Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Jag kan inte ge någon motivering varför, men varje gång jag ser personen i skyddskläder testa gifter på patienterna i testrummet så tänker jag... Bodil
Det finns kopplingar, om än långväga kanske, men det kanske är mer tydligt än vi tror. Bodil ligger med Alexander, Bodil ska skriva Victorias bok, hon är ju mitt i smeten. Hon har dessutom något lurigt i blicken som inte riktigt går att sätta fingret på. Hon dödade nog Claudio i alla fall, kanske tillsammans med Alexander.

Samtidigt , hur skulle Bodil komma in på medisonus, gaaah

Samtidigt, varför skulle Bodil slå ihjäl Claudio? Hon behövde knappast tysta honom genom att döda honom iom att hon skulle vara hans förläggare för boken.

Oliver och Alexander hade större motiv. Oliver mer än Alexander. Alexander var ju uppenbarligen trött på sin fru men Oliver hade nog velat förhindra att hans syrras legacy smutsades ner av gigoloknull. (Eller så var han bara svartsjuk på honom). Som jag har varit inne på förut kan Oliver ha vetat var Claudio befann sig iom att han var med Bodil när Claudio smsade.

Även intressant att Alexander studsade på att Claudio blev giftmördad. Tror Alexander misshandlade honom och att Oliver hittade honom efteråt.
Citera
2013-11-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Samtidigt, varför skulle Bodil slå ihjäl Claudio? Hon behövde knappast tysta honom genom att döda honom iom att hon skulle vara hans förläggare för boken.

Oliver och Alexander hade större motiv. Oliver mer än Alexander. Alexander var ju uppenbarligen trött på sin fru men Oliver hade nog velat förhindra att hans syrras legacy smutsades ner av gigoloknull. (Eller så var han bara svartsjuk på honom). Som jag har varit inne på förut kan Oliver ha vetat var Claudio befann sig iom att han var med Bodil när Claudio smsade.

Även intressant att Alexander studsade på att Claudio blev giftmördad. Tror Alexander misshandlade honom och att Oliver hittade honom efteråt.

Vilken fet hycklare Alexander är för övrigt. Han bedrar sin fru med hennes egen syster, men tycker sig ändå ha rätt att slå ner vad han tror är fruns älskare.

Men nu vet vi åtminstone varför han låg i sängen och stirrade i taket. Han hade ju själv just varit med Bodil och visste att vinglaset därför inte kunde vara hennes.
Citera
2013-11-04, 20:07
Medlem
Är det bara jag som reagerat på scenen där den där indiska tjejen som jobbar åt Caroline frågar om det ska vara kranvatten eller flaskvatten. Kan hon ha något med allting att göra? För det var ju massa kranvatten som blev förgiftat senare vid den där explosionen.
Kanske är ett riktigt långskott men kan det vara så att hon försöker förgifta alla deltagarna på toppmötet med vattnet? Alltså indiern som jag inte vet vad hon heter nu. För jag är nästan säker på att den där miljömötet eller vad det är som Caroline planerar är "avslutningen" annars.
Citera
2013-11-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebaron
Är det bara jag som reagerat på scenen där den där indiska tjejen som jobbar åt Caroline frågar om det ska vara kranvatten eller flaskvatten. Kan hon ha något med allting att göra? För det var ju massa kranvatten som blev förgiftat senare vid den där explosionen.
Kanske är ett riktigt långskott men kan det vara så att hon försöker förgifta alla deltagarna på toppmötet med vattnet? Alltså indiern som jag inte vet vad hon heter nu. För jag är nästan säker på att den där miljömötet eller vad det är som Caroline planerar är "avslutningen" annars.

Haha, ja det är nog bara du. Snurrigaste teorin i tråden!
Citera
2013-11-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebaron
Jag tror inte att den tjejen är annat än god, är det Dharma hon heter. Men den kan vara av betydelse att alla deltagarna kommer att dricka kranvatten. Lite gift i det och så förgiftas hela toppmötet.
Kan Oliver eller gm vara emot EU? Eller varför skulle man vilja göra en sådan sak. Ska Viktoria bli förgiftad? Äh, känns lite långsökt.
Citera
2013-11-04, 23:37
Medlem
Jo men från början kändes ju Anna-Dea också bara god. Och det känns som hinten med kranvattnet var lite lik den med Anna-Dea och saftglaset. Jag säger inte att det är Dharma (om hon nu heter så) som ligger bakom allt men att hon kan vara en bricka i spelet. Det känns inte som dom skulle tagit upp det med vattnet om det inte hade någon betydelse alls.
Citera
2013-11-05, 00:16
Medlem
1979s avatar
Ganska ojämn kvalitet på säsong 2. Töntigt att det är ett grågrönt filter. Tjejen driver Aspergergrejen för långt.

Det får godkänt. Var inte första säsongen mycket bättre?
Citera
2013-11-05, 00:29
Medlem
Är serien Bron lika populär på andra sidan sundet (d.v.s i Danmark)?
Hoppas på en till säsong. Säsong 2 håller t.om högre klass än 1:a säsongen.
Citera
2013-11-05, 00:44
Medlem
Men Jesus varför skulle mötesdeltagarna dricka vattnet nu? Tror ni samhället kommer hålla tyst om att vattnet är giftigt?
Citera
2013-11-05, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r

jo, sant, det e bara det att jag alltid "ser" Bodil i försöksrummet, men jag tycker det känns långsökt att Oliver skulle hitta Claudio. . .

Jag har varit inne på Oliver länge, men det känns så övertydligt när han sitter och smiskar köttflöjten till övervakningsbilder av sin syster hmm... Vi ska tro att det är Oliver, men SMSet till TunnDumparen kom ju från medisonus lokaler, och där har inte alla tillträde. Oliver kan ju mycket möjligt ha spenderat tid där på natten under namnet Mikkel Höst eller vad det nu var. Som tidigare nämnts i tråden så är ju Plastikkirurgen en mycket känd dansk skådespelare och antagligen kommer ha betydelse.
Citera
2013-11-05, 10:34
Medlem
Kollade precis på första avsnittet och fyfan vad irriterad man blev på henne.
Citera
2013-11-05, 11:03
Medlem
Jaha, då åker fb-oskulden, hade hoppats på ett tyngre ämne, men en hygglig TV-serie får duga...

Lite intressanta grejer:

- När Victoria bestämt sig för att ställa upp som key-note speaker ber Caroline om bilder, Dahrma plockar fram fyra stycken och får frågan typ: "är de tagna före eller efter?" och får svaret "Efter". Före eller efter vad? Sjukdomsbeskedet? Eller något annat?

- Mannen som skulle vara key-note speaker förgiftades, men de hittade ingen groda när de letade i butiken och hemma hos honom, gissningsvis gjordes det inte av "cellen" utan direkt av "mother of three" för att undanröja just honom. Det som talar emot det är att "cellen" hade en text om köttproduktion i sin andra film. Dock kändes den texten lite inslängd i förhållande till övriga i filmens innehåll som framförallt handlade om tigerräkor. Kan "mother of three" sagt åt dem att komplettera filmtexten med denna extratext när filmen gjordes?

- Testprotokollet som fylls i när Julian/Ramon dör, där står det "Phase II injection". Kan Phase I vara de som hittades på båten? Det står injection, vilket innebär att det enbart är de som tagits livet av under kontrollerade former som avses, de som hamnat i tunnorna.

- När Claudio messar till Bodil att han är på väg till hennes syster, så berättar hon det för Oliver, han "stelnar till" när han hör namnet Claudio. Syrran kanske har berättat att en gigolo vid namn Claudio har bånkat på henne. Han är då rädd att det ska svärta ner namnet.

- Axel, Lauras pappa, är en skum filur. För det första så ser han inte ett dugg förvånad ut i avsnitt 1 när ett fartyg nästan kör över hans seglande dotter, när hon ställer frågan om fartyget gick på grund svarar han kort "det vet jag inte" och ställer en motfråga om något helt annat. Han verkar på något märkligt sätt både mån om och likgiltig inför hur det går för hans dotter. Det var mig veterligen bara han och polisen som visste att Laura kände igen gärningsmannen efter sin dröm.

- Det är två stycken som älskar kameror, det är Oliver och Axel (Lauras pappa). Filmerna från rummet där folk avrättas görs troligen med en systemkamera, medan Oliver verkar gilla små kluriga gömda kameror och Axel har flera filmkameror, han jobbar tydligen som filmfotograf. Ingen av deras filmer man fått se påminner om de i avrättningsrummet.

- Den struliga polisen som tar egna initiativ är en klassisk Hans Rosenfeldt-karaktär, i hans böcker finns en motsvarande polis som ställer till skit hela tiden när han tar egna initiativ, men någon gång ibland blir det bra.

Så min slutsats blir att Oliver definitivt är storskurken, och han planerar att ta livet av sin syster under toppmötet där han sett till att hon blivit key-note-speaker genom att avrätta konkurrenten. Vad hans högre syfte är, ja det är en bra fråga... Nu behöver han testa hur en kvinna reagerar på giftet och avsnitt 8 lär inledas med att Laura ligger på britsen och får en spruta i armen. Övriga som kan vara inblandade är Bodil och Axel, men hur och när, det får någon annan lista ut. Jag tror att Jens kommer att hitta en vinkel de andra inte sett och därmed hjälpa till att rädda livet på Victoria (åtminstone för stunden). Huruvida hon verkligen är sjuk eller bara är sjuk pga att Oliver lider av någon Münchhausen-släng återstår att se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in