2014-08-09, 19:29
Medlem
Jag vill bara klargöra att jag inte tror det är så som medierna och familjerna tror att det handlar om avlidna släktingar och andra människor, utan handlar om demoner som tycker om att vilseleda människor.

Man blir mer eller mindre mottaglig för andevärlden genom att t.ex. ägna sin tid åt tarotkort, anden i glaset, horoskop, healing, när man försätter sig i transliknande tillstånd t.ex. genom ett religiöst mässande med mera, med mera.
Citera
2014-08-09, 19:38
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Man blir mer eller mindre mottaglig för andevärlden genom att t.ex. ägna sin tid åt tarotkort, anden i glaset, horoskop, healing, när man försätter sig i transliknande tillstånd t.ex. genom ett religiöst mässande med mera, med mera.

Kan det inte vara så att man blir mer lättlurad ju mer man sysslar med tarotkort, anden i glaset, horoskop, healing, religiöst mässande med mera, med mera?
Citera
2014-08-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Kan det inte vara så att man blir mer lättlurad ju mer man sysslar med tarotkort, anden i glaset, horoskop, healing, religiöst mässande med mera, med mera?

Jo det också.

Såg du på programmet? Hur förklarar du den exakta träffsäkerheten?
Citera
2014-08-09, 22:24
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jo det också.

Nej jag såg inte programmet. Hur förklarar man Henrik Fexeus,Derren Browns o,sv ... träffsäkerhet?
Citera
2014-08-09, 22:34
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Jo det också.

Det är ett tv program.. bara för att det står en text innan att mediet inte fått någon förhandsinformation så tror du helt totalt blint på det du ser?
Ett tv program som är uppgjort i förväg för att lura folk att man kan se spöken, nej det kan inte vara så, det står ju i rutan i början att det inte är så
Citera
2014-08-09, 22:36
Medlem
Citat:
Nej jag såg inte programmet. Hur förklarar man Henrik Fexeus,Derren Browns o,sv ... träffsäkerhet?

Det borde man kanske göra innan man har åsikter?
Citera
2014-08-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Det är ett tv program..

Och? Även nyheterna är ett tv program?

Citat:
bara för att det står en text innan att mediet inte fått någon förhandsinformation så tror du helt totalt blint på det du ser?

Nej jag tror inte totalt blint på det jag ser. Förkastar du totalt allt vad du ser?

Citat:
Ett tv program som är uppgjort i förväg för att lura folk att man kan se spöken, nej det kan inte vara så, det står ju i rutan i början att det inte är så

Visst finns möjligheten att dessa familjer får 500.000 kr från TV4 för att spela teater, men jag ser det inte som troligt. Menar du att programmet är till för att lura folk, och att allt är uppgjort trots rutan i början?
Citera
2014-08-09, 22:58
Medlem
Citat:
Hur förklarar man Henrik Fexeus,Derren Browns o,sv ... träffsäkerhet?

Ja hur förklarar man vissa till synes omöjliga trick?

Jag tycker inte Henrik Fexeus är så imponerande, Derren Brown är mycket bättre, men Ben Hanlin verkar vara ännu bättre:

http://www.tv4play.se/program/lurad?video_id=2855004

Jag antar att du vet hur det går till, så hur förklarar man t.ex. när Ben Hanlin verkar kunna läsa andra människors tankar?

Hur förklarar man detta? Om inte du vet så borde det finnas någonstans på internet där man avslöjar exakt och vetenskapligt hur detta går till, och att man kan upprepa experimentet gång på gång.

Om du eller någon annan här kan visa mig detta, så blir jag mer benägen att ta programmet "Det okända" på mindre allvar.
Citera
2014-08-09, 23:02
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Det borde man kanske göra innan man har åsikter?
Helt allvarligt nu, kom inte med ett underhållningsprogram från tv4 om spöken som om det vore nån sorts fakta, eller bevis på att det så kallade mediet kan förnimma någonting. Det är underhållning. Fake.
Tror du på jultomen oxå?
Citera
2014-08-09, 23:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nej jag tror inte totalt blint på det jag ser. Förkastar du totalt allt vad du ser?

Visst finns möjligheten att dessa familjer får 500.000 kr från TV4 för att spela teater, men jag ser det inte som troligt. Menar du att programmet är till för att lura folk, och att allt är uppgjort trots rutan i början?

Det finns en separat tråd om detta program - där finns en hel del godbitar som tex när ConnyKlasson tittade på ett avsnitt:
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Från dagen avsnitt av "De Oförskämda":

Caroline Giertz: Som vanligt har Terry inte fått reda på något om familjen på förhand.
Terry Evans (till mamman i familjen): You're a pretty good cook, I've been told.

eller det är frågan...

Så vad tror du själv, är det uppgjort?
Citera
2014-08-09, 23:12
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:

Jämför du nyheterna med det okända? Vet inte vad jag ska svara på det, dummaste jag hört på länge.

Jag kan säga såhär, om jag ser ett program som det okända så är det i underhållningssyfte, ungefär som att titta på en film med spindelmannen t.ex.. inte fan tror jag det är en lirare i new york som på riktigt flyger runt mellan byggnader med sitt spindelnät som han skjuter ut ur handlederna.
Det är liksom fiction. Precis som det okända.
Man kan klippa, skådespela, manipulera osv helt utan att bli kontrollerad.
Det som är skrämmande är inte innehållet i programmet, utan att folk tar det som dom ser som riktigt allvar, och absolut utan tvekan sanning.
Finns folk som skulle göra det för 5000kr och en stund i tvrutan.
Citera
2014-08-09, 23:17
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ja hur förklarar man vissa till synes omöjliga trick?

Jag tycker inte Henrik Fexeus är så imponerande, Derren Brown är mycket bättre, men Ben Hanlin verkar vara ännu bättre:

http://www.tv4play.se/program/lurad?video_id=2855004

Jag antar att du vet hur det går till, så hur förklarar man t.ex. när Ben Hanlin verkar kunna läsa andra människors tankar?

Hur förklarar man detta? Om inte du vet så borde det finnas någonstans på internet där man avslöjar exakt och vetenskapligt hur detta går till, och att man kan upprepa experimentet gång på gång.

Om du eller någon annan här kan visa mig detta, så blir jag mer benägen att ta programmet "Det okända" på mindre allvar.
Vad tycker du om Joe Labero?

Han gör massa coola trick som jag inte kan förklara..
En sak är jag dock jävligt säker på..
Det är ett trick, och det är inte magi på riktigt..
Det är en illusion..
Men för dig är han väl jesus själv så som du resonerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in