13
Medlem
mishimas avatar
Noterade ni vad de tidningarna hette? Observanten, Aftenposten och Press Direkt...Vafan!
Citera
2011-09-21, 22:13
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
"Jaha, du tror att mitt samarbete med Rodhe skulle påverkas negativt om jag anmäler honom för tjänstefel. Hur tänker du då?" Herregud...

Dom har wikipediat en artikel om aspergers syndrom och sedan baserat hela hennes karaktär på den. Därför det blir plumpt och stelt.
Citera
2011-09-21, 22:19
Medlem
Störde mig på den från första scenen, bara för att man släcker lyset på bron garanterar väl det knappast att det inte kommer att komma några bilar. Både danska och svenska bilar brukar väl ha lysen?
Citera
2011-09-21, 22:24
Bannlyst
Och varför fanns det inget blod och annat kladd på den styckade kroppshalvan?
Citera
2011-09-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Störde mig på den från första scenen, bara för att man släcker lyset på bron garanterar väl det knappast att det inte kommer att komma några bilar. Både danska och svenska bilar brukar väl ha lysen?

Antagligen så funkar inte bommarna som är på svenska sidan. Men bilarna skulle ju ändå kunna komma från danska sidan.
Citera
2011-09-21, 22:31
Medlem
En sämre karaktär än Saga Norén var det länge sedan jag såg, överlag var det faktiskt helt värdelösa karaktärer och skådespelare.

Stackars Kim Bodnia...
Citera
2011-09-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har länge eftersökt ett kriminaldrama som utspelas i Malmö, men trailern och intervjuerna sänker faktiskt förväntningarna. Det ser rätt klyschigt ut. Kommer ändå att följa det. Roligt med något som utspelas där man själv bor.
Får inte du nog av kriminaldrama i sydsvenskan:-)
Citera
2011-09-21, 22:50
Medlem
Constaits avatar
Kommer vara med på ngt avsnitt, när de är på Kulturbolaget i Malmö. Skulle egentligen vara statist där men fick en "bättre" roll som Daniels kompis (Christian Hillborg) ^^

Haha, min vän som var statist fick 300 kronor för en dag medans jag fick hela 3000 kr
Senast redigerad av Constait 2011-09-21 kl. 22:54.
Citera
2011-09-21, 22:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Får inte du nog av kriminaldrama i sydsvenskan:-)

Det är ju ingen TV-serie. I Malmö finns egentligen de perfekta ingredienserna för en svensk The Wire.
Citera
2011-09-21, 23:03
Medlem
Hakapelitas avatar
Nej det var inget vidare, bara hoppas att det blir bättre.
Saga tänker jag inte gå in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in