Citat:
Ursprungligen postat av
Shiv3r
Samtidigt, varför skulle Bodil slå ihjäl Claudio? Hon behövde knappast tysta honom genom att döda honom iom att hon skulle vara hans förläggare för boken.
Oliver och Alexander hade större motiv. Oliver mer än Alexander. Alexander var ju uppenbarligen trött på sin fru men Oliver hade nog velat förhindra att hans syrras legacy smutsades ner av gigoloknull. (Eller så var han bara svartsjuk på honom). Som jag har varit inne på förut kan Oliver ha vetat var Claudio befann sig iom att han var med Bodil när Claudio smsade.
Även intressant att Alexander studsade på att Claudio blev giftmördad. Tror Alexander misshandlade honom och att Oliver hittade honom efteråt.
jo, sant, det e bara det att jag alltid "ser" Bodil i försöksrummet, men jag tycker det känns långsökt att Oliver skulle hitta Claudio. . .
Jag har varit inne på Oliver länge, men det känns så övertydligt när han sitter och smiskar köttflöjten till övervakningsbilder av sin syster hmm... Vi ska tro att det är Oliver, men SMSet till TunnDumparen kom ju från medisonus lokaler, och där har inte alla tillträde. Oliver kan ju mycket möjligt ha spenderat tid där på natten under namnet Mikkel Höst eller vad det nu var. Som tidigare nämnts i tråden så är ju Plastikkirurgen en mycket känd dansk skådespelare och antagligen kommer ha betydelse.