2005-07-28, 15:19
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
Ja men då kan man ju köpa ett på Konsum och få den rätta tiden?

Nu blir det OT.

Har aldrig fattat att man kan lägga tusentals kronor på en klocka då man kan köpa snygga kläder istället som är MYCKET mer uppskattat hos kvinnorna.

Vad uppskattar dom mest? (förutom personligheten om vi ska vara ytliga) Skorna, Byxorna, tröjan eller klockan?

Helheten! Och då kommer hamnar knappast dyra armbandsur i topp.

Har man någonsin haft en kvinna i sitt liv så vet man.

Du tror inte att vi som köper fina ur också har råd med trevliga kläder?
Jag har en alldeles förträfflig kvinna i mitt liv och hon uppskattar också en vacker klocka då det är det enda "smycke" en man kan bära (manchett knappar iof men oftast inte till vardags), förutsatt att man inte är en Solnastekare med tribals och hajtandshallsband!
2005-07-28, 15:46
Medlem
techno_the_kings avatar
har en klocka som är värd ca 5000 "tissot prs200" jävligt snygg,blänker som fn i solen,gav inte ett skit för den utan fick den av en polare,skulle aldrig få för mig att slänga ut 100 tusentals med cash på en klocka, helt onödigt enligt min åsikt
2005-07-28, 16:20
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe
Den här debatten blir lika infekterad varenda gång det förs på tal. Min ståndpunkt blir nu liksom alltid - klockan köper du åt/till dig själv. Du unnar dig något extra. Skit samma vad de andra tycker. De som undrar och kanske själv är intresserad av klockor kan väl få veta detaljer, om de vill. De som misstänker att det är en kopia får tro vad de vill. Främst är det en "present" åt dig själv. Jag anser inte att det är en penisförlängare. Då kan man lika gärna sortera in varenda jävla pryl utöver vad som kan inhandlas på Lidls extrapriser.

Det finns alltid något liknande till bättre pris och so what? Funktionen i all ära men unna dig något extra exklusivt ett par ggr under din livstid. Det är du värd

/B

Kunde inte sagt det bättre själv. Jag tycker klockor är kul och snyggt därför köper jag ur som jag gillar. Jag är fullständigt övertygad att 9 av 10 som ser mig tror att min klocka är fake men det spelar ingen som helst roll, det är som sagt var inte för deras skull jag har köpt dem.
2005-07-28, 17:00
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag tycker klockor är kul och snyggt därför köper jag ur som jag gillar. Jag är fullständigt övertygad att 9 av 10 som ser mig tror att min klocka är fake men det spelar ingen som helst roll, det är som sagt var inte för deras skull jag har köpt dem.

Stämmer mycket bra! Jag konsumerar "lyxvaror" för min skull och ingen annans, jag dricker gärna en dompa til fest eller hemma när tillfället är passande. Jag gör det inte för att steka utan helt enkelt för att det smakar bättre och plånboken tillåter det. Detsamma gäller klockor och bilar, min "sportbil" står inte ens parkerad i stocholm där jag bor utan är i tryggt förvar på en kusins herrgård några mil utanför stan. Den har jag för mitt höga nöjjes skull och inte som investserings eller skrytobjekt! Jag skulle tippa på att ett flertal bekanta tror att klockorna är fake och en del utav dom vet inte ens om att "sportbilen" existerar, det handlar om en personlig tillfredställelse över att ha någonting man vet är exklusivt och tillverkat med finaste metoder för att uppnå perfektion, utan att för den sakens skull behöva visa upp det eller skryta om det. Om folk har råd att uppfylla sina drömmar så är det bara att gratullera istället för att komma dragandes med jante! Att jag kan uppfattas som prylbög må vara hänt, men varför skall jag gå och köpa technics kompaktstereo när jag inte behöver det? Att efterstäva några utav livets finare saker är för mig en självklarhet och inte ett sätt att nå status i forum eller IRL, nej nog med rantandet: En klocka får kosta precis det du känner att den är värd för dig, vill du köpa en för 200:- Gör det. Vill du köpa en för 300 000:- Gör det. Se bara till att du gör det för din egen skull!
2005-07-29, 00:14
Medlem
BuCes avatar
xallo. Vad är det för dyrgripar du har?

/B
2005-07-29, 09:08
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe
xallo. Vad är det för dyrgripar du har?

/B

En Audemars Piguet royal oak offshore t3 edition. (finns bara 400ex)
En Jaeger Lecoultre kompressor memovox.
En Eberhard Chrono 4
En IWC - Schaffhausen Chronograph
En Tag Heur Monaco (för att Steve McQueen är så jävla hård).
Samt en Oyster Perpetual Cosmoguraph Daytona - Full 18k Gold - RX288 (FAKE) men grymt välgjord i riktigt guld osv! Har dock lite aversioner mot Rolex då min far alltid tutade i mig att rolex var en vulgoklocka för nyrika.

Det sammanfattar "dyrgriparna"!

Jag är jävligt sugen på en Officine Panerai - Luminer Submersible, men vi får se hur det blir med den saken, måste renovera köket
2005-07-29, 12:01
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
En Audemars Piguet royal oak offshore t3 edition. (finns bara 400ex)
En Jaeger Lecoultre kompressor memovox.
En Eberhard Chrono 4
En IWC - Schaffhausen Chronograph
En Tag Heur Monaco (för att Steve McQueen är så jävla hård).
Samt en Oyster Perpetual Cosmoguraph Daytona - Full 18k Gold - RX288 (FAKE) men grymt välgjord i riktigt guld osv! Har dock lite aversioner mot Rolex då min far alltid tutade i mig att rolex var en vulgoklocka för nyrika.

Det sammanfattar "dyrgriparna"!

Jag är jävligt sugen på en Officine Panerai - Luminer Submersible, men vi får se hur det blir med den saken, måste renovera köket

Monaco modellen är så snygg, har en kompis som har en ska försöka köpa den då han har fått för sig att inföskaffa en Omega istället.
2005-07-29, 12:24
Medlem
Schaffers avatar
En snygg, ny, rättvisande klocka bör man inte lägga ut mer än 1000 kronor på. Helst ska det vara en digitalklocka för det är modernt och mest praktiskt. Hur ofta ser man t ex en analog klocka på mobiltelefoner?
2005-07-29, 12:36
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Monaco modellen är så snygg, har en kompis som har en ska försöka köpa den då han har fått för sig att inföskaffa en Omega istället.

Slå till på en gång om tillfälle bjuds, mycket skön att bära då den inte är lika stor och tung som de flesta andra klockor i samma genre. Jaegern och Ap:n är båda rätt stora och "tunga" medans Monacon ligger i normalstorlek. Fst det här käner du antagligen redan till;-) Jag är dock mycket nöjd med min och använder den lite som vardagsklocka.
2005-07-29, 12:49
Medlem
techno_the_kings avatar
lagom pris kanske rolex
2005-07-29, 12:54
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
lagom pris kanske rolex

Fet, men jag har lite problem med bling på klockor. Blir lätt Liberacestyle på dom .
2005-07-29, 14:00
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Fet, men jag har lite problem med bling på klockor. Blir lätt Liberacestyle på dom .

Det känns fel att köpa en utblingad klocka, då är det inte uret man betalar för utan diamanterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in