• 1
  • 2
2011-09-19, 20:35
Medlem
mjohan84s avatar
Var ute och plockade svamp nu på kvällen, då hittade jag plötsligt ett ben, stannade till en stund och funderade om det var människo el djurben, gick ca 10 meter och hittade ett till.

Vad ska man göra? kollar jag på http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_skelett

så ser det ut att vara något utav följande ben: lårben alt benet längst upp på armen (där biceps sitter).

Hade ju ingen kamera med mig heller;/ och ville inte ta med grejerna hem... märkte dock ut platsen på ett bra sätt så att jag hittar dit igen.
Citera
2011-09-19, 20:36
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Var ute och plockade svamp nu på kvällen, då hittade jag plötsligt ett ben, stannade till en stund och funderade om det var människo el djurben, gick ca 10 meter och hittade ett till.

Vad ska man göra? kollar jag på http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_skelett

så ser det ut att vara något utav följande ben: lårben alt benet längst upp på armen (där biceps sitter).

Hade ju ingen kamera med mig heller;/ och ville inte ta med grejerna hem... märkte dock ut platsen på ett bra sätt så att jag hittar dit igen.
Var? Marina J, Spekeröd, är ju borta.... t.ex.?
Citera
2011-09-19, 20:38
Medlem
Acquadigios avatar
e nog inga människoben du hittat, säkerligen någe större djur kanske!
Citera
2011-09-19, 20:46
Medlem
Vänster eller högerben?
Citera
2011-09-19, 20:59
Medlem
mjohan84s avatar
Har dålig koll på detta, det är en skog i västsverige (killen som friades i marina-rättegången har bott i den här staden).

Ligger 10 mil ifrån s-sund.

Vad tycker ni? dra tillbaks och fota? el ringa polisen och tipsa dem? Varför skulle så stora djurben ligga i skogen? benen ligger ca 100 meter rätt upp i skogen jämte en landsväg.
Citera
2011-09-19, 21:01
Medlem
Citat:
Har dålig koll på detta, det är en skog i västsverige (killen som friades i marina-rättegången har bott i den här staden).

Vad tycker ni? dra tillbaks och fota? el ringa polisen och tipsa dem? Varför skulle så stora djurben ligga i skogen? benen ligger ca 100 meter rätt upp i skogen jämte en landsväg.

Djur dör i skogen? Jägare slänger slaktavfall där ibland?

Men om du tycker det verkar misstänksamt så dra iaf dit och fota lite och låt FBs experter säga sitt.
Citera
2011-09-19, 21:02
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:

Tipsa polisen om du menar Stenungsund...
Citera
2011-09-19, 21:03
Medlem
mjohan84s avatar
Ska se om jag kan dra dit imorrn, vad jag uppmärksammade på ett ben var att det var lite grönfärgat (lite svamp alt mögel-färgat)... det andra benfyndet, där låg en kota precis jämte el ledkula kanske det kallas?
Citera
2011-09-19, 21:04
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Tipsa polisen om du menar Stenungsund...
Kan ju vara helt felt ute men jag tänkte faktiskt på att denna fredrik bodde här istan runt 2000.. han kanske är bekant med skogarna runt om här?
Citera
2011-09-19, 21:08
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ska se om jag kan dra dit imorrn, vad jag uppmärksammade på ett ben var att det var lite grönfärgat (lite svamp alt mögel-färgat)... det andra benfyndet, där låg en kota precis jämte el ledkula kanske det kallas?

Bra det vore ju bra om man kunde Bena ut ärendet så att säga
Citera
2011-09-19, 21:12
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Kan ju vara helt felt ute men jag tänkte faktiskt på att denna fredrik bodde här istan runt 2000.. han kanske är bekant med skogarna runt om här?
Tipsa polisen. Denne Fredrik verkar komma lite för lätt undan - en kropp hade underlättat, och om detta är människoben så... tipsa. Bilen hade ju enl. Marinas pappa rullat ca. 15 mil som ej kunde redovisats = fram och åter till din svampskog?
Citera
2011-09-19, 21:30
Medlem
FetFulElaks avatar
https://www.flashback.org/p32967273#p32967273

Sollebrunn? A-ås? Undras...
Senast redigerad av FetFulElak 2011-09-19 kl. 21:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in