2011-09-19, 21:32
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
https://www.flashback.org/p32967273#p32967273

Sollebrunn? Alingsås? Undras...

a-ås.
Citera
2011-09-19, 21:33
Medlem
25-To-Lifes avatar
Lägg av för fan, vet du hur lång tid det tar för en människas kropp att ruttna så all kött försvinner?
Citera
2011-09-19, 21:35
Medlem
mjohan84s avatar
Nå vad tycker ni? ta kontakt med polisen? för vad är alternativen till djurben?
Vilken jägare skulle slänga så här stora ben ute i naturen? och vilket djur skulle självdö ? tänk nu på att fyndstället ligger ca 100 meter ifrån en landsväg.

Det är ett mossigt område med en bäck som går brevid, väldigt fuktigt på sina ställen.
Citera
2011-09-19, 21:36
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Lägg av för fan, vet du hur lång tid det tar för en människas kropp att ruttna så all kött försvinner?

Inte den blekaste? Vad händer om något annat djur har fått tag i det då? jag har ingen kunskap om detta som sagt, åker ev och tar foton imorgon om tid finns efter jobbet alt pekar ut platsen för polisen så får de säga vad de tycker.
Citera
2011-09-19, 21:37
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Finns rävar, hundar och kryp som kan gnaga på ben... dessutom spekulerades det i Spekerödtråden om F. möjligen hade bearbetat kroppen med t.ex. spolarvätska....kokat den eller så.

Troligen älg - men det skadar inte att kolla upp.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Inte den blekaste? Vad händer om något annat djur har fått tag i det då? jag har ingen kunskap om detta som sagt, åker ev och tar foton imorgon om tid finns efter jobbet alt pekar ut platsen för polisen så får de säga vad de tycker.
Jag tycker att du ska ringa farbror Björk redan nu, så får han bestämma hur han vill göra. Tel 11414.
Citera
Bannlyst
Citat:
a-ås.

Tipsa polisen. Låt dem titta på benresterna..bättre med ett tips för mycket än för lite. Fredrik hade sökt på en tråd här som hette "svampplockare hittade huvud" så lite orolig blev han nog..
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-19 kl. 21:41.
Citera
2011-09-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ska se om jag kan dra dit imorrn, vad jag uppmärksammade på ett ben var att det var lite grönfärgat (lite svamp alt mögel-färgat)... det andra benfyndet, där låg en kota precis jämte el ledkula kanske det kallas?

Ring Polisen omedelbart..
Citera
2011-09-19, 21:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Kan du uppskatta längd och tjocklek på benen, om det nu var två likadana ben.
Jag tycker att du ska ringa polisen. Ligger platsen 100m från vägen, så är det en smal sak för polisen att åka dit.
Citera
2011-09-19, 21:46
Medlem
Kallixs avatar
Det är klart att polisen ska tipsas! Den mordmisstänktes mobil mastades till det området på eftermiddagen den 28/7. Marinas mamma ville att polisen skulle söka efter Ms kropp i skogarna kring MTs tidigare bostadsadress.
Citera
2011-09-19, 21:48
Medlem
Citat:

http://www.fof.se/poddsandning/insekter-som-detektiver
Två månader som snabbast verkar det som
Citera
2011-09-19, 22:00
Medlem
Miiiiias avatar
Citat:
Nå vad tycker ni? ta kontakt med polisen? för vad är alternativen till djurben?
Vilken jägare skulle slänga så här stora ben ute i naturen? och vilket djur skulle självdö ? tänk nu på att fyndstället ligger ca 100 meter ifrån en landsväg.

Det är ett mossigt område med en bäck som går brevid, väldigt fuktigt på sina ställen.

Det är inte ovanligt att jägare slänger slaktrester i skogen - oftast i håligheter i berg och andra skymda ställen så att man inte råkar sätta foten i ett halvruttet kadaver när man är ute och går.
Sedan drar rovdjuren upp benen och sprider dem i skogen.

Jag ägnar flera timmar i veckan åt att promenera i skogen, och det är mer regel än undantag att jag stöter på ben och skallar av olika storlekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in