Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-05, 08:54
Medlem
solindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Han sade t.o.m att det pågår ett "folkmord mot svenskar".

Du har väl inte missat alla utbetalningar som gjorts till personer ofta från MÖ som spelar sjuka, t ex Kaninmannen. Alla pengar som skickas från Sverige till terrorstämplade organisationer. Alla islamister Mona, Freddan importerat till Sverige. Seved, Rinkeby osv...

Sen kan en med cancer bli utan pengar i Sverige idag.

Vad är det du inte fattar?

Det är ett större hån än ett folkmord.
Jävla idiot.
Citera
2012-06-05, 14:21
Medlem
Skogsbrandens avatar
Ekman skötte sig skitbra tycker jag, Aschberg är den som svamlar. Härligt att höra!

Citat:
Han sade t.o.m att det pågår ett "folkmord mot svenskar".
Citat:
Ursprungligen postat av FN
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Jag ser inte att svenskarna med glädje öppnat gränserna och uttryckligen röstat för eller emot invandringen.
Borde det inte rimligtvis vara ett pågående folkmord då med tanke på att den etniskt svenska befolkningen leds mot en position som minoritet i sitt eget land och slutligen kommer slukas upp av den lattebruna majoriteten, även om det faktum är tiotals år avlägset?
Citera
2012-06-05, 14:35
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adored
När skrev jag någonsin att svenskarna påtvingas aborter? Jag skrev att man påtvingas vissa levnadsvillkor. Abortpolitiken har dock liberaliserats för att hindra födelser inom gruppen, vilket faller inom definitionen för folkmord (även om svenskarna inte direkt tvingas att göra aborter).

Så vi skulle inte "påtvingas" mer av att leva i ett icke-demokratiskt samhälle?
Citera
2012-06-05, 15:01
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Så vi skulle inte "påtvingas" mer av att leva i ett icke-demokratiskt samhälle?
Problemet med dagens demokrati - eller snarare rösträttskriterier - är att de tydligt leder till att de med störst megfon vinner.
Störst megafon idag i Sverige har Bonnier och ytterligare någon enstka storägare inom media.

Deras reella makt är enorm, de avgör val och avsätter ministrar - och den situationen tror jag inte stämmer ens med din egen uppfattning om den "goda demokratin".
Citera
2012-06-05, 15:35
Bannlyst
Enligt Aschberg så var Richard Ekman kass igår, "han hängde sig själv".
Citera
2012-06-05, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Enligt Aschberg så var Richard Ekman kass igår, "han hängde sig själv".
Jag håller inte alls med. Tyckte Ekman gjorde ett förvånansvärt nyktert och stabilt intryck även om vissa av termerna som han använde sig av är lite förlegade.

Vad var det som var så "kasst" med Ekmans framträdande?
Citera
2012-06-05, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag håller inte alls med. Tyckte Ekman gjorde ett förvånansvärt nyktert och stabilt intryck även om vissa av termerna som han använde sig av är lite förlegade.

Vad var det som var så "kasst" med Ekmans framträdande?

Jag håller med dig, Ekman var förvånandsvärt bra.

Riktigt vad Aschberg syftade på vet jag inte, förmodligen att Ekman inte var för fri invandring - där brukar ju Aschberg dra gränsen.
Citera
2012-06-05, 16:04
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Jag håller med dig, Ekman var förvånandsvärt bra.

Riktigt vad Aschberg syftade på vet jag inte, förmodligen att Ekman inte var för fri invandring - där brukar ju Aschberg dra gränsen.

Eller att han pratade goja, vilket han gjorde. Iofs intressant att lyssna på. Nog visste man att de här lössen är korkade, men jag hade ingen aning om hur illa det var.
Citera
2012-06-05, 16:07
Bannlyst
Citat:
Eller att han pratade goja, vilket han gjorde. Iofs intressant att lyssna på. Nog visste man att de här lössen är korkade, men jag hade ingen aning om hur illa det var.

Inte alls, han lade fram NS på ett ganska förklarande sätt. Du kan ju se NS som politiska motståndare men du kan ju inte säga att hans framställande av ideologin inte var en bra presentation.

Aschberg däremot klarade inte av att föra mycket till en seriös debatt.
Citera
2012-06-05, 16:19
Bannlyst
Citat:
Vad var det som var "goja" och korkat menar du?
Citera
2012-06-05, 16:26
Medlem
Tercios avatar
Överlag en bra insats av Ekman. Det enda som var direkt dåligt och okunnigt var väl att domstolarna skulle bestämma straffskalor. Så går det inte till, att stifta lagar är politik, att tillämpa/tolka lagar är juridik. Där hade ekman fel och blev lite bortgjort av aschberg.
Citera
2012-06-05, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Överlag en bra insats av Ekman. Det enda som var direkt dåligt och okunnigt var väl att domstolarna skulle bestämma straffskalor. Så går det inte till, att stifta lagar är politik, att tillämpa/tolka lagar är juridik. Där hade ekman fel och blev lite bortgjort av aschberg.

Nej, inte riktigt. Aschberg tror tydligen att det är en naturlag att politikerna skall stifta lagarna, så är det inte. Speciellt inte i ett korporatistiskt samhälle om den principen praktiseras fullt ut.

Aschberg som stod för okunskapen alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in